Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 1336 ggr
flisan93
0

viltgrå hermeliner-intresserad?

Som ni kanske vet så har Frallan blivit parad med Ync.´s kanin Emilo. Eftersom det inte gått så lång tid så vet jag inte säkert om det blir några ungar eller inte. jag tänkte ändå skriva en annons här och se om någon är intresserad, som sagt det är bra att ha köpare tidigt.

Troligen kommer de att bli viltgråa men skulle kunna bli viltgula eftersom det finns i Frallans släkt. Pappan är madagaskar manteltecknad men ungarna kommer inte ärva den färger(vi har pratat med en som kan sådant).

jag har vissa krav på köparen:

• köparen måste vara 18 år för att få köpa utan föräldras tillstånd. (när kaninen hämtas måste alltså en förälder följa om man inte är 18 år och uppåt)
  • Jag vill veta om det händer något med kaninen och vill bli informerad hur kaninens hälsa förbättras om h*n blivit skadad m.m
  • Jag vill veta hur kaninens nya boende kommer att se ut t.ex. mått på bur.

Detta medföljer:

• Härstammningsbevis
  • En påse med pellets

De kommer att kosta 350kr/st.

Tinga= 175 kr

Jag vill bara veta om någon är intresserad för att det är ju inte klart om det blir några eller inte. Lägger till är i den här tråden om något blir ändrat eller tilllagt. Om det är någon som vill veta något utöver det här kan man såklart PM:a mig:)

flisan93
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mamman

flisan93
0

Fanny, har du en bra bild på Emilo?:D

Ync
0

Jo jag har en bra bild,

Låt mig rätta dig,
Emilo är inte madagaskar mantelteknad.
Kanin ungarna kommer att bära på madagaskar men det kommer inte att synas, ( om man i framtiden skulle bara en unge med en madagaskar h*n kan det bli madagaskar, ganska knepit jagvet) :)

Kommer det att kosta att tinga ungarna,,:0
Föresten kan du inte skicka med riktiga stamtavlor, du måste beställa en öronmärkningstång, stamtavlepapper, ett uppfödar numer osv. Fast du kanske tänkte skriva mamman, pappan, morfar osv på den "stamtavlan" ? :)

Hanna-
0

#3: Om man skulle tinga en unge ur hennes kull är man tvungen att betala 175 kr i förväg och sen när man hämtar kaninen betalar man det som är kvar, i det här fallet 175 kr. Det brukar vara så i alla fall.

Denna kommentar har tagits bort.
Ync
0

#4: Är det så det är, jaha det visste jag inte :)

flisan93
0

#3 joo jag visste att det var något;) den stamtavlan blir då bara med namn, men blir inte det som ett härstammningsbevis?

Mimmi sa då att han var manteltecknad?!

Ync
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på Emilo, (Pappan) :)

Ync
0

#7: Mimi har fel då, :) Du ser ju att han inte är det, Embla är mantelteknad. :]

flisan93
0

#8 jo jag tänkte väll det;D

Hanna-
0

Hur gammal är Frallan? :)

Ync
0

#10: Hahaha, :)
Visst kommer du till therese på tisdag, du kan komma utan frallan :)

flisan93
0

#11 hon är ungefär 9 månader, hon fyller 1 år den 21 maj;)

flisan93
0

#12 tror nog det;D

Ync
0

#14: Toppen! :)

flisan93
0

putt

är det ingen som är intresserad?

Lans
0

Ja, man blir ju nästan lite sugen. Hermeliner är ju så grymt söta! Fast har tänkt skaffa en till dvärghare så måste nog lugna mig (:

Btw är väl Emilo medelsvår klassad? Kan ju vara bra att ha med det i annonsen ifall någon är intresserad av hoppning (: ?

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

flisan93
0

#17 jag tror inte att han är klassad medelsvår utan han hoppar nog i lätt fortfarande;D  Frallan är mycket duktig på att hoppa men har inte börjat tävla med henne ännu;) Ska skriva det;D

flisan93
0

Titta här

Prisändring: 300kr för viltgrå och 400kr för viltgul

Mer info för tävlingssugna: Pappan är klassad lätt i hoppning och Mamman har inte börjat tävla men är klart duktig. Utställningsmässigt har Frallans släkt goda poäng. vet inte om Emilo ställts ut och vilket resultat han då fått men om ni vill veta mer kan ni PM:a mig och troligtvis Ync. också

flisan93
0

putt

flisan93
0

ingen intresserad?

tellusniner
0

#är hon inte 11månader nu då isf? om hon blir ett år om en månad.

flisan93
0

322 ojj;) Skrev helt fel;) Hon är 11 månader

flisan93
0

ingen?

tellusniner
0

400 för en kanin utan stamtavla tycker jag är lite för dyrt :O men det är bara min åsikt. din kanin är iaf grymt söt!

flisan93
0

#25 vad tycker du är ett rimligt pris? är inte så bra på pris och sådant;)

ciss
0

#18/Mimmi: Emilo är medelsvår klassad, han blev uppklassad förra tävlingen.

