Fy f'n var rädd jag blev!
Jag hade precis tagit ut alla kaninerna och pluss att William var i sele för jag skulle testa hoppa lite med honom. Så börjar min granne såga i sönder en sånhär järntunna, så det blir ett jäkligt ljud, och han sågar precis intill där kaninerna är. Alla kaninerna får panik (och jag också!)
jag börjar typ springa runt med Wille som är helt skräckslagen. Jag skulle kalla på mamma som precis var på framsidan, men då hade hon gått in eller nått.. för jag va rädd att schäfern som vi passar skulle typ ta någon av kaninerna om dom rymde..
Jag fick sån panik och visste inte riktigt vad jag skulle göra, så jag sätter iallafall först ner Wille i en betes bur så han iallafall inte kan rymma, han blev helt galen när jag satte ner honom och försökte ta sig ut. Thess var i den andra, som stog längre ifrån så hon brydde sig inte lika mycket.. Sen springer jag bort till Årissas Hage, och hon hade helt panik och bara spring runt som en galning så jag inte kunde få tag i henne, så pressa hon sig igenom gallret, men fastnade med bakdelen, det såg jätte heskt ut för hon kämpade verkligen för att komma igenom.. så har hon sprungit in i en annan Hage och tryckte där i ett hörn helt skräckslagen..lille stackaren.. jag kunde iallafall ta upp henne nu.. nu springer jag in igen och kallar på mamma och hon kommer så gav jag Årissa till henne sen ut igen.. Millie och Myran sprang också runt som galningar i hagen.. omöjliga att fånga.. Millie tränger sig igenom, men Myran lyckades jag tillslut få tag i… Mamma ber grannen sluta (vilket jag inte hade tänkt en tanke på för det va typ lite kortslutning i min hjärna)
Så håller jag myran i famen och letar efter lilla Millie som springer bakom friggeboden som man kan komma under (eller man och man men en kanin hade kunnat..) va helt rädd att hon skulle krypa under.. Sen stannar hon tillsut så jag kan lufta upp henne.. som hennes hjärta dunkade! Sen tog jag Årissa och, som mamma höll så statte jag mig en stund på terassen med alla tre.. (dom kom rätt bra överens då faktiskt, hehe) Försökte lugna dom lite, men man såg skräcken i deras ögon..
Det är lungt nu fast alla är lite skerrade efter det som hände, nog speciellt jag.. Jag kunde knappt prata, jag va så rädd att mina älsklningar skulle försvinna, typ ta sig under staketet i ren panik (sån tur är att vi har staket runt hela tomten också, annars.. ja..
Skönt det är över nu.. fy fan asså! Kanske inte låter så farligt som det va, tror man måste uppleva det själv för att fatta..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

ojj vad hemskt. :S
tur att allt gick bra iaf!
Vad hemskt!
Tur att ingen fick nån skada eller värre!
Med vänlig hälsning,
Jenny
Ojj, och kaniner som så lätt dör i chock och allt :S
Tur att allt slutade bra iaf… (eller så bra som en sån sak kan sluta!)
hade det varit jag hade jag bett grannen ta sin tunna och gå och såga den någon annanstans. Även i villaområden måste man ta hänsyn till grannarna och deras djur. Hade grannen inte gjort det hade det varit han som fått betala skadestånd och veterinärskostnaderna ifall det hänt något med kaninerna. Men det är jag det, jag går så pass långt som att dra det till rätten, har gjort det förr och vann (personen ifråga fick visserligen fängelse för djurplågeri och det gälde min hund då men men). =D

Jag hade svimmat! tur att de inte va jag som va du då :S gu va hemskt! mår kaninerna å DU bra nu? : )
#4 Grannen sa att han inte hade tänkt på det men han bad så jätte mycket om förlåtelse efteråt. Han verkade känna sig jätte dum för att han inte hade tänkt på det…
Det var iallafall en jätte hemsk upplevelse både för mig och kaninerna..

ojoj! Vilken tur att du kunde fånga in dom!
#5 Asså jag fick typ bara panik och visste inte vad jag skulle göra, stirrade typ först runt som en yr höna inna jag började göra nånting.
Efteråt va jag helt svettig, skakig och började nästan gråta, jag va nog lite chockad. Jag skulle prata med mamma sen men det gick inte så bra, kunde knappt prata efteåt..
usch man blir så himla rädd när det gäller ens små älsklningar.
Det är bra med kaninerna också dom va bara lite chockade efter åt, men jag tog in alla i sina burar igen eftersom dom känner sig tryggare där.
Det kanske är lätt att vara efterklok, men om jag var du hade jag inte brytt mig om ljudet. För om mina kaniner märker att jag är stressad kommer det att överföras till dem.
Snällt av grannen att be om ursäkt iaf och tur att du hann fånga in alla ninisar!
#11 Du skulle hört vilket ljud det va! Dessutom var kaninerna ju redan rädda innan jag skulle fåna in dom..
Gud, vad hemskt! =/ Men tur att du fick tag på dem iaf!

Jag förstår hur du kännde dig.. Jag har blivit lika rädd två ggr..
Första gången satte jag ute på gården vi bodde i lägenhet då så hadde jag min kanin Stumpan som inte är med oss längre R.I.P.. och mina två marsvin Tjockis och Mini.. Min kompis som också bodde på den gården hadde fest så hennes kusiner var där och dom hadde en Jack rusell.. Port dörren stog öppen och när hennes andra moster kom öppna dom ju dörren och hunden for ut som en kanon jag lyckades kasta upp Stumpan och Tjockis i famnen fick tag i Mini men tappade honom och Hunden biter tag i honom och försöker tvär nita då slår han runt och tappar taget om mini och i ren reflex släpper jag alla och griper tag i hundens Nackskin.. Ägarens komentar sen va "Vad bra att du fick tag på han"´Gud va arg jag blev!
Andra gången: Nu har vi flyttat till hus.. Medans jag rensar burarna så låter jag Angel och Isa springa runt i hagen som är bara massa Kompost galler.. Så jag hadde dom på framsidan precis utanför mitt fönster sen skulle vi äta och jag hadde min dörr öppen så att jag skulle höra dom och helt plötsligt hör vi ett hund skall och ägren som skriker stanna! Jag flyger upp och ut.. Jag tvärnitar i dörren och då får hon tag i hunden som är en Parson rusell. Jag var i sådan chock att jag bara stod stilla och kunde inte säga nått när hon kopplat honom gick jag in i buren och lyfte upp dom Isas hjärta gick i Hundra tio hon var i chock i en halvtimma efter det.. Angel återhämta sig ganska knappt.. Men jag blev så arg sen för hunden va på våran tomt och om man inte har kontroll över den så håll den kopplad!!

Ojojoj, de lät hemskt.. Men bra att ingen gjorde illa sig iaf! :D
#14 Ja, usch :(