Hur lär man kaninungar..
Jag va iväg i helgen och parade min hona, för att hon har varit väldigt aggresiv och min veterinär tyckte att jag skulle prova ta en kull för att se om hon lungnar ner sig.
Men sen kom jag och tänka på:
Lär kaninungarna sig själva att dricka? Eller måste man hjälpa dom att hitta flaskan?
På bilden ser ni mamma: Angel blå mantel tecknad och pappa Rocky röd viltfärgad.
Detta är deras andra kull första dog tyvärr.. men det var mitt fel för jag tränade henne i hoppning eftersom jag inte visste att hon va gravid:/
Man måste inte lära dom
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Vad menar du men flaskan? :) De hittar mammans spenar själva :)

nej vattenflaskan sen när dom blir större

Jaha, nej den hittar dem själva :)
#3 jag fattar inte riktigt, varför skulle det vara dumt? Tycker det verkar bra! ;)

6# Njaee det finns en stor risk att ungarna också blir Aggresiva
#6 man ska aldrig avla på en aggressiv kanin.
- Mvh Emma
Men hon har vart snäll innan (jag har träffat henne förr och kännt Crazzysazza sen hon fick kaninen) Det var väl typ efter senaste brunsten hon blev så här har jag för mig Sazza sa :/
Men hon var jätte snäll innan ^^
#9: Man ska aldrig para aggressiva kaniner, varesig dom var det förut eller blivit det nu. Det är stor risk att det ärvs ner till ungarna och istället för 1 aggressiv kanin har man typ 5st aggressiva kaniner.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Okey, illa :/
Veterinärerna har oftast dåliga erfarenheter och går tyvärr efter "myter". En agressiv hona rekomenderas inte att ta kull på, för eftersom ungarna uppfostras utav sin mor de första 7-8 veckorna så blir de som henne oftast. En kanin som är agressiv är oftast osäker mot sin ägare vilket kan leda till att mamman varnar och beter sig otrevligt/stressat mot ungarna när människa kommer i närheten.
Dock ser jag det inte som ILLA åttagande för dig som planerar denna kull, men tänk på att veterinären/djuraffärer inte har så mycket kunskap som en uppfödare som håller på med Avel.
Eftersom kaninungarna lär sig utav deras mamma så kommer de själva lära sig att de ska dricka ur vattenflaskan. Dock rekomenderas det att du även har en vattenskål som är mer naturligare för kaninen samt gör att den växande kaninen inte får problem med kroppen när den växer (eftersom att dricka ur vattenflaska måste man böja huvudet mm..). Sen som framtida köpare är de alltid bra att kaninen kan dricka ur både och.
Kom ihåg att en hona med kull dricker otroligt mycket mer vatten!

men hon är inte aggresiv mot människor eller hanar men hon börja smågnabba med dom andra honorna.. Det kallar inte jag aggresivt precis..
Jag skulle ALDRIG para henne om hon var aggrasiv mot människor och alla kaniner.. Och ja jag är påläst så det räcker och blir över. Men jag ville bara veta om ungarna hittar flaskan själva och det verkar dom ju göra:D