En hälsning från oss.
Hej!
Som vanligt längesen jag var här. Läser ibland men tar mig inte tid att skriva…jo nu. Det är bara bra med mig och med vår goa "Punzie". Just nu är hon nog lite kär i både våren och mig…fniss…tokig som hon är! =) Kämpar envist med att ha selen på henne lite då o då men hon fullständigt hatar den. Eftersom hon är innekanin och vi bara tar ut henne på sommar o vår så vill man ju gärna att hon har sele. Skulle någon av er "chansa" och ta ut henne utan sele på gräsmattan vid skogskanten? Jag funderar på det ibland o inbillar mig att hon inte skulle lämna mig - men å andra sidan så finns ju säkert en del spännande saker för henne därute….o då är väl risken att hon sticker!!
Ska resa bort i sommar och har börjat leta efter "sommarställe" åt henne - troligen min egen syrra men det ser inte säkert ut. Hur gör ni med era kaniner om eller när ni reser bort? (syrran brukar ta vår kanin…o den förra vi hade…men det funkar ju inte alltid)
Ha det gott alla!
Kram på er från mig och Buff från Punzie!!
Jag tar med mig kaninerna ifall jag ska resa bort över sommaren =).
Muumintrollaaaaaan :)))) Heej!!!!
Jag tror nog inte att jag skulle chansa och släppa henne lös, men det beror helt på vilken relation ni har. Har fått för mig att ni står väldigt nära men jag tror att du känner henne bäst. Magkänsla?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag lämnar mina kaniner hemma när jag reser bort… :(

Mina brukar följa med om det bara är i Sverige, utomlands får någon av mina vänner passa dem :)
Magkänslan säger mig att hon inte lämnar mig….sunda förnuftet att hon kommer dra som en avlöning för att det finns vildkaniner i skogen….sonen säger ALDRIG att du får ta ut henne utan sele…hehe….
Men visst har du rätt Tina - vi står varann nära vår "punzla" och jag. Byter jag plats i rummet så kommer hon efter…o hon ligger gärna nära mig hela tiden när hon är ute o jag sitter på golvet. Just nu är hon dessutom som ett plåster på mig!!! Upp i famnen o upp i ansiktet…tvätta tvätta…hehe.
Vad kul att du tittar in! Det var verkligen längesen :P
Jag kan ha min ena kanin lös även fast hon är lite som hon är… Men hon springer så sakta så jag tror inte hon skulle hinna ifrån mig x)
Jag brukar fråga några grannar om de kan ta hand om kaninerna när vi reser bort, eller en kompis.
Hoppas det ordnar sig, att ni hittar någon som kan ta hand om lilla Punzie :)
Du kan inte ha ett jättelång koppel (sätta ihop flera stycken om du har) och låta det släpa i marken efter henne? Då tänker jag mig ca 10 meter. Skulle hon få för sig något kan du hinna trampa på det. Då och det dock väldigt viktigt att kopplet sitter på magremmen på ryggen så inte halsen belastas.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]