Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1182 ggr
Sandra-
0

Molly söker nytt hem

Hej, jag vet inte om man får lägga ut "annonser" såhär men jag testar iallafall..

Jag skrev här för ganska länge sedan och behövde hjälp med min kanin. En hona på 1,5 år, Molly, som kom in i tonåren och lixom stannade där. Hon vaktar fortfarande sitt revir väldigt noga. Hon tycker om att bli klappad, men då på hennes villkor och hon gillar inte alls att bli lyft. Förut fick hon vara ute och springa på hela övervåningen hela dagarna, men sedan vi skaffade katt fick Molly tyvärr lida för det och får nu "bara" springa runt i köket, hon är dock jätteduktig och har aldrig kissat utanför toalådan i sin bur och biter inte på några sladdar, mattor osv. Känner att jag varken har tid, ork eller kunskap nog för att "träna" henne, om det ens går. Så nu undrar jag om det finns någon som är intresserad av denna "problemkanin"? Som skulle vilja ta hand om henne och träna henne till att bli den underbara kanin som hon egentligen är. Självklart då en kaninvan person som vet vad den gör. Är jättemån om att hon kommer till ett bra hem, annars får hon stanna här ett tag till. Gör bara det som är bäst för henne. Tänkte att jag börjar med att fråga här eftersom ni är kunniga (:

Hon är från en djuraffär, lejonhuvad/hermelin, bor i Norrköping. Bild kan ja lägga upp senare idag :) Skriv om ni undrar något, och inga påhopp tack, detta är svårt nog för mig ändå.. Fråga istället isåfall om ni kanske missförstått något ;p

teddykaniner
0

Putt

Med vänlig hälsning,
Jenny

Sandra-
0

puttaar :) Alla tillbehör osånt följer självklart med, bur, kompostgaller, sele osv.

Ync
0

Ladda upp en bild :)

Bejb__
0

Ladda gärna upp bild.

Sandra-
0

Okej, här kommer lite bilder på tuttan.. :)

Miiah
0

vilken sötnos :) Hoppas du hittar ett bra hem!

Bejb__
0

Naaw vilken sötnos <3 Jag skulle väldigt gärna ha tagit henne, Men beror helt på vart ni bor, Och dessutom så har jag en mamma som tycker dt räker med en kanin, Och nu har jag 6 st så, det kan bli svårt.

Sandra-
0

#7: Okej, men var bor du då? Finns iallafall i norrköping, transport kan fixas om det inte är för långt :)

Bejb__
0

Jag bor i jämtland, 10 mil från Sollefteå, om du vet vart dt är x) Men då har jah ju två problem,

*Mamma

*Kan inte ta den förren sommaren, :/

Sandra-
0

Tror vi har ett tredje problem också isåfall, tror inte jag kan fixa transport så långt tyvärr :p

Bejb__
0

Nä, Hoppas värkligen att hon får ett super hem ! <3

Sandra-
0

tack, det hoppas jag med (:

eveluss
0

Gud vad sööt hon var! SKulle gärna tagit henne men har också några problem:

* kan bara ha en utekanin efterssom pappa är allergisk.

*Kommer att ta någon månad innan jag skulle kunna hämta henne.

*transporten skulle sånnafall vara svår.

* Och jag har aldrig haft en kanin och är därför inte så "kunnig"

Hoppas iaf du hitter ett fint hem åt henne, otroligt fin! :)

ciss
0

Tänkte bara säga att det är helt OK att lägga ut annonser, du verkade lite osäker i #0.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

flikkan
0

Åh, bor i halland… Så söt hon är… Men min mamma går nog inte med på det… Har hon haft ngra kullar?

Sandra-
0

#13: Okej, tror inte det går så bra ifall du inte haft kanin tidigare, då hon är väldigt revirskyddande och osäker, ingen bra första kanin direkt. :/

#15: Oki så bra!

#16: Nej, det har hon inte. Vill inte heller att hon ska få några bebisar som ärver hennes temperament. Och jag har tyvärr varken härstamningsbevis eller stamtavla på henne, så jag vet inget om hennes bakgrund ..

