Bygga bur till Biggles
Nu är det så att jag vill ha hjälp med idéer mm till Big's bur som vi ska bygga. Han behöver nämligen en till bur som han ska ha när vi är ute på landet på somrarna.
Det ska vara både betesbur och bobur, men "boburen" behöver inte vara så stor eftersom att han bara ska ha den på somrarna och är nog mest i betesbursdelen.
Några idéer, tips?, förslag, små skisser? Förslag på mått?
Vill ha svar så snabbt som möjligt eftersom att min bror kanske ska bygga buren nu i helgen.
Biggles är en belgisk jätte.
ska det vara dygnetrunt bur? Och ska den stå på marken? :)
Jag ska nämligen också bygga en bur på landet men är jätterädd att någon grävling skulle kunna komma och äta upp ninisen.. "/ tror du att den klarar sig om man har tillräckligt nät? :)
#2 ja, den ska va en dygnet runt bur och stå på marken :) Men bodelen kanske ska stå på ben om du fattar :P
Vet inte hur det är det där med grävlingar.. Big är ju ganska stor så för honom blir det nog inget problem, men med mindre kaniner vet jag inte..
ja juste, då kanske grävlingarna bara blir rädda! ;)
Men ska det vara trekantsbur med nät i botten eller mer som en inhängnad? :)
#4 mer som en stor fyrkant som man kan stå i :P
Måste ha svar ikväll! (kommer inte hem imorgon så han behöver ritningen idag)
#6 mjo, fast ska nog ha tak i nätburen o så också, tänkte att "lådan" kunde ha en lucka utåt så man slipper gå in i betesburen om han är i bodelen :)
Skulle va jättesnällt om du gjorde en liten skiss på det du tycker! :)
putt
#9 nja, inte riktigt..
den här skissen är gammal men visar på ett ungefär. Fast hade väl tänkt lite mindre bobur o lite annorlunda..
#10 snyggishhh :D
putt :)
Vill fortfarande ha tips?..^^