OT - gillar ni undulater?
har du undulater självv!?
Nej har inga undulater,men skulle vilja ha,har sett mina kusiners undulater. Är detta inte OT? isåfalla skulle du kunna skriva det i rubriken..
Med vänlig hälsning,
Jenny

Lite OT - Ah, Jag skulle kunna tänka mejh att ha en underlat! :D

Nej. Är livrädd för fåglar.

nej :/
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

de är ganska söta, men jag skulle nog inte vilja ha en själv..
usch nej, jag hatar fåglar.Nästan lika mycket som alla reptiler, och insekter >.<
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Nja, gillar inte underlater, de bara bits. Haha ;D

Jo, dom är mysiga <3 Har haft massor med undulater, nymfparakiter och papegojor förut, men nu har jag tyvärr inga kvar :/
Samma som #3..

#6 men reptiler & insekter är ju jätte fina :). Älskar de juh xD
20 årig djurgalen moder*
jag har undulater dom är söta !! hiihhi
La till OT i rubriken.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Tycker att de är söta :)
- Mvh Emma
Nej, aldrig gillat fåglar riktigt. Tycker de är väldigt läskiga.
dom är inte läskiga

åh jag älskar undulater dom är så söta och charmiga. som mest hade jag 8st samtidigt =) men just nu är det bara kaninerna här hemma och det är lite tyst och tomt utan fåglarna.

Tycker dom är ganska roliga :) En kompis har fyra st och det är roligt att leka med dom xD Men skulle nog inte vilja ha själv ^^

När jag var liten var det att få en kanariefågel som var min högsta önskan. Dem helt okej, fast vill inte ha nån :)
vad söt kanin? okej skoj!
Nä, de bara skriker;)

19# Feltråd? Haha ;P
Gillar fåglar MEN hatar att det skriker
Mamma hade en undulat när hon var liten men hon råkade klämma ihjäl den i dörren :/
#10; Usch nej :/ Det är det värsta som finns :S
Reptiler.. iusch.. och insekter *rysa* kryper, å krälar, och är små..
Dom är onda :S
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Älskar fåglar! Har haft undulater i flera år, födde upp undulater ett tag. Vi har som mest haft 22 undulater samtidigt. De är mysiga, sociala och pratglada. Själv har jag undulater, nymfparakiter och dvärgpapegojor. Jag älskar mina små fåglar och skulle tycka det var otroligt tomt utan dem. Dessutom låter dem inte så mycket, undulaterna är tystas av alla mina fåglar. De kvittrar bara lite lugnt. Undulater går att få väldigt tama och med mycket träning kan dem lära sig prata. Tycker det är en underbar liten fågelart. 
Här är några av dem undulater som vi hade förut. Blandat mellan vuxna och ungfåglar. Kunde inte låta bli att lägga in en liten bild.
/Matilda
Vi har en undulat som heter Colin :) Det är min systers, men hon håller inte på med honom speciellt mycket, så han är inte tam. Men han är grymt fin, och väldigt bra på att skrika >.< ;-) Colin på bild!
Har haft en hona också som hette Candy, men hon dog bara sådär, vi vet inte vad det berodde på=/
#23 det heter inte nymfparakit längre, det heter nymfkakadua :)
- Mvh Emma
#24 Åhh! Sådär såg min undulat Cocco också ut :) Så grymt fin <3 Men vi skänkte bort honom..
vad söt undulat? jag har två undulater se på mitt foto

Nej.
Jag är uppvuxen med en liten undulattjej som hette Lotta. Hon var hur go som helst och jag gillade henne som bara den, men jag skulle faktiskt inte skaffa mig en fågel idag. Vet inte riktigt varför, men antar att intresset skiftat över till andra djur plus att jag har en egen familj att ta hand om nu:)

Joo, sådär :)
/cassandra, Lippo
okej vad skoj !!jag älsar mina djur så mycket jag har fyra kaninr,två unduler,två kattermina kaniner är ute kaniner dom trivs de
Vi har haft undulater. Jag tycker dom är jätte fina men jag är lite rädd oxå :P
Japp jag har undulater, 6 stycken:) De är underbara, älskar de allihop. Har haft 2 undisar till, Dee-Jay och Delhia. Dee-Jay blev 3 år, hon fick troligen en stroke och dog. Delhia dog av värpnöd… Hon är mamma till Vienna och Miramis. Saknar Dee-Jay och Delhia så mkt… Men de har det bra vid regnbågen.
* Blue Heart "Egon" (Gulmaskad himmelsblå opalin, typ II)
* Blueberry "Pontus" (Standardtecknad koboltblå)
* Greendance "Balto" (Standardtecknad grön)
* Flashdance "Aleu" (Danskbrokig grön/gul)
* Blue SilverStar "Vienna"(Himmelsblå opalin gråvinge)
* Violetstar "Miramis" (Isabellatecknad viol)
På bilden är det Aleu (vänster) och Balto (höger) :) Kan lägga in bilder på alla mina undisar:)
#25 Jag vet, men man kan säga både nymfparakit och nymfkakadua. Själv föredrar jag nymfparakit och kommer alltid att säga det. Tycker att det flyter mycket bättre än nymfkakadua. 
/Matilda

#22 haha, själv så har jag snäckor & tusenfotingar som husdjur xD lite OT kanske xD
20 årig djurgalen moder*
#38 du har ju "verkligen" fått med hela fåglarna ^^
Emma
dom e grymt söta :D vill haaa! :)
oj! nu ny bild på mina undulater
#39; Men hjälp :S :O
Dom vill oss ont..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Jag gillar undulater sådär. :) De är fina att titta på och "prata" med, men personligen gillar jag pälsdjur mer än fjäderfän. ^^ Min mamma hade en undulat när hon var liten, men vi har aldrig haft fåglar under min livstid. Finns några undulater i en "blombutik" (eller vad det nu heter) i byn, riktigt roliga är de ^^ :) Hälsar alltid på dem när vi ska handla något där. :)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Nej, men dom är fina :)

#44 haha , vilka vill ont xD ? Snäckorna ? :P eller tusisarna xD ?
20 årig djurgalen moder*

Jag har haft undulater tidigare men inte längre. Jag gillade inte att de väckte mig vid 6 på morgonen. Men annars är de himla roliga att ha och göra med.
Jodå, dom är fina o söta, men skulle inte vilja ha nån själv. Fåglar som husdjur är inte riktigt min grej, o jag kan ingenting om dom (;
Undulater är riktigt söta =) Har dock inga själv

Har haft en jätte fin undulat, så jag tkr de är otroligt gulliga djur. Men tror aldrig att jag skulle skaffa igen..
okej!
#48; Alla reptiler och insekter såklart! Dom är inte bara äckliga, dom ska invardera våra hus, våra kroppar, äta fåra husdjur.
Dom är hemska :S Och för att inte tala om äckliga..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#54: HAHA xD Vad töntig du är Clara (a) xD <3
Jag har två undulater, Maxi och Sixten :)
okej! vad sött!

Är inte underlater flockdjur? Visste ni om att underlater är en slags papegoja? ^^
#58 Japp :P
jo undulater är flockdjur det 'är lite papegoja