Ålder på hanen och stam?
En del säjer att ha ska va runat 7 månader o andra säjer att hanen inte spelar så stor råll bara han är köns mogen.. Hur är de de funkar igentligen.. Är de "viktigt" att ha stam på både mamman o pappan eller går de bra med bara stam på mamma eller blir de svårare att sälja dom om de bara är stam på en?
Jag vill att hanen är minst 8-9 månader när han paras med en hona.
Detta för att jag ska kunna se hur han är i temperamentet, om han verkligen är något att avla på.
Stam/härstam tycker jag är lika viktigt på både hona och hane.
Just för att man lättare ska kunna ta reda på om det kan ligga några ärftliga defekter i stammen.
Har honan stam och är defektfri, men hanen inte har stam.
Hur ska man då kunna veta att han är helt frisk? =)
Jo de är ju sant.. Tänkte inte redigt på de sätet =)
P U T T
Med vänlig hälsning,
Jenny

En yngre hane beter sig ofta som en "Våldtäcksman" mot honorna, så en äldre är att föredra…
#4, haha tror det är sant ! xD .. Fast min hane är över 2år och han våldtar allt, och alla XD.. Fast mest när han är typ vad heter det, brunstig kanske. inte vet jag Xd.. Men på vår-sommarn.. sen så lugnar han ner sig.. XP..
Och min kaninhona våldtar sina ungar :S XD .. Om hon ser min kaninhane, så blir hon tokig och juckar på sina ungar.. xD Fast nu har ungarna flyttat ifrån henne :P Dom klarar sig själva nu :D
// Michis
Håller med #1
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]