Hur ska jag övertala ?
Japp, nu behöver jag lite råd om hur jag ska kunna övertala päronen om en liiten kaninupf. Har inte börjat snacka så mkt allvar om det än, då jag först vill ha hem min nya kaninunge. Tacksam för alla svar. ;)
Not your mom, not your milk.

Berätta varför du vill föda upp, hur du ska ta hand om ungar som inte blir sålda, vilket syfte, osv osv. Det visar att du kan och tänker ta ansvar för uppfödningen, så gjorde jag =)
#1 - Tack, joo ska nog ta & skriva en lista. (;
Not your mom, not your milk.
ett bra tips? också är att tänka ut lite svar innan.. dom kommer säkert säga att det kostar pengar. osv.
*Vad ska du göra om du inte får sålt ungarna?(vi kan inte ha hur många kaniner som helst, väldigt vanligt :P),
*har du verkligen tid?
*räcker det inte med dom du har nu?
*varför vill du föda upp kaniner?
os.v
Sen kan det ju vara bra att visa att man verkligen tar ansvar för dom man har, och typ prata jätte mycket om kaniner (Läs så mycket du bara kan om avel) Sen kan du typ berätta om det, men inte typ som föreläsning, utan mer naturligt :)
Och sen kan du ju alltid säga att du kan betala alltid os.v :P
Och tjata inte, utan fråga mer och låt dom fundera oftast är det mindre chans att man får om man tjatar så är det iallafall med mina föräldrar..nu vet jag ju inte hur dina är..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
en bra fråga tycker jag.. jag funderar furtfarande faktigst, jag vet inte svaret heller :s
Vad kommer du göra om kaninen behövs akut avlivning ?
Och sen en sak till om dom säger nej, så fråga Varför dom inte vill det.. För dom behöver inte göra nånting osv. för du kommer ta hand om kaninerna helt själv :)
(hehe sånt här är jag bra på ^^ och har lyckats rätt bra ändå tycker jag (a))
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag är inte så mkt för tjat och övertalning.
men… Först är det väl bra att få fram anledningen till varför de inte tycker du ska ha uppfödning och sen jobba ut ifrån den. Man får ju lägga upp övertalninen utifrån anledningen. :)