Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 536 ggr
[PixelMollan]
0

AKUT! Ny kanin! HJÄLP!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag hade egentligen tänkt vänta med kanin tills i sommar o när jag flyttat osv, MEN nu har jag hittat en översöt liten filur som jag bara är så kär i!! Såg honom idag i en djuraffär..o jag kan säga.. kunde knappt stå på benen! Sååå söt!
Han är hermelin och inte alls blyg utan skuttade fram för att hälsa.

Imorgon måste jag dit och betala om jag ska ha honom, butiksägaren kunde inte hålla honom längre till mig.
Han är 6 veckor.

MEN?! Vad behöver jag köpa nu innan då? Har redan spån, bur o hö. men leksaker? matskål och vattenflaska har jag oxå. Koppel har jag oxå men han får inte komma ut förrens han vant sig vid gräs.

Jag e heelt hispig o kan knappt tänka klart! :D Han är såå rätt för mig!

Vad bör jag tänka på innan? Nått speciellt jag ska titta på innan jag köper honom?(han ser allmännt pigg ut, skuttade runder o va glad)

(Förlåt för en flamsig tråd, men är bara så glad och behöver snabba svar eftersom det är imorgon det gäller)

Skickar med en dålig bild på honom, mobilkameror är inte så bra :/ han är mycket sötare.

Mvh Malin

Taci
0

Vilken sötnos! Låter som du har det allra viktigaste till honom :) Det du verkade sakna är dock pellets, så det är bra om du köper, speciellt nu när han är så liten :) Sen framöver kan du ju köpa leksaker, kanske en toalett att ha i hörnet osv, men det är ju inte det allra viktigaste på direkten :) Lycka till!

[PixelMollan]
0

Jo pellets hade jag räknat med (glömde skriva det i all hast) tänkte köpa från affären så han får lite han är van vid innan jag vänjer över honom till annat. :)
Tack :D Är sjukt spännande!

[PixelMollan]
0

Hur bör jag bete mig första dagarna o när den kommer hem?
Kan man redan börja träna den att bli rumsren och isåfall hur?

Taci
0

Jag tycker du ska låta henne/honom vara i buren o lära känna den först o främst, gärna några dagar, innan du lyfter henne/honom. Ta gärna in handen i buren så den får lukta på dig, men jag skulle vänta ett tag med rumsrens-träning osv, låt henne/honom få känna sig lite hemmastadd först :)

Sen när du väl ska göra den rumsren så lägger du bara helt enkelt allt bajs i buren, eller i toalådan, om du har en sån då. Så fort den gör utanför, i spånet eller på golvet, så lägg i det i lådan, så fattar den snart, förhoppningsvis :P

[PixelMollan]
0

Jo jag har en sån låda som jag kämpat med marsvinen på.. men dom verkar vara riktigt tröga xD  Så gav upp efter några veckor…

O sen e de det med bur ja.. bur har jag, men itne så det räcker till alla! Kan man improvisera något sålänge?
Har 4 marsvin oxå.. kanske sätta dom i en och kaninen i en?
Vill gärna inte köpa en ny bur för 600 kr när jag inom ungefär 1 mån ska få gratis nya burar..

[kanin95]
0

Räcka ut tungan

Vilken liten söt kanin …………han var sååå fin  ….

Komm i håg att ta det lite lungt i början bara …Lycka tillSkrattande

Tina-A
0

Jag skulle börja lägga allt kiss och bajs i lådan på en gång, från första stund. Då lär han sig att sånna är reglerna på en gång. Istället för att det är okej att kissa där på golvet en dag, men inte nästa..

Men låt honom vänja sig vid buren och sådär som taci säger så att han inte blir för stressad. Han blir stressad nog när han ska byta hem, speciellt eftersom han bara är 6 veckor och precis enligt lag får lämna mamman. Då är han rätt skakig redan som det är!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
0

#5: Ha kaninen i egen bur. Kaninen kan i värsta fall skada eller döda något av marsvinen. Lika bra att ha olika djur i olika burar för att undvika bråk när han blir könsmogen.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[PixelMollan]
0

Jo jag tänkte absolut inte ha dom tillsammans :) Jag menade marsvinen i en bur och kaninen i en, dock är jag osäker på om de blir för liten plats till marsvinen… :( o hanarna kan ryka ihop då..

lill-jarven
0

han ser bekant ut ^^ på vilken djuraffär finns han?

[PixelMollan]
0

en i skåne :P