Färg på denna kanin?
Har en kompis som inte är säker på Vilken färg? hennes kanin har. Själv är jag inte bäst på färger, så att jag kan hjälpa henne och lova något.
Hon & uppf tror jag dt var, tippar på Zobelsiames blå eller Isabella?
Någon som kan komma med säkert svar? Eller behövs det en bättre bild?
Tack på förhand!
MVH Sofia
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
tkr det ser ut som en isabella, men en bättre bild skulle inte skada x) är inte bra på gärger jag heller.
Zobel eller zobelsiames, blå. Lite svårt att se på den bilden.
EDIT: Ser ut som zobelsiames.
zobel siames blå tror jag .. men vet inte riktigt

zobel siames blå tror jag med :)
jag tycker inte det ser ut som isabella i alla fall..
#6 Där ser den ut att vara isabella tkr jag.

Hej Sofia! Inte är den Isabella.
Siames av något slag, ser ut som blå siames (man behöver inte säga zobel men de kan läggas emellan blå och siames) men på sista bilden ser de ut som japanränder på sidan, har den mörkare "ränder" på sidan (magen typ?) Då är den blå siames japantecknad, annars bara siames.
En isabella är en blå/gul färg. Den har blå i grunden och en gul slöja över.
Någon som har en Isabella får gärna komma med förslag och lägga upp så ses skillnaden.
Är du intresserad av färgfrågor så undanbes Kanin.ifokus för att få en färg bekräftad. www.kanin-net.nu har ett forum med färgkunniga uppfödare med massa års erfarenhet som är duktiga. Vissa från andra länder.
Lycka till!
Tack alla som svarat.
Och tack #9. Vet inte "hur" viktigt det är för min vän att få exakta svaret på färgfrågan, men om hon är väldigt väldigt angelägen om det exakta, så kan jag ju alltid tipsa henne om kanin net ;) Tacktack.
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Kom på vilka som är dess föräldrar och enligt det så är det störst sannolikhet att ungen ska vara siames, antingen "vanlig" siames eller japan då.
Det kan möjligen vara brun maskad siames, jag hade en sådan kanin och visste inte heller det men frågade en bra uppfödare och hon sa att det kan vara brun maskad siames.
Den kaninen som "Gizmo85" skickade kan vara zobel av något slag.