Skriv om din kanin! :D
skriv allt om din kanin! namn, kompisar, leksaker, favvomat, färg ,osv. sätt gärna in bild. :D

Grey Monday , Mulle är en dvärgvädur av färgen viltzobel blå.
Han fyller 1 år i april och är en väldigt envis liten hane. Han älskar godis och persilja, är väldigt vild när han är ute.
Penny, heter egentligen Åsbrinkens Penny. Hon är född 2007 040 23 :P. Holländsk kanin och japan tecknad gul-svart , fast feltecknad x) Hon gillar att hoppa (oftast XD )och att gosa. Hon är en pussgurka :) . Och så älskar hon ju också mat .. haha :P

Namn: Iggi
Ålder: 8 månader
Färg/teckning: Japanteckad
Ras: Lejonhuvad
Gillar att göra: Krypa, leka med handduken och hoppa.
Favvomat: bananfyllt äpple ^^
Favvoleksak: bjällran, tärningen, höhäcken.
Övrigt:
Iggi är en fin liten lurvig dvärghane, hatar att bli upplyft så det undviker jag. Han hoppar ofta upp i knät och gosar. han älskar att hoppa och krypa, och leka med sina leksaker, han gillar att vara ute i gräset (har aldrig varit ute med han i sele på vintern) och och skutta. Ska eventuellt vara utekanin till sommarn. han gillar att bli klappad och gosat med men för övrigt sitter ALDRIG stilla (nästan ^^,).
Namn: Saga.
Ålder: 1 år och 8 månader.
Färg/teckning: Isabella.
Ras: Dvärgvädur.
Gillar att göra: Gosa med Alfred, springa i trappor, busa & äta förståss.
Favvomat: Hon äter allt ;) Men gillar broccoli väldigt mkt. Och persilja.
Favvoleksak: Ingen. Eller, tunnlarna iså fall.
Övrigt: Saga är en mkt bestämd liten dam, som har en vilja av stål å kan vara riktigt riktigt tjurig ibland. Men ibland helt tvärtom och ligga och gosa i famnen flera timmar.
Hon älskar att springa runt och busa och är väldigt nyfiken på det mesta :)
Namn: Alfred.
Ålder: 2 år och 1 månad.
Färg/teckning: Viltgrå.
Ras: En himla blandning ;)
Gillar att göra: Goooosa.
Favvomat: Persilja, äpple.
Favvoleksak: Ingen.
Övrigt: Alfred är så otroligt tillgiven och världens snällaste och mysigaste och även en utav mina allra bästa vänner. Vet inte hur många ggr han har tröstat mig, men sååå ofta även gjort så att jag skrattat så jag fått ont i magen. Min lilla prins.
Kan ha honom lös ute och han kommer när man ropar.
Är liiite osäker ibland på andra människor å sådär, men bara man ger honom tid så brukar det gå bra.
Väldigt busig och nyfiken även han på det mesta :)
Namn: Theo.
Ålder: 6 månader.
Färg/teckning: Vet inte. Grå? :P
Ras: Blandras.
Gillar att göra: Hitta på en massa bus.
Favvomat: Det mesta.
Favvoleksak: Vet inte ^^
Övrigt: Theo är väääldigt busig och hoppar upp ÖVERALLT å hittar ständigt på en massa bus. Hoppas på att få honom lite lugnare när jag kastrerar honom, vilket jag ska göra snart. Hoppas även på att han kommer att gå ihop med Saga då och kaaanske även Alfred, vi får se :)
Min lilla busmaskin som kan charma allt å alla :)

