Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 929 ggr
RosaGosa
0

Otur! Min nya rex skadad!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, Dalmiz är en liten bråkstake och det blev ju slagsmål genom gallret med syrrans kanin i söndags. Det visade sig ha gått illa och var i dag in till veterinär. Han har en rejält svullen tå som har blivit aldeles mörk, pulpan på ena klon ha även den blivit mörk.  Nu ska han äta antibiotika och smärtsillande och förhoppningsvis går svullnaden ned så att veterinären kan titta bättre. ska tillbaka om en vecka. Är han itne bättre så måste tån amputeras vilket kommer kosta många pengar! Eller så får han somna… har ett vårt val isåfall - älskar verkligen min underbara lilla Rex för han är så gosig och personlig.

När ska min otur ta slut? måste jag avliva Dalmiz med så kommer ajg itne skaffa någon mer kanin alls!

PaaatyPalm
0

Känner också att jag har otur nu :P , men det är bara små oturar ^^ tror inte du behöver avliva han :)

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

emms
0

nej usch stakars dig! du har verkligen inte tur med dina kaniners tassar. (det var väll du som hade den rexen som blev förlamad i sin tass)

Emma

RosaGosa
0

#1 nej jag hoppas verkligena tt det inte behöver gå så långt! men är väldigt rädd att det kanske gör det. Hoppas på att antibiotikan hjälper.

#2 ja det stämmer. det var jag som hade Denr exen som ajg tyvärr fick avliva eftersom han bara mådde sämre och sämre. Sen köpte jag min dalmatinerrex och har haft honom i tre veckor och så händer detta… är jag ämnad att ha kanin överhuvudtaget?

Jojsan
0

usch då, låter inte kul. Håller tummarna för att det går bra!

RosaGosa
0

#4 Tack så mkt… känns som vi behöver all tur vi kan få. vill verkligen att han ska bli bra! Är väldigt rädd för att det kan utvecklas till blodförgiftning.

han äter dock som han ska än så länge och verkar rätt så pigg trots allt.

Jojsan
0

#5 Ja, du har verkligen haft otur! Men vi får verkligen hoppas det går bra.. Bra att han verkar må ganska bra i alla fall..

RosaGosa
0

Putt

elinswe
0

Tråkigt att höra… :( Håller tummarna & hoppas han kryar på sig & slipper amputera.

*Kram*

RosaGosa
0

#8 ja det är jättetråkigt eftersom han är en så himla go o mysig kanin! Jag hoppas jag slipper amputera tån men säger vet att det måste göras så kommer jag nog göra det.

[Eichan]
0

Usch.. vad tråkigt. Hoppas att antibiotikan räddar hanns tå, så att ni slipper amputera/avliva..

RosaGosa
0

#10 ja det hoppas verkligen jag med! han ligger o sover mkt… utsträckt så jag tror han blir trött av antibiotikan…

PaaatyPalm
0

du måste uppdatera hela tiden! :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Stampelina]
0

Stackars dig… Hoppas allt ordnar sig för Er. Ska hålla tummarna.

Säger som #12 - uppdatera!

[Niike]
0

Gud vad tråkigt :( Hoppas han blir bättre, håller tummarna för det!!

Tappsveden
0

Lilla Dalmiz är relativt pigg av sig mcyket tack vare smärtstillande som gör att han kan röra sig lite mera. Idag fick han bada tassarna och mjuka upp dom lite vilket han tyckte var skönt. Han äter bra och är väldigt bra i magen trots de starka medecinerna. Han ligger dock ner ganska mycket och vilar tassen vilket är väldigt bra. 

Bild på sötisen efter bad.

Tappsveden
0

Bild på den onda tån.

Tappsveden
0

en till bild

[Niike]
0

Aj =/ Ser inte skönt ut! Vad bra att han vilar så mkt & slipper belasta tån.

Tappsveden
0

Ja det är jättbra…han har du lugnt och skönt inne i köket. Vila är något han verkligen behöver.. RosaGosa har bestämt sig för att om tån måste bort för att han ska kunna leva så blir det en operation. Vi kämpar för den lilla krabaten.

RosaGosa
0

ja det gör vi… han är min gos ju! Han ska klara sig, så är det bara!

RosaGosa
0

#12 uppdaterar så fort det händer något nytt. Glad och tacksam för allas omtanke!

Denna kommentar har tagits bort.
RosaGosa
0

Nu har vi bokat tid för återbesök… onsdag 17.45. håll tummarna för att vi inte ska behöva amputera hans tå o för att han ska bli bra!

[Niike]
0

*Håller tummarna*

RosaGosa
0

"24 tack! det uppskattas verkligen!