Azka har fått korvar :')
Jag tar det från början..
Jag skulle precis gå ut med hundarna och tänkte att jag lika gärna kan kolla till kaninerna direkt. Jag tänkte mig verkligen inte vad jag skulle få se. Såfort jag öppnade buren såg jag att det låg fullt med päls i buren. Då stannade jag bara till, började darra och skaka i hela kroppen, slog händerna för ansiktet och viskade "OMG" om och om igen. Jag fick typ panik och visste inte vad jag skulle göra jag stod still i några sekunder, men det kändes som timmar. Tillslut skärpte jag till mig, och gav kaninerna mat, jag flyttade på Azka, hon brydde sig inte utan åt bara sin mat, hon verkade knappt märka att jag flyttat på henne :P. <3
Jag lyfte på taket till huset och såg att det rörde sig i pälsen (där hon byggt bo tidigare).. Då blev jag så sjukt glad, började skaka och darra i hela kroppen igen, sen kom tårar. Jag fick skärpa till mig igen och smorde överdrivet in händerna i halm, azkas päls och i bajs (>.<), sedan flyttade jag lite försiktigt på pälsen, det första jag såg var en stor rosa korv, sedan en till bredvid. Jag flyttade på pälsen lite till och där låg det två till <3. Jag kände på dem med fingertopparna och alla var varma, tjocka och rörde på sig (:. Alla såg ut att må toppen.
Sedan stoppade jag in Azka igen, som bara fortsatte äta :).
Jag tror att det är 4st. Jag är inte 100% säker, men nästan. Det kan ligga någon mer under (vilket jag inte tror det gör). Jag ska titta lite mer nogrant i morgon tänkte jag, i fall det ligger någon död eller så där under.
Det är det mest underbara som hänt mig, att man kan känna en sån extrem kärlek, lättnad och lycka för små saker jag knappt rört. Eftersom jag är ensam hemma, och resten kommer hem i morgon (utom paps då, men han jobbar sent) ringde jag till mamma. Och för er som inte provat, är det sjukt svårt att berätta något så extremt otroligt underbart för någon medan man darrar och skakar i hela kroppen så man knappt kan hålla telefonen + att man gråter av lycka.
Nu har jag lugnat ner mig, och känner mig bara sjukt glad (:. Men det är min första kull och det är helt otroligt. Och Azka vad underbart hon är :). Ungarna var ju ändå ganska stora.
Bilden är hemsk, men jag vill ju inte störa. Sen ät det inte lätt att fota när händerna vinglar en cm hit och dit :P.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Grattis till din första kull :)
Jag fick en kull i tisdags och vet hur otroligt glad i hela kroppen man blir :)
Tack (:
Det är sjukt underbart, jag kunde ana en känsla, men det man känner är helt otroligt. Vilken kärlek. Det känns som det är en egna (A) ^^,
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
vad kul! :D dom kommer ju bli underbara när de har sådana grymt söta föräldrar. :)
Emma
åå, grattis! :)
Vad roligt :D
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
ja glömde säga grattis ^^ :D
Emma
GRATTIIIIIIIIIIS!!!! :D

Härligt ;)
Åhh vad kul!! :)
Grattis och lycka till med de små korvarna! (:
Tack <3
#9; Helt underbart <3
Dom ser verkligen ut som rosa flodhästar <3
Gosh, jag älskar dom sy mycket. Och jag ska se dem växa upp <3
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Grattis :) man blir alltid lika glad när man sticker ner handen i all päls och såå varmt där! lycka till med dem:)

Grattis!
Gud vad kul!:D Grattis !
Tack (:
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Weeeh!!! Grattis!! =D=D=D
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Gud så roligt :) Grattis!
Gud vad kul! Grattis! ^^
Grattis!
Med vänlig hälsning,
Jenny
Härligt (:
Grattis
Men jag bara undrar varför du smörjde in händerna i halm päls och bajs?
är det för att inte lukta människa? isånafall varför ska man inte det?
wihoo! :D grattis vet precis hur det kändes första gångenm jag fick en kull man vart alldeses varm och höll på att börja gråta :D

Gud vad roligt att det blev något! :')

