Min kanin har sprungit bort (snyft*)
Min kanin slet sig från kopplet (eller snarare det gick av) när jag va ute och gick med honom. han hade krypit in under min lilla stuga på gården som jag sover i och då gick kopplet av. Självaste kopplet inte selen gick av eftersom jag hadde ett packetsnöre som koppel eftersom det riktiga kopplet är hos mamma.
dan efter att han hade smitit såg jag honom men lyckades tyvär inte fånga in honom. idag däremot har jag inte sätt honom över huvud taget. är rädd att han har frysit ihjäll (han är ju inte så mkt till ute kanin på vintern) eller att ngt annat har hänt honom.
tror ni det är ngn channs att han frysit ihjäl (snyft, snyft, snyft*)

oj då
stackare.. Hur kallt är det ungefär på natten ??
Om han är en utekanin har han antagligen inte frysit ihjäl… Det är bara att försöka fånga in honom, be andra om hjälp.
Lycka till!

Nej, stackarn, hur kallt är det? Gå ut och leta efter honom… Be någon hjälpa dig leta.
Lägg ut mat.. Har du kompostgaller? Isånafall, ställ fram det så du har det redo ifall han skulle komma, så du kan ta hjälp av det vid infångnigen..
Har han en flyttbar bur kan du ju ställa ut den, eller bajslådan, leksaker eller vad som helst.. Så han känner sin egen lukt och vet vart hans revir är.
Hur kallt är det där??
nämmen gud var du med när han sprang bort ( missuppfattade :P)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

usch va tråkigt :/ hoppas verkligen att du hittar honom!

Hur kallt är det? Leta efter din kanin.
Tråkgt :( hoppas att du hittar honom!
buren har jag ställt ut och letar efter honom hela tin jag va med när han sprang ort hur kallt det är vet jag inte i grader men jag frös när jag hadde vinter jacka på mig

#10 är han innekanin eller?
jaaaa
Så tråkigt.. Hoppas att du hittar honom! :)
Hoppas du hittar honom. (:
Är han en innekanin? :/ Det är väll inte allt för bra.. Lägg ut mat, hö, vatten och gärna ett hus eller liknande.
Lycka till <3 Hoppas han hittat en plats att ta skydd på..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
en plats att ta skydd på? troligen
han är nämligen under min stuga på gården, tror jag, va där sist jag såg honom

Hoppas att han kommer fram :S
Har Du hittat honom än? Håller tummarna för dig…
kryp under stugan ? :)
#16 tror du att han e under stugan?? Locka ut honom med ngn ta vad som helst ;) Om det inte ee för lågt skulle jag krypain m.m
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
hålen är tyvär bara stora nog för en kanin
men när han kryper ut om han nu gör det så ska vi täcka för med höns nät så han inte kan krypa in igen
önskar bara att ag bara fick en glint av honom så jag vet att han lever

nej stackars dig!
har u hittat han en?
Om du tror att han är där under, varför då inte "sticka in"/under med en ex. kratta, och dra med den försiktigt fram o tbx under huset, så att du tvingar kaninen att skutta fram? Ha hjälp med dig då, för att kunna få tag på honom, ex. "slänga" en buröverdel / kompostgaller runt. Eller varför inte sätta kompostgaller runt HELA stugan, om du nu vet att han är där. Då har han ju IAF ingen chans att gå därifrån?
Lycka till.
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
Har hittat honom
min styvfar lyckades fånga in honom när han var ute och sprang
svämmade över av lycka när jag såg honom och ännu mer när jag fick hålla om honom
såååååååååå glad!!

åå Grattis! va kul! :D
vad bra :D hur länge var han borta?
Emma
va kul att han är tbaka.. eller aa :)
4 dagar

gud vilken tur du har !!!!
Vilken tur!
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
Jag som trodde han var borta för alltid (följt tråden) ^^
Guud vad bra att han kom hem till rätta
/ Emma
vad bra ni fann han! :)
jaaaaaaaaaa
är jätte glad

Grattis! Gud så glad du måste vah :)
Grattis, tur :):)
Kom ihåg att INTE sätta hönsnät (som du skrev i #21:)
hönsnät ´är till för höns, :)
tur att kaninen kom tillbaka! :D
Medarbetare på Hundar.ifokus
Varför ska man inte ha hönsnät ? (nyfiken) Och vad finns annars för nät ? :O Finns dt "kanin nät"
Tur :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
de biter sönder hönsnät… men minknät är jättebra :)
Emma
Vad härligt (:
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#41 ok

#39: Som sagt är hönsnät VÄLDIGT lätt för kaniner att bita sönder, inget som jag rekomenderar som burnät osv. Kanske som tak över hagar, men inte mer än så.
Bla. minknät är väldigt starkt & bra.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se