Kanin vill flyttas?
Hjälp! Mamma säger joo till en liten kanin och pappa med! Men det pråblemet är att mamma och pappa är skilda! Och jag far varje vecka till pappa.. Så måste jag alltid flytta den till pappa?? den kanske inte tycker om att flyttas alltid!!!
Så hjälp mig! Svara<33
Den kan bo hos din mamma. Du ska inte flytta på den hela tiden eftersom det blir oerhört stressigt för den.

jag bodde på ett internat förr och hade mina kaniner där, men var tvungen att ta hem dom på helgerna.. det gick faktiskt ganska bra, så det skulle ju fungera om du hade en kanin en vecka hos din mamma och sen en vecka hos din pappa..

Det blir nog rätt stressigt för en kanin att flytta fram och tillbaka en gång i veckan. Det bästa vore nog om du alltid kunde ha den hos ena föräldern.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Jag tycker att du ska ha den hos en av föräldrarna och komma och "hälsa" på ofta. :)
Emma

Det går bra, om du har den i samma bur hela tiden, ha en filt över buren när du trasporterar den mellan ställena.
Precis som #5 säger, ha kaninen i samma bur när du flyttar han med en filt över elr något. Det beror ju också på hur kaninen är våra kaniner är inte stressade och är hur coola som hälst och man kan flytta dom och dom är helt normala när dom kommer t.ex. hem till en kompis (vi flyttar dom inte alls ofta isåfall mest till andra burar på gården).
jag bor med min kanin varannan vecka hos mamma och pappa och de går jätte bra :)
det beror ju från kanin till kanin om man lär den flytta så sen när den är liten så kommer den att bli van me det..
Men de e de jag tycker :) de e från person till person också :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
jag har min kanin hos pappa så sköter han om honom när jag är hoss mamma när pappa åker bort och ska vara borta mer än en dag tar jag hem honom till mamma när pappa sen kommer tillbaka flyttar jag tillbaks honom när jag åker till pappa igen
Ja, ha kaninen hos en av dina förälldrar..
// Michis
det är absolut inge bra för kaninen att flytta runt hela tiden då det bli väldigt stressigt för den.

jag tror ändå det går ok, fast det beror på hur kaninen är, om den är modig eller rädd av sig.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Dt kan ju gå bra, och dt kan gå mindre bra,
Det beror ju på hur kaninen är, Är kaninen skygg och rädd av sig så går det nog inte bra,
Men är kaninen trygg och så, går dt nog bra (:
#10, Hur vet du dt ? Dt beror ju på hur kaninen är ?
#12 , men det fattar du väll att en kanin inte kan hålla på att konkas fram och tillbaka.. Det kanske går bra som en början men att göra det hundra gånger.. (tex) , Så kommer kaninen bli stressad och inte må nå bra. JAg håller helt med #10 !
Min ena kanin, (hona) . Hon är en väldigt charmig kanin och snäll.. Men efter hon åker bil, då är hon helt skakis.. och rädd.. Så jag tycker det INTE är bra att åka för mycket med kaninen.. Tror ni att en vildkanin byter bo en gång i veckan eller? :O
// Michis
Min kompis har en kanin som flyttar mellan hennes pappa och hennes mamma en gång i veckan. De lärde honom att åka bil redan sen han var liten så han tycker inte det är stressigt.

#13 man måste ju vänja de vid att åka bil. Min hund gilla inte o åka bil i början, nu nja älskar kan jag inte säga, men gillar o åka bil.
20 årig djurgalen moder*
#14, okej.. Men den kan ju inte må bar av det precis.. Byta bur, och allt sånt, en gång i veckan :S Jag skulle i alla fall inte flytta runt på en kanin.. :/
// Michis
#16 Om den är van vid det borde det ju gå bra. Han verkar inte ta skada av det i alla fall. Fast man ska ju helst undvika det förståss..
En kanin är inte samma sak som hund ! -PAAAATYPALM !!
// Michis

Du har samma problem som mig. Om du har sammarbets villiga föräldrar, som jag, kan du ha kaninen hos en av dom och den veckan du är hos den andre kan kanske din mamma/pappa hjälpa till med kaninen. Ge mat & vatten^^ jag kunde inte välja detta eftersom min mamma och pappa skildes när jag hade kaninerna.

