snälla jag sprids av panik!
hej jag har en hona på 3år och en hane på 1år.jag kastrerade denna hane för 1månad sen.jag satte ihop dom i en Hage och dom gukka på varadra .så jag är rädd för att min hona är med ungar!och hon har alldrig haft ungar innan!kan jag se det på henne?det var ca en vecka sen detta hände hur ska jag kunna se det?snälla vill värkligen ha hjälp!

nu kan du inte märka det tror jag iallafall, det är väll typ 2 veckor eller 1 vecka innan födseln
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Jobbig situation:( Titta på artiklarna som finns, de är bra:)

oki ska kolla hoppas att hon inte är med ungar!

nån mer som hr ttip?gick ut och kolla precis i hennes bur
där ligger det hår tyssar över allt och i hennes bo ligger massa hö och längst ner ligger kiss:S
hon är lit sur med :S

men det är ingen skilnad nu ju, det har ju bara gått 1 vecka. och håret tar de bara av typ 3 dagar innan födseln har jag för mej såpp.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Då är hon nog skendräktig?. De brukar inte visa några tecken på dräktighet såhär tidigt.

oki hoppas hon bara är det då eller så fäller hon får la vänta till helgen kan det finnas teckendå?

Nja, det är helt individuellt för varje hona. Du får vänta och se helt enkelt. Men jag tror inte det är någon fara eftersom han är kastrerad och har varit det en hel månad.

ja men alla säer ju att dom kan leva efter en mån

Men varför satte du ihop dom om du visste det? Själv tror jag inte att det är någon fara. Drar de av päls så tidigt är de oftast skendräktiga.

oki jag vet inte vätrinären sa en mån

#11 Då tror jag inte det är någon fara.
Låter som hon är skendräktig?.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Håller med Frihetens och Tina_A

oki skendätning uh bra
öömm om jag inte läste fel så skrev du att hanen är kastrerad? Då blir det ju inga ungar..
#16 Bara för att hanen är kastrerad så betyder det inte att spermierna är döda. Man bör vänta minst 1 månad och även längre för att vara helt säker. hon är bara orolig för att hon kanske väntade för länge och vill ha tips? hur hon kan se om hennes hona är gravid men hon verkar vara skendräktig:)

ja hanen är kastrerad för en månad sen.
men alla säger att sperimer lever kvar.
nu när jag tog ut dom till sammans gukka honan på hanen jättemycket!varför?
#17 man bör vänta 2 månader
- Mvh Emma

oki men nu säger ju alla att det inte blev nåt
#20 det är inte säkert
- Mvh Emma

oki så detkanke har blivit nåt?:S
Sista veckan i dräktigheten märker du ifall hon är dräktig. Du fårhålla ut 3 veckor till. Att hon bäddar bo nu är för att hon är skendräktig? men det behöver inte betyda att hon inte är dräktig utan hon kan mycket väl vara dräktig men som sagt det vet du inte förrän sista veckan.
Varje hona beter sig annorlunda efter en PARNING men oavsätt om dem bygger bo tidigt eller ej så kan dem ändå vara dräktiga.

okej då får jag vänta till slutet av maj
men kan jag sätta ihop dom då i en bur?
#25 Inte förrän du vet ifall hon är dräktig eller inte. Det är dumt att sätta ihop dem i en bur nu.

oki men om ag skulle sätta ihop dom nu och det viar sig att hon är dräktig vad händer då?
#27 efter födsel kan dem para sig igen och honan kan också ge sig på hanen när hon närmar sig dräktigheten dessutom är det stressande för henne att ha någon annan i samma bur under dräktigheten.

oki:(
Om han är kastrerad så är det ingen fara för att det kommer ungar. Hanen brukar para sig med honan men det händer inget och honan brukar även göra så mot hanen och det är helt naturligt, så gör min kanin hane och kanon hona so bor ihop :)
Så det kommer inte komma några ungar om han är kastrerad och det är jag nog helt säker på!
#30 man ska hellst vänta mellan 2-3 månader efter kastreringen, att sätta ihop en hons och en hane.

Varför sätter du ihop dem igen om du "sprids" av panik att hon kanske är dräktig? Det verkar ju som du vill att hon ska ha ungar. Om hanen juckar på honnan kanske du ska vänta ett tag.
#30 spermierna kan leva kvar även om hanen är kastrerad
- Mvh Emma
Varför inte åka till en veterinär och kolla?
#19 & #31 Jag kastrerade Theo för en månad sedan och då sa dom att jag kan sätta ihop honom med en hona om jag vill det efter 1 månad. I vissa undantagsfall KAN spermierna leva fortfarande då, men det är mycket sällan. Så man kan vänta längre om man vill, men annars testa och se hur hanen reagerar då han ser honan och sådär.

ja litar på #35!
Hmm en undring bara. Hur kan spermierna leva i nått som inte finns längre?
När vi kastrerade våra hanar så juckade dom iaf. även om det hade gått över 3 månader, men det blev endå inga ungar.. som slutar efter ett tag.. tror det inte är något att oroa sig över ;)

bra uhhh de får sin nya bur på lördag som dom ska bo i tillsammans!
#37 Det kan finnas spermier kvar i ledarna när kulorna är borta.

Hon kan väl inte bli dräktig när hanen är kastrerad? :) Eller?
#41; Har du läst tråden?
Spermier kan leva kvar i ledarna. Därför ska man gärna vänta till 2 månader efter, för att vara säker.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com