Vad kul! :D Grattis!
Vad roligt! Grattis! :D

Nu får du hålla hårt i både kaniner och ungar - för glöm inte att jag bor hyfsat nära :)
Tack <3
Jag är nästan säker på att det är 4 nu (:. Dom är super pigga, helt otroligt <3
#21; Honan kan bita ihjäl ungarna då. (Nu litar Azka på mig, men man kan aldrig vara för försiktig)
#22; Bara det att jag faktiskt började gråta :')
#26; Haha, du lär inte komma förbi vakthunden Roffe Rolf ^^
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Grattis!!
Ush.. känns grymt jobbit att se dom :( Nu kanske ni tycker att jag är taskig eller så. Men det ända jag kan se på är en blodpöl
Men jätte grattis i alla fall..
#28; Jag förstår dig <3
Tack iaf (:
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Grattis! :D <3
#30; Tack <3
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Grattis! :D <3
Grattis! minns känslan… underbart! :D
Tack :) Azka har redan blivit mycket smalare :). NI skulle sett hennes mage :P. Den var enorm.
Asså shit, jag vill verkligen bara ut dit hela tiden för jag saknar dem så mycket. Tiden går så låååångsamt :P. Jag vågade knappt da på dem när jag skulle se efter lite om det fanns fler ungar längre ner. Dom ser så kännsliga ut, jag ska titta lite nogare om någon/några dagar. Jag har tittat runt lite och det verkar tomt förutom dessa 4 :). (Jag har hela tiden känt på mig att det skulle bli 4 stycken :D)
Jag älskar dem så mycket <3
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#34 Vänta bara tills de är typ 2-4 veckor. Jag lovar, du kommer typ dö x) Det sötaste som finns! =)<333

Gud va kul! Grattis :D
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Grattis! :D Super kul =)
#35; Gud ja <3 Gosh vad jag längtar <3 (det bästa är att när Azkas flyttar, föds Rutans :))
Tackar :D
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#38 Förstår det :D:D Men gud vad härligt, då har du kanixungar i 4 månader? :D

Grattis!!
Åh! Härligt ;D
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Grattis

Så kuuL, Grattis <3 Hur gamal är mamman?
vad roligt grattis!
#39; Ja :') Hela våren, och hela sommaren :') <3
#43; ca 9mån.
Tack :D
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Grattis, Gud vad roligt :'D <3

JAG FICK SMS OM DET! ;D
Fett kul ju Clara, nu vill jag hälsa på dig, mahah ;D <3
#47; Det är bara att komma ;D Du är alltid välkommen <3 :D
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Idag har jag tittat lite närmare på dem (:. Jag har lyft på två stycken (när jag skulle titta om det fanns fler ungar).
Det är 4 stycken små flodhästar :). Alla är tjocka och mår bra. Azka är en helt underbar mamma :) <3.
Det finns en liten unge som är mindre en de andra tre, men även h*n verkar må bra och är rund om magen (:.
Jag har även kikat närmare på deras färger, det går knappt att se efter som de är så extremt ljusa (helt rosa) men jag kan ana lite färger iaf :).
En av de största verkar vara extremt lik Azka :). H*n verkar bli svart/blå över halva ansiktet typ, och mycket svart på rumpan (dvs. exakt som Azka typ (:), Sen finns det en (av de stora) som är nästan helt "vit" (rosa), super svårt att se någon färg på denne, men man kan svagt ana en svart/blå fläck på rumpan :).
Den sista av de stora, verkar bli blå/Blå Zobel ev. japantecknad med sjukt mycket svart. "Den" är helt blå (?) på ryggen, och lite ner mot magen, och även i pannan, men ljusare på sidorna, undermagen och nosen.
Den lilla ungen tror jag också på japantecknad, den hade svarta/blåa fläckar och rosa partier :).
Så som det ser ut nu blir det 3 Japantecknade och en Blå/Blå Zobel/Japantecknad med massor med svart/blå.
Jag är inte specielt säker heller, dom är ju bara 1dag nu, och har inte ett fjun på kroppen :)
Alla mår bra, och är väldigt runda om magen :) Super stolt över lille tuffa Azka, och jag älskar verkligen de små korvarna redan <3
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Åhh så kul! Grattis ! :D
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Grattis! :D
vet precis hur du känner dig ^^,<3 *Längta ännu mer till 15 april*
- Mvh Emma
:D tack haha
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

vad kul!! grattis! ska du behålla alla eller sälja?
Ååå Grattis ! :-D
Åååå va roligt :) Grattis ! :D

Vad roligt, grattis! =)
Tackar :D
#54; Jag vet inte (:. Jag kommer nog behålla en iaf. Men vi får se :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#58 ok :)

Wiiie vad skojj!
Grattis och stort Lycka till med dem :)

Wiiie vad skojj!
Grattis och stort Lycka till med dem :)

Grattis :D vad kul :)
vad kul!
Tack (:
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
vad kul att allt går bra med de små korvarna :)
Emma
#65; Ja (: <3
Eftersom detta skulle bli en Tokio Hotel kull, har jag valt ut 4 namn av de utvalda (:.
Jag vet ännu inte vem som kommer bli vem men ja (:. (de kommer kallas för något annat)
Hilf mir Fliegen Heilig Ich Brech Aus Wir Sterben Niemals Aus
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Nu har bebbarna börjat få lite fjun (:
Jag tror nu att det är 2 japaner, 1 blå och en blå zobel (: (as glad att det blev (?) så (: (jag är ju inte 100% säker men :))
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Vad kul :)
Mer bilder snart??