Namn: Snowflake Japposhine
Ålder: 8 månader
Färg/teckning: Gul/svart Japantecknad
Ras: Lejonhuvad
Gillar att göra: Springa,Utforska
Favvomat: Knäckebröd och Sallad
Favvoleksak: Toarullar
Övrigt: Jappo är en liten nyfiken flicka, sprallig är hon även, Men när man fått ner henne i knät kan hon gosa längee ;)
Fullständiga namn: Silverhagens Nissa
Smeknamn: Alma
Ålder: 8 månader, född 070616.
Ras & Färg: _Dvärgvädur, viltgrå.
_Vikt: 1.7kg.
Personlighet: Framåt & nyfiken tjej som älskar kel och att få springa & utforska i selen.
Favoritmat: Hö och Pellets, äpple kommer nog på en 3:e plats. =P
Bästa vän: Matte. ^^
Övrigt: Planeras få sin första kull om 2 månader, tillsammans med Pelle.
Fullständiga namn: Kråkbackens Järnsaxa
Smeknamn: Järnsaxa, pussis.
Ålder: 1.5 år, född 060817.
Ras & Färg: Belgisk jätte, järnblå.
Vikt: 8-8½kg.
Personlighet: Mysig och bastant dam som tycker om att pussas, därav smeknamnet. ^^
Favoritmat: Havregrynsgröt med mosad banan och rivna morötter.
Bästa vän: Matte. ^^
Fullständiga namn: Bråkmakargatans Skalle-Per
Smeknamn: Pelle, lortgris, mupp.
Ålder: 3 år och 1 månad, född 050111.
Ras & Färg: _Dvärgvädur, vit blåögd.
_Vikt: 1.6kg.
Personlighet: Helmysig herre! Knorrar till hälsning och vill alltid bli klappad när man är i närheten.
Favoritmat: Banan!
Bästa vän: Rottweilern Eddie. Och så matte såklart. ^^
Övrigt: Blivande pappan till Almas kull. =)

Puttar upp
Namn: Daisy****
Fyller: 17/6**
**
Färg/teckning: Viltröd
Ras: Belgisk hare
Gillar att göra: Klättra på matte
Favvomat: Morot
Favvoleksak: En kartong
**Övrigt:
Daisy är en helt underbar tjej med mycket energi. Hon är grinig ibland men det får man räkna med hos harar. I övrigt är hon en lekfull, klättrig och kelig tös som inte vill något annat än att vara med matte hela dagarna i enda. Hon är välldigt lyhörd och lyssnar enkelt på kommando vad det än gäller. Helt enkelt en tjej som vill väl men kan ibland gå över gränserna och ha lite svårt för att veta vad som är rätt och fel.**
Ras: Lilla tysk Vädur
Gillar att göra: Vara ute i snön
Favvomat: Hö
Favvoleksak: Soppborsten
Övrigt:
Måsis är en dominant kille som gärna visar sin dominans för alla genom att skvätta och vakta sitt område. i mina ögon är han enbart en larvig kille och hur mycket han än försöker överdominera mig genom att visa att han är bossen så lyckas han aldrig. Måsis är inte den killen som lyssnar på kommando utan har sina egna ideer. Han vet vad som är rätt och fel och gör oftast inte sådant han inte får göra. I övrigt är han också en oerhört busig kille som busar med allt och alla och är inte rädd för att visa sin lekfullhet. Helt enkelt en kille med god personlighet, gott självförtroende och framåtanda.
Fullständigt namn: Ekbackens Alpha
Smeknamn: Alpha, Alfie, Alf, AlfaRalfa mm
Kön: Hona
Född: 070417, 11 månader nu.
Ras, färg & teckning: Fransk vädur, järngrå manteltecknad
Vikt: 5 kg? ska väga henne snart.
--
Favoritmat: Allt (; T ex morot, kål & grenar!
Favoritsysselsättning: Springa löst på gården
Favoritleksak: Inget
Bästa kompis: Niike tror jag.
Det värsta som finns: Vara i rasthagen, bli buren..
--
Temperament: Lugn, nyfiken, smart, pigg, mysig & bestämd.
Övrigt: Min sötboll <33 På egen plan är hon hur lugn som helst och myser gärna med katterna, men utomhus är det lite läskigare & då ska dom helst hålla sig långt borta (;
Fullständigt namn: Niike
Smeknamn: Pajk, Niikeon, Pajkie
Kön: Hane
Född: 050405, 3 år 5/4
Ras, färg & teckning: Dvv-korsning, svart manteltecknad
Vikt: ~2kg
Favoritmat: Morot!!
Favoritsysselsättning: Nosa utanför tjejernas burar, vara i rasthagen/springa fritt.
Bästa kompis: Alpha & Fia
Det värsta som finns: När matte tvingar ut honom på en kall sten för att ta kort ;)
--
Temperament: Lugn, mysig, försiktig men nyfiken, ursnäll!.. Och busig ibland!=)
Övrigt: Världens snällaste pojke! Lugn som en filbunke satt han i en kartong när jag fick honom :') Lätthanterlig & sprattlar sällan! En kille man kan lita på<3
Fullständigt namn: Fia
Smeknamn: Filutt, Fialuttan
Född: 2002
Ras, färg & teckning: Lejonhuvad (ev. korsning), svart otter
Vikt: ~1,8
--
Favoritmat: Ganska kräsen men kål är gött (:
Favoritsysselsättning: Rasthagen!
Bästa kompis: Niike
Det värsta som finns: Bli upplyft från buren
--
Temperament: Pigg, fartfylld/sprallig, revirskyddande, sur, försiktig, mysig..
Övrigt: Hennes temperament är en j*kla mix ^^ I buren kan hon attackera, men får man väl upp henne är hon hur go och snäll som helst! Dessutom är hon söt också :)<3