#12/Fanny: Håll dig till ämnet! Snacka om ifall ni ska till Therese eller inte kan ni göra via gästbok/PM.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

flisan93
0

#27 okej;) då vet jag;D

Lans
0

#25 Tycker iaf att 400:- är ett rimligt pris. Dom flesta kaniner säljs alldeles för billigt. Enligt mig.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

ciss
0

#29: Håller med.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

flisan93
0

#29 tänkte just det;) Viltgul är väll ganska ovanligt också?;D

Ync
0

Flisan: Emilo är medelsvår klassad :)

flisan93
0

#32 okej;D

flisan93
0

putt

Mimmiih
0

#7 - du, jagf sa att OBOY var madagaskar manteltecknad? Jag har ALDRIG i hela mitt liv sagt att emilo är manteltecknad?!?!?!? :(

Mimmiih
0

#18 - vaddå mimmi?  (A)   Det var ju linn som skrev? XD

Jag hoppas att hon får ungar.. :)   Jag vill inte hoppas för mkt, mne jag fyller år ungefär när vi kmr att kunna sälja ungarna, så jag kanske får en?  :')

flisan93
0

36 Hahaha!:'D Du behöver inte bli suuur lillsyrran;'D

flisan93
0

putt

[Wera]
0

Vrf så högt pris på kanin med blandad färg och utan stamtavle papper? Inget illa menat bara undrar ;D

flisan93
0

#39 Frallan är inte blandad färg? Emilos färg kommer inte synas på ungarna heller;) Är inte så bra på pris heller;)

MarHai
0

Vadå högt pris? Jisses.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

flisan93
0

#41 haha, undrar vem jag ska lyssna påXD

Jojsan
0

#42 jag tycker det är bra att ha högre priser på kaniner. Då tänker sig fler personer för innan de köper en kanin.

Taci
0

Varför tycker endel att det är högt pris? Herregus, hundar säljs för flera tusen kronor, o de lever i princip lika länge som kaniner, o är enligt mig nästan lika tidskrävande.

Kör på det priset du ;)

flisan93
0

#43 #44 Tack:) Jag tycker själv att det är ett bra pris:) En del säljer kaniner för billigt enligt mig. Jag blir bara så förvirrad, sänka eller inte sänka;) ni fattar vad jag menar

KvirrZ
0

Jättebra pris!

- Mvh Emma

emms
0

#44 Jag sa så till mina kompisar idag ja bara: -Jag skulle kunna köpa en kanin som kostar över 1000kr. Och de bara: -Är du sjuk eller? En kanin för så mycket!

Jag fattar inte varför folk tycker att kaniner ska vara så billiga :(

Emma

flisan93
0

#46 tack:D rakt på sak

tellusniner
0

självklart ska du sälja dom för 400 om du tycker så.. :)
men jag skulle nog inte betala det om inte kaninen var tex veterinärbesiktigad, öronmärkt osv.. sen finns det ju kaniner på blocket för en tia liksom, dom är nog lite mer lättsålda om man ändå inte bryr sig om stamtavla osv..

hundar är ju dyra av en anledning, kaniner är billiga av en anledning det också..

om en kanin kostade 1000spänn så skulle en massa oseriösa människor dessutom avla på en himla massa bara för pengarnas skull.. ca 8000 för en kull som inte kostar en själv speciellt mkt, ja då hade många gjort det och levt lyckligt ;)

tellusniner
0

för övrigt så betalade jag 500kr för min hermelinhona med stamtavla och vet.besiktigad. så det har inget med att jag är snål att göra.. Glad lycka till iaf och hoppas det blir en massa bebisar !

flisan93
0

Haha;D Håller nog kvar prsiet och ser om de blir sålda. Om de inte blir det sänker jag prisetXD om det såklart blir några

JesBex
0

Är någon av föräldrarna utställda ? Då kan du ju skriva stamtavla om dom är öromärkta…

Spännande om du får viltgul ! ska själv få hem 2 fin avelsdjur i viltgul =)

flisan93
0

#52 Jag tor inte att Emilo är det och Frallan är inte det. Har tänkt men det har som inte blivit av:)

Jag jag hoppas att någon av dem blir viltgul…..

Issis
0

#53 Ja viltgula kaniner är finfina :D Mina två nöffar är det. Den ena är ljusare än den andra xP Men lycka till verkligen :)

flisan93
0

#54 så söt:D

flisan93
0

putteliputt

Issis
0

#55 Tack :}

flisan93
0

ingen intresserad?

flikkan
0

#58, när det kommer bilder på ungarna så kommer det nog en massa intresserade! :P   Lycka till afl

flisan93
0

#59 ja, jag tror det me;D Tack

flisan93
0

putt:)

Nu är det bara 1½ vecka kvar:)! Längtar så

flisan93
0

putt

flisan93
0