Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 558 ggr
Tappsveden
0

Sätta ihop Två kaniner

Var tvungen att sära på mina lejonhuvade tjejer då den ena jagade den andra. Fluffy som är den snällaste av dom och som blivit jagad är otorligt mysig med våran dvärgvädur Rosa. Dom har några gånger träffats i köket och varit jättemysiga tillsammans. Dock blev Rosa rädd då vi testade att sätta ihop henne med den kaninen hon igentligen skulle bo med, det blev slagsmål och sen dess är Rosa väldigt osäker och tycker det r lite läbbigt med andra kaniner. Vi vill dock försöka sätta ihop Fluffy och Rosa tillsammans då fluffy är väldigt mammig och trevlig med rosa, Hon slickar till och med henne genom buren.

Har nu haft dom båda i köket hela veckan och dom har varit helt lugna, lite rädsla från Rosas sida. Men det funkar inte att sätta ut dom ute i kaningården. Rosa får panik och springer runt, stampar i golvet och ligger och trycker medans fluffy är helt lugn och bara vill gå fram och hälsa. Vad mer kan man göra för att få Rosa att inte känna sig rädd, hur ska vi göra för att sätta ihop dom?

Tina-A
0

"kaningården", är det typ en Hage du menar? Alltså utomhus? Gör den lite större, placera dig själv i mitten och flytta på hagen till en annan plats utomhus och försök igen.

Och testa med kaninerna inomhus i olika rum och se hur dom reagerar, om dom kan vara lugna med varandra även i köket och i tex badrummet.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]