Hjälp - underligt beteende!
Caztor har ändrat humör under de senaste veckorna och blivit mer sluten i sig själv, intresserar sig inte för om någon kommer in i hans box. Han verkar inte lika livsglad längre och inte alls så trevlig i humöret som förr. Dessutom gömmer han sig gärna under halemn och ligger där och trycker.
Vad tror ni om hans beteende? Har han så ont i sin tass att det har förändrat honom och han är tvungen att gömma sig? (bytesdjur)
Min magkänsla säger mig att någon inte står rätt till och jag har till 99% bestämt mig för att låta honom somna. Tycker ni att jag gör rätt?

jag vet faktiskt inte, han kanske har ont??
Du borde ta han till vet och höra på diagnos först. Sen, om så behövs, kan du låta honom somna in.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#1 ja det är vad jag funderat på…. han har sedan lite över en månad tillbaka haft problem med en baktass där tådelen är utan känsel och han har ingen styrsel i den. Har avrit hos veterinär men de kan inte hitta någon orsak till varför han skadat sig…

#2 Har varit hos veterinär och de vet itne vad det är. alternativet är att röntga honom men det är mycket pengar det handlar om och ajg vet faktiskt itne om ajg är beredd att lägga mer på honom. Magkänslan säger mig att det itne kommer att bli bättre. gav honom smärtstillande en period men det är skadligt att låta kaniner äta smärtstillande under längre tid så det känns itne som något bra alternativ heller. vill tine att han ska sitta i sin bur och ha ont.
Vet inte vad det kan vara, hoppas han blir bättre i alla fall..

#5 tack!

*putt*

jag tror itne det är depression…. han har en stor box att skutta i och kompisar att nosa på, på andra sidan gallret.
jag tror som dej faktist, inte för att göra dej mer osäker men han mår inte bra och skulle va bäst att få somna in..
de e ju helt upp till dej, jag vet hur de är och välja, jag har röntgat min hund och de kostade skjortan..
står på din sida va du en gör =) de gör hela KIF hoppas jag =)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

#10 tack så mycket! var nog det jag behövde höra tror jag. Ska ringa till vet och boka tid i morgon så får vi se men det lutar åt att min fina killa får somna in.
#9 spelar ju ingen roll om han har en stor box en kanin vill ju inte sitta i sin box hela tiden heller. Men jag hoppas du gör rätt val vad du än väljer.
#11 jo de e många som har svårt att säga nått sånt för asså de e inte lätt att fatta ett sånt beslut om man inte har varit med eller är i en sån situation.. men man vet bäst själv =)
de ju jobbigt och både skönt samtidigt..
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

#12 visserligen men jag tror att han mår mkt bättre i sin box än i buren ahn satt i tidigare. Caztor är väldigt misstänksam och tillbakadragen, vill därför inte ha honom i sele. Hade det fungerat hade jag självklart haft honom ute. Han fick hoppa i köket i dag men det sysn att han har svårt att få med sig baktassen.
#13 jo jag håller med… det är fruktansvärt jobbigt men ajg har lovat mig själv att jag absolut inte ska ha kvar ett djur som har ont eller inte mår bra av själviskhet. som sagt, magkänslan säger mig att jag gör rätt, ville bara ha andras synvinklar
Röntgning kostar väl inte mer än typ 700 spänn? :S Det kostade när jag röntgade mitt marsvin iaf ;/
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#15 jo det är sant men eftersom jag och min veterinär inte tror att de kommer hitta felet så beslöt jag idag att låta min underbara kanin få somna in lugnt och stilla hos veterinären. Tack för era svar i denna tråd.

Dt var kanske bäst så .. Vi finns här på KiF för dig (: <3
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#17 tack så jättemycket!
ja vi finns här om duvill prata <3