Hur ofta städar ni era burar?
Hej!
Lite nyfiken bara på hur ofta och hur Ni gör rent hos era små ninisar.
Mina kaniner går ju på låda med kattsand, den tömmer jag ju varje dag och fyller upp med ny sand, men sedan storstädar jag burarna ungefär var 5:e / 6:e dag, då jag skrubbar ur bottnarna ordentligt och byter ut all halm.
Skålar och flaskor diskar jag varje dag.
Särskilt nyfiken är jag på Er som har Era kaniner utomhus, just eftersom mina egna bor inne just nu. Skriv gärna och berätta hur Ni gör!

Städar hela burarna 1 gång/vecka eftersom de går på toalådan. Toalådorna tömmer jag varje dag. När jag städar hela tömmer jag allt och skrubbar. Toalådorna skrubbar jag varannan dag. Skålarna diskar jag varje dag.
en gång i månaden, sen toaletten ca varannan dag, ibland oftare ibland mer sällan. eller typ när det behövs ^^
Medarbetare på Hundar.ifokus

finns det inte en sån här tråd som är ganska ny!? har för mig det:)
1 gång i veckan.
Då tömmer jag allt.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#3 Hmm… I så fall har jag bara missat det.
Jag har städnojja o är städfreak så jag vill helst av allt gå o plocka bajset så snabbt att det fortfarande är varmt, även fast det till o från kan vara -30 ute hos dem :P Men jag brukar försöka hålla mig från att inte städa allt för mkt så de får lite egen hemtrevnad o de inte luktar virkon S alltid, så blir mellan 1-3 gånger i veckan :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
1 gång i veckan/vid behov :)
Tömmer "lådan" var 5:e dag rensar hela alltihopa varannan vecka i bland oftare X)
_Kan tillägga, lite utförligare..
_Ca 1 gång i veckan tömmer jag allt i burarna, in med ny spån och halm. Ibland när jag är på riktigt städar humör skrubbar jag hus/hyllor om det behövs. Rengör även mat - och vattenskålar vid städningen varje gång, vilket jag även gör om det behövs (vilket iaf vattenskålen kräver) flera gånger i veckan.
Skrubba rent burarna brukar jag göra på sommaren, då det torkar upp lättare än på vintern eftersom burarna står i ladugården där det är kallt på vintern.
hmm.. är det bara jag som har vatten flaska i stället för skål??
#10; Vissa av mina har skål, och vissa flaska (:
skålar rengör jag ca 2ggr/vecka. Flaskorna rengör jag med ris, varannan vecka ungefär.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
städar och tillsätter spån varje dag.
#11 Måste bara fråga, har du testat med småååsten/grus istället? Funkar lika bra och är gratis! (; Använder det till marsvinens flaska.
#13; Nix det har jag inte provat (:. Vet inte om jag vågar :PGruset jag skulle ta av då är det nog avgaser på :P.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Tömmer bajslådan varannan dag och hela buren 1 gång i månaden (grovrengör), byter spån och sånt i buren varje vecka 
fixar fresch vatten varje dag iaf
#14 Aha okej (; Här blir det isånafall bara avgaser från fotsvett, då jag tar från våran grusgång xD hah!

Tömmer toaletterna varann till var tredje dag. En gång i veckan städar jag hela buren och rengör mat&vattenskålen (städar ut mimmis & albins box en gång i månaden, men kiss/bajs sidan en gång i veckan). Skrubbar burarna gör jag om sommaren.
jag städar burarna varannan dag, tömmer toalådor varje/varannan dag, diskar skålar o flaskor varannan dag :)

Jag som har en gigantisk utebur städar 1 g/vecka. När all smutsig halm och allt blött spån är borta så har jag en överfull stor skottkärra fylld med allt detta xD Det tar väl ca 1 timma att städa den :) Medans jag städar skuttar mina glada små kaniner runt i deras Hage (kompostnät) Och sen har jag mitt egna lilla "ställe" att dumpa all skit på xD

#10 Nejdå :) Jag har alltid haft flaska :P

en gång i veckan !
sen gör jag ju rent varje dag skålarna och toaletten och tarbort bajset!