Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 513 ggr
Miiah
0

Kissar i sängen

Någon som har några tips? och ideer på hur jag ska få min 14veckors hankanin att sluta kissa i min säng? Han kissar aldrig på golvet eller något när han är ute, men han hoppar själv upp i min säng och så går det kanske 4min och så har han kissat :/ så är det varje gång.
Några tips? och ideer?

Tindra1
0

Så gjorde tindra med men då satt min mamma nått, ''lukt medel'' och då slutade hon

Tina-A
0

putt

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Majsbecka
0

#1 Kan du ta reda på va de va? :) Har nämligen en kanin som kissar på sängen också.. Här om dan så kissade hon på golvet med :/

Creation
0

Haha! Så gjorde min förra kanin också x) Kunde inte vänja det av henne, så till slut lät jag henne aldrig vara i min säng ^^' Hon kissade dock på sig mest för att hon aldrig vågade hoppa ner från sängen och göra sina behov i sin balja(rumsren, gick fritt på övervåningen och kissade i kattbalja ;P). Försök göra honom rumsren och så kanske han har lite mer mod för att hoppa ner från sängen än min nin hade ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Zorro_93]
0

Keso gör så det är typ omöjligt att vänja av han men han får inte vara i min säng.

Majsbecka
0

Leona får inte heller vara i min säng nu, men det är inte så kul att behöva ha koll på henne hela tiden i rummet.. Har heltäckningsmatta också så de går inte så lätt bort om man inte ser de på en gång.

Agda
0

Testa att använda ättika. Lägg på något tyg i sängen med plast under och spreja ättika på det.