ta upp kaninungar
hej
får man ta upp kaninungar när dom är nyfödda t.ex kolla så dom lever…… eller när dom är nogra dagar och titta på dom eller väga ( i bara nogra min )
Tacksam för svar
Får och får, det handlar om hur mkt din hona litar och accepterar att du rör hennes ungar och boet.
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Ja, jag kollar alltid boet, så att alla lever.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Det beror helt på vad du och din kaninhona har för reltation till varandra. Oftast brukar det funka. Gnugga in händerna i bur meterialet och honans päls först så att det inte lukatr människa om dem. Stimulera gärna honan med mat eller dylik

Mina har ja kunnat ta upp enda sen de var nyfödda. Jag kan hålla i dom mitt framför näsan på mamman och hon bara slickar på både mig och ungen. Men hon litar i och för sig väldigt mycket på mig.. Det beror mycket på honan!

Sålänge honan litar på dig kan du ju titta till dem, men bara för att man kan hålla på hur mkt som helst med ungarna behöver man ju inte göra det.
Tack för er som har svarat
så man kan alltså ta upp dom när dom är små ( nogon dag)om mamman tilllåter det
TAck
Jag bryr mig inte om mamman tillåter det eller ej, jag måste ju kunna titta på dom och plocka bort döda ungar. Jag har en bodel åt hona med ungar, så är honan aggressiv så stänger jag ut henne med en träskiva.
Jag har också alltid tagit upp ungarna från dom är nyfödda :) Sen kan jag inte låta bli att kolla heller, men mina honor har alltid tyckt det har varit okej och slickat på ungen och på mig när jag har hållt dom framför nosen på dom<3
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
tack