Namn: Pelle
Ålder: 1 år och 8 månader
Färg/teckning: Madagaskar otter (?)
Ras: Blandning
Gillar att göra: Springa, äta, gosa
Favvomat: Äpple
Favvoleksak: Vet inte riktigt, tunnlar kanske
Övrigt: Jättesnäll, men har väldigt mycket 'motor'. Duktig på att hoppa och har hoppat 38 cm som högst (över hinder då).
Namn: Big Brother
Smeknamn: Biggles
Kön: Hane
Ålder: ca 4 månader, född 17/11 2007
Ras: Belgisk jätte
Färg: viltgrå
Personlighet: Snäll, tuff, gosig.
Favoritsysselsättning: Springa i hagen och hälsa på Jenny. Gillar att gräva.
Favoritmat: morot eller äpple
Favoritleksak: Tunnel. Och bollar.
Övrigt: Väldigt snäll, men ändå lite tuff. Lugn men har ändå spring i bena. Gillar andra kaniner och människor. Kan dock jaga hundar och fåglar (A) Superhärlig kanin! Går bra att lyfta, men inte längre sträckor. Har inga problem med att åka i transportbur. Ska ställas ut.
Namn: Rufsan
Smeknamn: Rufsan
Ålder: ca 7 år, född 31/3 2001
Ras: hermelin rex
Färg: castor
Personlighet: Snäll när hon vill, kan vara en liten surkärring också. Gillar inte så mkt att gosa, men hon är ändå mysig ;)
Favoritsysselsättning: Jaga andra kaniner! (A) Och äta, skutta, sola. Gnaga på grenar.
Favoritmat: Äpple
Favoritleksak: Tunnel. Och grenar om det räknas.
Övrigt: Rufsan är matglad, pga att hon numare har begränsat med mat. Hon älskar att gnaga på pinnar, sisådär 5 st på en dag är vad hon skalar/äter upp. Hon anfaller andra kaniner, oavsett storlek o kön. Riktigt duktig på att sloss genom galler, både boxas och bits ;) Därav har vi dubbla galler mot vissa kaniner.. Snäll mot andra djur^^ Superlätt att bära, men kan va svår att fånga (kan bitas om hon blir sur).

Fullständigt namn: Tussilagons Blueberry.
Smeknamn: Myra.
Kön: Hona.
Ras: Teddydvärgvädur.
Färg: Viltzobel wienertecknad.
Ögonfärg: Brun.
Vikt: - (Blir ca. 1.3 kg)
Född: 2007-12-16.
Bor: Ute, i en 160x65x80 bur (längd, bredd & höjd)
Favoritmat: Broccoli.
Favoritsysselsättning: Välta matskålen, doppa hela näsan i vattenskålen, busa och springa i hagen (fast lös är såklart roligast enligt henne, för hon rymmer ^^).
Favoritkompis: Någon av syskonen kanske? Eller en vit katt, eller matte.
u. Tussilagons Nala.
e. O'boy (holländsk imp)
Övrigt: Den mysigaste kaninen som jag någonsin haft :) Snäll, nyfiken, lugn och sprallig. Allt i en sån liten kropp. Gillar Uzza och tror att dom är kompisar, fastän Uzza bits och flyger på henne :/ Går jättebra att lyfta och bära. Hon har dock blivit lite envisare nu och försöker vända sig när man borstar magen och när man bär henne så sprattlar hon till ibland men det är absolut inget problem.
Hon gillar inte att bli borstad, hon vill hellre ut och springa, men hon accepterar att det måste göras så hon är för det mesta still. Eller så burrar hon inte sig under armen på mig :) Det 'lilla' jobbiga är att efter varje borstning så 'slemmar' hon ner sig. Hon tvättar sig och då skapas tovor igen…
Är van vid att åka bil :) Klarar det utmärkt och hon har redan åkt ca. 4-5 ggr.