#18 nene, men ex va kanske dåligt men man måste ju vänja de vid att åka. Så bilgrejen tror inte jag är några problem om du vänjer den ända sen bebis typ. Man måste ju lära o mata in i huvudet på de. Lägger man in litte knäckebröd eller något sånt så att de tycker att transportburen är ok. Annars åker du med han i famnen (?) Och du behöver inte bli så agro :S
20 årig djurgalen moder*
Alltså, jag står inte ut snart mera ! Dt spelar ingen roll vad man skriver så är dt någon som blir "arg" ! Som nu "13. Jag skrev vad JAG trodde ! Alltså måste du inte skälla ut mej ? Jag är en väldigt känslig person som tar åt mej väldigt lätt, Det kanske inte var meningen som en "utskälning" men jag tkr att det var dt. Du skulle kunna skrivit mkt snällare och "lungnare". Inte bli totalt tokig ?
Och dessutom, som MÅNGA av KIF:arna har sakt till mej, Kaniner och vildkaniner är INTE lika varandra !
En utav mina kaniner älskar att åka bil, Hon hoppar alltd upp i billen när hon är lös och bildörren är öppen…
Min kanin är van att resa och följer med mig på det mesta. Han vill inte vara i transportburen utan han vill sitta i mitt knä i en filt. än är han bara 6mån men lägger sig redan tillrätta direkt när jag ska åka och jobba. Han älskar att åka bil och ställer sig gärna på baktassarna och tittar ut. Tåg är inte heller något problem men då får han vara i transportburen. Så jag tror det kan gå bra. Kaninen vänjer sig.
okej, skusssa kaninen fram och tillbaka dåå ! En gång i veckan! Dom flesta här säger ju att går bra . Men lixom JAG TYCKER SYND om kaninen dåå.. Jag skulle aldrig göra såå..
åh, tänk dej att kaninen får byta hem, nya lukter ja allt, en gång i veckan.. Aldrig ha ett riktigt hem. eller joo, den har två hem. Men det fattar ju inte kaninen heller.. :/ Kaninen kommer tycka det är kul dom fem första börjorna men efter typ 10-20 gången så kommer inte kaninen må bra av det. Vrf är det ingen som fattar? Aja…..
// Michis
Alla tycker olika men så också jag :)
Jag säger TESTA. Funkar det inte och den mår dåligt av att flyttas på en gång i veckan så har den kvar hos en av dina föräldrar. Det beror ju på individ till individ som de andra har visat på i sina svar.
Borde inte kaniner vänjas vid nya lukter? Den kanske lär sig när det är dags att åka bil så ska vi till mamma eller pappa?
Men vad vet jag. TESTA för sjutton det skadar ingen!
Lycka till önskar Mozzi kanin:)
#23 men herregud, Du behöver väll inte bli så upprörd ? Visst har du din åsikt på dt hela, Men du behöver ändå inte vara otrevlig ? Ingen här har gjort ngt
Om det kanske går för din mamma så skulle du kunna ha kaninen hemma hos henne och så kan hon sköta den när du är hos din pappa?
#25, jag är inte otrevlig ! Jag säger ju bara som jag tycker ! Och det är konstigt att ingen annan tycker såå :S ajja.. Ska inte skriva här nå mer.. Då blir nog dom flesta här nöjjda :) eller hur!
Jag tycker som #26, ha den hos en av dina föräldrar, t ex din mamma..
Okej, visst ett tips? är att om du ska t ex till din mamma (du är hos din pappa med kaninen) sen så vet du att du kommer vara mycket med kompisar under tiden du är hos din mamma då kan ju du ha kaninen kvar där hos din pappa.. Jah, hoppas du förstod Stellis97 ! :D
// Michis

21# Jag har ställts i samma sits här på kif, håller helt med dig! Vissa kifare Bör tänka på vad det skriver.. (Jag nämner inga namn) PM:a gärna mig om du vill prata med mig om det :)
(Jag är också känslig och tar åt mig allt)
Hoppas att det inte blir bråk här. det är ju meningen att vi ska hjälpa Stellis97! Ni som vill bråka om olika saker gör det vi PM:s, det är mycket trevligare
#30 Ja det tycker jag låter som en bra ide´ iallafall. =) Tycker du kan gör så Stellis97