Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 499 ggr
Thenightwof
0

Kanin tillsammans med Gerbiler?

Tror ni att det funkar mellan en kanin och två gerbiler?De har träffats idag i badkaret men kaninen blev orolig och nervös och började stampa.Så jag fick bära honom tillbaka till buren.Tror ni att jag kan få kaninen och gerbilerna att vara tillsammans utan att börja bråka?Kaninen är ca 2 månader och gerbilerna är ca 4-5 månader.

Lippo
0

Tycker inte att det låter så smart att ha dem i samma bur.

[Popcorni]
0

Nej det tror jag inte. Eller kanske att du skulle får dom att inte bråka men varnadra, men man ska nog inte blanda dom två sorterna av djur tillsammans! Så jag rekomenderar inte det. Fåråga samma fråga på gerbil.ifokus vet jag.:)

Frida
0

Det är verkligen inte en bra idé. Om du tänker på hur mycket mindre gerbilerna är än kaninen så tror jag att du också förstår hur illa det kommer sluta förr eller senare.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Thenightwof
0

Men de ska inte vara i samma bur utan de ska bara träffas i badkaret ibland så att man kan se dem.

Frida
0

#4 Ja det är ju en helt annan sak =) Men en olycka sker lätt och framför allt fort. Om du låter dem träffas så bör du hela tiden vara beredd på att lyfta bort kaninen. Alltså inte bara ha uppsyn från andra sidan badrummet utan verkligen sitta intill dem.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Thenightwof
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var dem i badkaret.och jag hade full uppsyn och satt väldigt nära.Men som ni säger så är det inte särskilt bra att ha en bur tillsammans.Tror jag försöker igen imorgon.

OFFTOPIC: Jag tog en liten bild på Lake (Kaninen) hoppas ni gillar den!