Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1751 ggr
Issis
1

Klo som har vridigt sig

Min älskling Sissi hade långa klor, så jag skulle klippa dem (det va för länge sen) och då upptäckte jag att hennes ena klo hade vridigt sig, så att klospetsen inte pekar ner åt marken utan åt sidan! Jag har väntat i ett tag nu, men nej, den har inte ändrat sig sedan jag klippte klon. Någon som vet vad detta beror på?

Jag klippte klon för ca. en månad sen.

WingsofDestiny
0

beror på att hon hade för långa klor och att klon växte åt fel håll i och med att dem aldrig blev klippta. Hon gick i stort sätt på klon vilket orsakade att den växte åt det hållet och blev sedan en felväxt klo.

WingsofDestiny
0

ps. den kommer nog alltid vara vriden åt det hållet i och med att hon fick gå med för långa klor.

Issis
0

Okej, tack för ditt svar..

sasan
0

min aknin har också så fasst han har inte så låga klor det är på

den sita klon på baktassen

Nilam
0

Ett tips? ifall du inte tänkt på det redan, glöm inte "tummen"! Många missar dem tror jag om man inte är van att klippa klor. :)

Em--ma
0

Min kanin har också snea klor. Ingen hade klippt dem på jätte länge där hon va förut!

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Tappsveden
0

Min älskling kom till mig med jättelånga klor och baktårna är helt vridna…förstår inte varför dom inte klippte, hon är världens snällaste nin att klippa klor på…