kaniner i tonåren .
Är det inte det värsta som finns? åh! jag blir så less! min mysan är i tonåren och jag blir snart galen , hon bits ibland då jag sitter med henne i hagen och hon har blivit helt förändrad i hela sättet , läängtar tills hon kommer ur den! '
om ni vill eller har varit med om hemska tonårar med kaniner , skriv om det här hemma så är det då ikket nåe rolit =/

Det låter inte roligt! :S Hur gamla är dom när dom kommer in i "tonåren" ungefär?

Inga av mina kaniner har varit särskilt besvärliga i tonåren :) Vissa har väl varit lite tjurigare och otåligare vid utfodringen, men inget allvarligt.
är det bara tjejer som kommer i tonåren eller för min han kanin märktes inget på när han var i den åldern

Hanar kan också komma in i tonåren.
Har bara varit med om det på en kanin. Det var verkligen hemskt >.< Man kunde inte ens stoppa in handen i buren så rusade hon fram och klöste och bet och hon var alldeles omöjlig!
Tur att hon är så go som hon är nu nu :)
Ingen av mina Ljeon har detmärks på, Ping å Loll var lite tjuriga men inget alvarligt^^
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Uch då :( , min grabb är också i tånnåren :( hatar det :O!
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Förstår hur det känns. När frallan var i tonåren var hon helt outhärdlig och det varade en lång tid. Hon attackerade ens hand i buren och i hagen, hon knorrade hela tiden, hon ville till och med ha hennes hö för sig själv. Det gick så långt att min lillasyrra gav hela ansvaret om henne till mig(vi delade skötsel förut). Hon blev helt enkelt less. Men jag gav inte upp hoppet även om det var rena helvetet. Nu är hon som vanligt igen, kan vara lite tjurig ibland när man tar upp henne ur hagen men så har det varit hela tiden. Hon är alldeles underbar och ska snart få en kull. Hon har blivit lite tjurigare nu eftersom hon ska ha ungar och det är inte något konstigt.
Ha tålamod, hon är så där en tid men det är värt det att kämpa för sen blir de underbara igen;)

å tack =) mysan ska ha en kull den 1:a juni
#10 Hoppas att hennes humör visar sig på ungarna sen, det kan hända men jag tror att det kommer att gå bra

jå det tror jag med =)
#10 varför ska du para en kanin som beter sig så i tonåren? :S
- Mvh Emma

hon vart så nyss , annars är hon jäte snäll och fin =) kunde ju inte veta :S
#14 då är det ju troligen inte tonåren utan för att hon är dräktig
- Mvh Emma

Haha att jag int har tänkt på det xD men jag är ju lite dum !
#15 precis.
#9 Om Frallan var så i tonåren lär ju ungarna bli likadana.. Det är väl inte bra..?

#18 Har också tänkt på det ..
#18 Hon är inte det längre;) Hon slutade att vara det för ett bra tag sedan;)

#20 Men om en kanin som varit så hemsk i tonåren får ungar, så ärver ungarna det beteendet, och blir likadana när dem är i tonåren. Man ska aldrig avla på en kanin (speciellt en hona) som visat tecken på aggrisivitet.
#21 Jag hoppas att det inte blir så. Trodde att ungarna inte skulle bli så när frallan nu är helt som vanligt och jättesnäll.
#20 Precis som Frihetens säger, då lär ju ungarna ärva det beteendet i tonåren också.

jamen läs # 15 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#24 nu pratar dom inte om din kanin ^^
- Mvh Emma
pontus va jätte sur åså, bet man kunde inte ens ta upp matskålen :/ men jag lyckades med x - antal bit märken å rivmärken, man han är hur snäll som hells nu :D
hahaha, glad jag är att min hona är 2 och hanen 2. Så slipper man tonårs tjafset :P
#27 Du har tur du;)
Hur gammal är en kanin när dom kommer in i tonåren?
Min kanin är 1 år nu :P Dvv är han
Kramar / Julia (=
Mina kaniner förändras inte när de kommer in i tånnåren, det enda är att de juckar och skvätter urin men endast 2 dvv har gjort det annars har inget förändrats (+ att de kastrerades när de var runt 12 månader).