[Wera]
0

Vad söt hon är, jag får ha kanin men tyvärr vill jag bara ha renrasiga hermeliner med stam och är i färgen viltgrå för jag ska börja föda upp på nytt nu. Har du provat att sätta ut annons på www.blocket.se eller www.eniro.se (köp och sälj).

[Wera]
0

Jo förästen jag vet kanske en tjej som kan ta emot henne, hon brukar ta emot sånna kaniner har jag för mig hon har vana och tid osv.. jag tror iaf. det. Hon bor i Katrineholm och det är ju inte så långt bort från Norrköing :D Hoppas det hjälper. Jag tror hon har satt ut en annons på Blocket.se på "Köpes" :)

Sandra-
0

#18: Åh, det låter ju perfekt! Sökte på blocket men hittade inte annonsen.. Skulle du kunna länka? :)

Sandra-
0

ppöööööööött :)

Sandra-
0

Puttar en sista gång innan jag lägger ut annons på blocket.

Tänkte att det är lättare att hitta rätt hem här eftersom de flesta här är kaninvana. De på blocket tänker mest "oh vad söt, den kaninen vill jag köpa" och kanske inte fattar vad det innebär med att hon inte är så kelig av sig.. Är rädd att hon bara kommer få sitta i sin bur hela dagarna då :/

[Wera]
0

Jag skrev i din gästbok vad hennes E-post var :) Jeanette heter hon.

flikkan
0

är hon såld? :)

Gogge
0

Super fin tjej! hoppas hon får ett bra hem!:)

Sandra-
0

#23: Nej hon är inte såld än :)
#24: Tack!

flikkan
0

Åååh, jag vill så gärna ha henne ;/

[Wera]
0

Hon ser inte alls att vara "elak" och svår buren hon ser ut som en snäll söt ängel (A) :) Hon är urgullig ^^ Har du kanske funderat på att strelisera henne det kanske hjälper.. ??

sammeth
0

vilken underbar liten tjej :) Men synd att hon bor så långt ner..

Sandra-
0

#26: Du får jättegärna ta henne om du kan :)

#27: Nej, jag vet. Hon är ju världens sötaste, men skenet bedrar ;) Hehe, nej jag skojar men hon är inte världens elakaste om det nu verkade så. Hon är egentligen bara osäker och vill därför inte bli buren. Sen att hon försvarar sin bur är ju en annan grej, men det är det ju rätt många honor som gör.

Har tänkt på det, men om det inte skulle hjälpa så känns det som hon har både lidit i onödan. Vill inte utsätta henne för den "risken" om hon nu kan få ett nytt hem istället, jag har helt enkelt inte tid längre tyvärr.

[Wera]
0

#29 Okej vad synd.. men har Jeanette svarat på mailen??

ParaKiss
0

Testat o lagt ut på kanin nets hemsida?

Sandra-
0

#30: Japp det har hon!

#31: Nej inte än, men har hittat en tjej som kanske kan ta henne nu så jag väntar med det. :) Tack för tipset iaf.

[Wera]
0

#32 Ska Jeanette kanske ha henne elr ? :)

Sandra-
0

#33: Får se, jag hoppas hon kan det iallafall :)

Em--ma
0

Sööötnooos!!! <3333

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Sandra-
0

Hihi ja visst är hon ;D

[Wera]
0

Grattis och hoppas hon får det bra hos Jeanette ^^ (Som hon sket år, vet du något om hon ska bo i en av boxarna eller någon annan stanns? E bara nyfiken^^)

[Wera]
0

OJ XO Menar säkert får (Inte sket år)

MysanMinGodis
0

putt :)

Sandra-
0

#37: Nej, vet inget än. Träffade inte jeanette utan lämnade bara Molly till hennes sambo, hon va inte hemma. Men hon är ju innekanin så jag antar att hon får bo inomhus till hon har fått "pli" på henne ;p Och att hon sedan kommer få flytta ut till nåt stall eller va de va? :) Tror hon kmr få det jättebra iallafall.

[Wera]
0

jo hon sa till mig att vissa får bo inne ett tag och sedan flyttar dom ut til stallet i boxar ^^