Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 541 ggr
flisan93
0

Härstamingsb. och köpeavtal

Snart kommer ungarna och jag har förberett härstammingsbeviset och köpeavtalet som följer med. Skulle vilja ha eran hjälp och synpunkter på om jag har missat något eller skrivit fel. Ibland är det så svårt att riktigt se själv om man kanske har missat något. T.ex. på köpeavtalet har jag inte kommit på något mer men det känns som att det är något jag har glömt. Säg bara till:)

flisan93
0

Här är härstamningsbeviset

flisan93
0

Och här är köpeavtalet

flisan93
0

putt

Mandaah
0

putt,

har ingen aning om hur såna ska se ut. ^^'''

aliciia
0

låter fint :)

flisan93
0

#5 haha, du menar nog ser fint ut;)

aliciia
0

jaja XD sak samma ;)

Hanna-
0

Ser bra ut, tycker dock att du ska ändra på texten lite. Så den blir "normal", typ Verdana eller något. Annars ser det fint ut.

flisan93
0

#8 Haha okej;)

Hanna-
0

#9: Det är inte något du måste göra, jag tycker bara så ;)

flisan93
0

#10 Jag förstår det men du kan nog ha rätt;)

Zvintos
0

Tycker du kan ändra från "kulluppfödare" till enbart "uppfödare".
Låter mycket bättre då. =)
Sen hade jag gärna sett att det stod "Namn" och "Född" först, innan "Ras" under uppgifter.
Annars såg det väldigt bra ut, förutom att jag anser det blev lite rörigt, hade gärna velat se att allt kom i en annan ordning.

1. Uppfödaruppgifter
2. Kaninens uppgifter (namn, född osv).
3. Kull-/syskonuppgifter
4. Stammen (far, mor osv).
5. Namnteckning.

Men det är bara min åsikt. =)
Tycker det blir lättare att överskåda då.
Fast du gör precis som du vill.

Sen tycker jag du kan ha så att både du, köparen och ev målsman skriver under att de samtyckt till det som står i köpeavtaet. =)

flisan93
0

#12 tack:) Tycker att det låter bra det du har skrivit;) Jag visste att det var något jag hade glömt;)

Ync
0

Lite jobbig textstil, snyggt :)

flisan93
0

putt

[Niike]
0

Helt okej. Du fick med mycket varav h-beviset blev väldigt långt, men det spelar kanske inte så stor roll. Ska det inte vara namnteckning på köpeavtalet istället? Eller hänger det ihop med h-beviset?

flisan93
0

#16 Har glömt att fixa det;) tack

flisan93
0

Har fixat dem lite grann nu. Är det bättre?

det nya härstamningsbeviset

flisan93
0

det nya köpeavtalet

flisan93
0

:)

flisan93
0

Är det något mer viktigt jag borde lägga till i köpeavtalet? Har någon något tips??

Zvintos
0

Tycker härstamningsbeviset ser bra ut. ^^
Ang köpeavtalet kan du ju ex lägga till lite om att kaninen enligt lag måste ha minst så och så stor bur.
Sedan kan du ju, om du vill, lägga till en rad där ev målsman kan skriva under om köparen är under en viss ålder.
Så att både den blivande ägaren och ev föräldrar går med på det som står och är medvetna om ansvaret. =)

flisan93
0

#22 tack:)

Zvintos
0

#23: Så lite så. =)

flisan93
0

Det är så tur att kif finns:)

PatriciaM
0

Så här ser mitt köpeavtal ut.. Flört