Kanin iFokus

Kanin

Etikett: om-sajten-och-ifokus
Läst 696 ggr
Tina-A
0

Vad kan man skriva om här?

I en tråd nyligen om dåligt självförtroende har det kommit upp några inlägg om det verkligen passar här på ett kaninforum. Även andra ämnen som ätstörningar har kommit upp i tråden.

Vad passar då att skriva här? Vad kan man egentligen ta upp och vad är för OT eller över gränsen?

Ja ni.. Detta är ett kaninforum så självklart är det kaninen man tar upp mest. MEN jag tycker inte att man ska vara rädd för att ta upp jobbiga saker. Om något OT kommer upp som är väldigt jobbigt är det alltid folk som ställer sig emot, och det kommer alltid finnas människor - nästan var ni än vänder er, som kommer tycka att det inte riktigt passar sig.
Jag är Sajtvärd och jag bestämmer vad som får skrivas här och inte. Om du är osäker, testa! Passar det inte kan jag eller mina Medarbetare helt enkelt plocka bort tråden.

Tänk på att det är OT-stopp på helgen men på vardagarna får man starta sånna trådar.

Jag är inte rädd för att prata om tabubelagda ämnen och jag är inte rädd för att gå in i en sån disskusion med någon som behöver det stödet, men vet inte var man kan vända sig. Det går bra att prata om saker som kan vara lite svåra annars, så som mens, bröst, att vara tjej, att bli kvinna, killar, kriser man går igeom i livet, självförtroendet, att man mår dåligt, att man råkat ut för något illa osv. Om något känns lite läskigt att ta upp i forumet kan man faktiskt alltid PMa mig. Jag är ingen expert någonstans men jag är i alla fall en medmänniska som är villig att lyssna om det är det man behöver.

Saker som "jag vill ha sex med min pojkvän, hur ska jag göra?" passar sig inte på forumet, det kan jag säga redan nu. Det är så blandade åldrar här och sånna frågor vill jag inte ha ute i forumen. Har du ingen annan stans i världen att vända dig, klart att du kan PMa mig.

Det finns forum här på iFokus som är mer lämpade för olika frågor men jag vet att det inte alltid är så lätt att vända sig till ett forum med helt nya människor och man känner inte igen en enda. Det kanske känns som att dom inte känner dig som vissa gör här, prova då i forumet. Eller PMa mig och fråga om du kan lägga ut en sån tråd om du är osäker.

Man behöver inte alltid lösa andras problem, många gånger hjälper det att bara lyssna och visa att man läst och att man faktiskt bryr sig. Man kan inte alltid göra något själv. Ibland kanske man kan visa vägen till någon som faktiskt kan göra något åt saken.

Vet inte om någon kommer orka läsa men… Ja, nu är det skrivet i alla fall ^^,

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Niike]
0

Jag läste allt, och det var verkligen bra skrivet Tina! :)

emmsaaan
0

Jag läste också allt :) Du skriver jättebra.

Hanna-
0

Jag läste också allt. Bra skrivet Tina! :)

Issis
0

MVG! Jättebra skrivet :)

Lippo
0

Läste också allt, håller med ovanstående, jättebra Tina!

sa132
0

super bra tina

galaxens
0

jätte bra!

Thumper-KG
0

Beundransvärd inställning Tina, men man kan inte hjälpa en som inte vill bli hjälpt…

Idealet lanseras i reklamen av media, och där ändras det hela tiden. Kan man inte stopp idealbilden, så är det döfött.

Vill unga tjejer gå omkring som en "Belsenfånge", så gärna för mig…

Tina-A
0

#8: Nej, man kan ju inte hjälpa någon som inte vill bli hjälpt.. Tyvärr :( Men ibland vill inte alla bli hjälpa utan bara ha någon som lyssnar.

Och tack alla! Jag hoppas att ni håller med :)

Hanna-
0

#9: Det gör vi, iaf jag! :)

[chriistina]
0

Jag orka inte läsa allt nu… men nästan allt och det var bra skrivigt :)

Hanna-
0

putt

ciss
0

Super!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

putt

annaforsgren
0

det låter bra:) sedan finns det ju andra iFokus sidor här som kanske passar bättre till sådanna ämnen

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Jennie104
0

Jätte bra skrivet Tina! Jag läste allt :) och det lät jätte bra!

[chriistina]
0

putt ^^

Clariiz
0

Super! (:
Läste allt, och jag tycker det lät toppen (:

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

denisesalomonsson
0

great! :)

[Niike]
0

putt

Romana_12
0

Läste allt, jättebra!

huldisen
0

Jätte bra skrivet (:

tänkte bara tipsa om frida.se - om man vill ställa fråger om sex,relationer,mens , mm (:

Ync
0

Jag läste allt och håller med dig till fullo. ^^

Pinacoladas
0

Jättebra skrivet Tina :D

Mandaah
0

Åh, så härligt att äntligen få läsa något sådant här :)

Läste allt, och är glad att jag gjorde det. Håller med till 100%.

Så, bra skrivet, Tina!