Nu har novas ungar kommit!
Dom föddes 26 februari 2008 och är nu 1 ½ vecka.
Mamman Nova är en Blå dvärgvädur och Pappan Melvin är en Blå zobel dvärgvädur. de kommer vara leveransklara vid 8 veckors ålder.
Tyvärr dog en utav ungarna andra dagen, då den var oerhört liten. Men 3 st feta små ungar finns kvar i boet! 2 är hel blå och en Zobel!
De finns i centrala uppsala, transport kan ordnas längs E4:an. Stockholm - Söderhamn(Hälsingland)
Är du intresserad? Hör då av dig:)
Mvh Johanna
Grattis!
Men den ljusa är väl isabella?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#1 Ja jag har funderat på det jag med, Tycker de är super svårt att se än, men den är liksom mörkare på öron och runt nosen. och skymtar i blått! Så tycker jag den får en "konstig" färg på bilder än i verkligeheten, han ser mkt brunare ut på bilder.. så de får bli en överraskning kanske?

Jo, men ja tycker endå den drar åt zobel hållet. den har ju som sagt mörk nos/öron. och blir mycket brunare på bilder än i verkligheten :P
Sötisar! Måste komma och titta på dem någon dag<3

jaa, dom börjar öppna ögonen sakta men säkert, de dröjer väl inte länge förns de är uppe å springer! då måste ni komma hit å kika;)
Slänger in en isabella ca 2 veckor gammal, så kan du jämföra. ^^

Åhh mina bäbisar :) Dom är ju skitgo <3 Kanske kommer på fredag lr nått :)
super söta =) Grattis till ungarna! (=
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#9 De blir nog en aning lättare att se om en vecka då de fått lite mer päls!:)
#10 kalrt du måste;)
Söta. Grattis :)
Grattis!
Med vänlig hälsning,
Jenny

Putt!

Grattis!:) Vad söta!
naaw va söta, jag vill ha! :)
naw så söta, grattis!
Grattis, jättesöta <3
Men den ljusa ungen är helt klart isabella färgad.

Okej, de var bra att veta ;)

Då blev de ju ingen Melvis :(
Men åh så söta! :D
gud så söta små korvar du har fått :)

Putt
Gud så söta!! :) Grattis!
Så himla söta! Grattis! Det är väl dvv.

#29 de står att mamman är en blå dvärgvädur och pappan en blå zobel dvärgvädur, så de vore ju konstigt annars;)
Åhh..så söta<3

Är de ingen som vill ha?? Jag skulle ta alla 3 men då skulle Fredrik döda mig :P

Jag har troligvis hittat hem åt en! och en sak ja ju behålla själv;) så de är ju bara en kvar, å de är nog ingen bråska skulle ja tro;) haha du kommer ju också ta en kattis!;)

Jag har troligvis hittat hem åt en! och en sak ja ju behålla själv;) så de är ju bara en kvar, å de är nog ingen bråska skulle ja tro;) haha du kommer ju också ta en kattis!;)

grattis :)

Nej jag får inte :P Sen vet ju du hur mina kaninplaner ser ut :P

putt

Putt putt

Såå gullliga<33

Men gud va söt <3 :D

Den första e så himla söt ! :D

Jättesöta! #46 var hur söt som helst <3

Å vilka underbart fina bilder;) men de kan kanske inte bli dåliga bilder på våra älsklingar!!! :)

Nej precis ;) Har man så snygga föräldrar kan man ju inte bli mer än världens sötaste :)
de är otroligt supersöta! :) (det vet du ju redan att jag tycker gogge men skriver en kommentar för att lättare hitta hit:P)
de är otroligt supersöta! :) (det vet du ju redan att jag tycker gogge men skriver en kommentar för att lättare hitta hit:P)

haha gör det du :)

vad söt! åsså TV:n i bakgrunden :P :)

Grattis! så söta!

PUTT åt mina sötnosar!

Gud så söta <3
Putt!
Söööta
Med vänlig hälsning,
Jenny

sötnosarna :D <33

Sööta!

Men GUUUUh så underbara! Skulle dö för en sådan där liten en. Jag blir så avundsjuk på er alla med såna små sötosar! <3<33<33