Fullständigt namn: Uzza Elma.
Smeknamn: Uzza.
Kön: Hona.
Ras: Dvärgvädur/dvärgvädurskorsning.
Färg: Svart eller grå och vit japantecknad.
Ögonfärg: Brun.
Vikt: -Född: 2005-04-15.
Bor: Ute, i en 200x160 bur + hylla 160 x 65. Fri tillgång till en 3x5 meters Hage på dagarna.
Favoritmat: Banan/Nötkräm ^^ (Hon snodde ett halvt kryddmått en gång och hon älskade det. Hon slöt ögonen och man såg verkligen hur hon njöt…)
Favoritsysselsättning: Springa i komposthagen.
Favoritkompis: Skuttan (RIP).
u. okänd.
e. okänd.
Övrigt: En kanin som betyder väldigt mycket för mig. Vi blev riktigt tighta när hennes halvsyster dog. Vi blev båda deprimerade och sökte tröst hos varandra. Vi märkte att vi började lära känna varandra mer och mer och vi klickade tillslut :) Uzza har förvandlats från en människoskygg, deppig, sprattlig kanin till en kanin som man kan bära en kort bit och hon älskar att pussas. Hon kan också springa lös och hon älskar det. Men hon hatar att klippa klorna för att hon aldrig lärde sig att det är ofarligt. Hennes klor blev inte klippta på ca. 1.5 år, min mamma förbjöd mig och det är något som jag aldrig tänker förlåta henne för :( Men det är en ganska bra förvandling med Uzza va? :)
Jag har ju tio kaniner men jag skriver om en av dem.
Namn:Hörröd´s Jane här kallad Penellopi
Kön:Hona
Färg:Creme/vit brokad
Ras:Teddydvärgvädur
Född:15.6 -07
Ögonfärg:Brun
Vikt:ca 1.6
Bor:Ute året om
Favvomat:Morot och knäckebröd
Favoritsysselsättning: Att sprina lös på gården och nosa under dom andra kaninernas burar.
Favvokompis:Systern Silvia
Övrigt:Hon är så underbar! Jag älskar henne så mycket,hon betyder så JÄTTE mycket för mej.När jag håller henne kryper hon alltid upp till mina axlar,sen vill hona att jag promenerar lite så hon får se världen lite grann.När jag borstar henne,så vill hon sitta under min jacka.*hihi*
Här kommer en bild:

En till bild:

Med vänlig hälsning,
Jenny
Obs:På bilderna är hon ganska ung!
Med vänlig hälsning,
Jenny
Namn: Arlövsbackens Skalman, men Kallas för Skalman, Skalleman, Gubben eller Plutten
Ålder: Fyller två år den 16 juni!!
Färg/teckning: Viltgul
Ras: Dvärgvädur
Gillar att göra: Sitta i knät och mysa tills man somnar.
Favvomat: pellets, sallad och broccolie.
Favvoleksak: En stubbe.
Övrigt: Han är min lilla ögonsten som kommer springande till mig när jag kallar på honom :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Namn: Olipa Kerran Tasha
Kön: hona
Smeknamn: Saga
Ras & färg: dvärgvädur, madagaskarfärgad.
Ålder: blir 6 månader i april, född tredje oktober -07. :)
Favoritmat: persilja, sallad & morot.
Gillar att: springa lös i mitt rum (vilket hon gör flera timmar om dagen), äta gott ^^, få uppmärksamhet. (:
Favoritleksak: inget (?), vad jag vet. Favoritsak är nog hennes rosa mjuka "pall" ^^
Övrigt: Saga är min lilla ögonsten (: Hon är nyfiken, sällskaplig, kelsjuk ibland och hittar på en massa nya bus hela tiden. :) Jag har bara haft henne i två månader ännu, men är mycket fäst vid henne redan och hoppas att jag får ha henne i många år ännu :)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Namn: Biomon
Kön: hona
Smeknamn: Biomon, Bio, gumman osv. :)
Ras & färg: blandras (okänd), helsvart.
Ålder: blir 8 år i sommar :)
Favoritmat: bananer =) Annars morot, persilja, maskrosblad. Broccoli går också hem. ^^
Gillar att: ligga o sola. :)
Favoritleksak: inget (?) är inte så lekfull av sig ^^
Övrigt: Biomon är min första egna kanin. Hon är en lugn, men lite blyg kanin som alltid håller ihop med sin syster & bästis Pikáchu.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)