Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 415 ggr
flikkan
0

ÅH NEJ! HJÄLP!

Åh Nej åh nej åh nej! Det som absolut inte fick hända, hände! :'(
Jag och min kompis Andrea brukar ha små privata kaninträffar ibland och hon har då två honor..
Min syster har ju en hane och jag har/hade ju två honor!
Men Så har jag frågat här i en tråd varför dom "parar" sej och då har jag fått svar att de gör det (två honor då) FÖr att visa vem som bestämmer! Och när jag köpte Strumpan (Från djuraffären) så sa dom att det vah en hona! Det vah en ny kille där och han kollade två gånger för säkerhetens skull och det vah då en "hona" 
Och vi har ju liksom inte tänk på det och Andrea som då har två honor, den ena är inte könsmogen och den andre är 4-5 år och inte fått någon kull någon gång!  Och nu idag tänkte jag att (För igår hade vi en kanin träff igen och då vah alla 5 kaninerna tillsammans i stora hagen!) Jag tänkte då att det vah konsigt så mycket som strumpan höll på att "Jycka" dom andre speciellt andreas vuxna kanin. Så idag kollade jag OCH DÄR VAR TVÅ KULOR OCH EN SNOPP KOM FRAM!!!!!!!!! herregud, sicken chock jag fick! Så nu kan Tindrah OCH Shelly vah dräktiga :O:O:O  Men shelly är då en mycker störra ras och vi tror inte att strumpan "räckte" till hennes "sån" Hehe, Men iafl.. SKit kuuL liksom!?  Vad gör man i detta läget? Jag har också läst att om det tatt sej så börjar honan och hanen bråka med varann och det har de inte gjort! Strumpan och Tindrah går i samma bur också!

Så nu har jag särat dom! Vad gör man?   

Kramkram Från chokade mej!

flikkan
0

Kan ju lägga till att den dära Strumpan har förstört sommarplanerna till att hon ska bli mamma! Mamma har sagt att om det inte tatt sej (som det inte värkar gjort) Ska jag få en hona till Som jag antagligen ska para då!

Eftersom vi har riktigt mycket plats och jag har ju heeela min fritid :)    Usch tänker bara på att tindrah och shelly är över 1 år utan att fått sin första kull!!  Snälla säg något som; Det är ine fara min kanin vah 6 år när hon fick sin första kull! :'(

Åh så ledsen jag är!

Jennie104
0

det lät inte bra du :(

PaaatyPalm
0

uch va tråkigt :(

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

flikkan
0

#2 det gör ju inte det nej :(

Majsbecka
0

Va tråkigt :( Det kommer säkert att gå bra. Hur mkt över 1 år är dom?

aliciia
0

lycka till iaf <3

flikkan
0

2 år och 2-5 år  ( är dom nu)

Ync
0

2-5år. vet du inte?!

Bejja
0

#8 eller hur :S

flikkan
0

#7 oj, 2 år är Tindrah och Shelly är 4-5 år*

PaaatyPalm
0

#8 & #9 HON KANSKE MENA 2,5 ÅR asså 2 och ett halft  ( sorry caps ibörjan)

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com