Jag behöver hjälp - och fort
Vi brukar ha vår kanin fri ibland (vilket är bra.), men då endast i barnkammaren där buren finns. Idag gick det i alla fall så att kaninen Selma hittat ut ur rummet till ett annat rum, där inga sladdar m.m. är skyddat och det inte finns vatten och mat till hands. ´Selma var helt slö när vi lyfte den tillbaka till barnkammaren, och vägrar äta "kaningodis" och knäckebröd. Hon brukar annars vara väldigt nyfiken, men inget verkar intressera henne. Vi vet inte hur länge hon har varit utan att äta/dricka. Hon verkar endast trött. Hon har inte ätit/druckit sen vi lyfte henne in i buren. Vad skall vi göra? Jag är mycket orolig att hon har blivit sjuk.
Låter inte bra.. Har ni några farliga saker för kaniner i det rummet hon var i?
Annars tror jag det bästa är att ringa och rådfråga en veterinär..
Det fanns ju elsladdar…….. Men jag kollade dom flesta och hon hade inte gnagat på dem.

hon kan ha bitit i elsladdar. tycker att du ska ringa vetrenären och fråga.

Inga växter hon kan ha smakat lite på?
Jag vet faktiskt inte vad det kan vara, om hon inte gnagat på sladdar heller. Jag skulle gett henne vätskerika grönsaker, som gurka o så, å kollat hur hon dricker o bajsar, o avvaktat till imorron, å se om hon är bättre. Jag har varit med om kaniner som blivit lite "avslagna" några timmar, o sedan blivit bra (dock inte mina egna). Lycka till, o hoppas allt blir bra! :)
Hon beter sig jätteunderligt. Hon har inte ätit eller druckit, måste ringa en veterinär. Dessutom, genast då man öppnar buren springer hon under en säng och lägger sig där… När man ska lyfta henne brukar hon vara rätt skraj, men nu bara fortsätter hon ligga. Kanske hon har blivit sjuk?? Jag vet inte i vilken takt kaniner andas då de är friska, men nu andas hon i rätt häftig takt och det rycker lite till i henne ibland…

Jag tycker du ska ringa vetrinären. Ganska fort. I alla fall idag.
När kaniner är sjuka kan det gå snabbt.

Bajsar hon och kisar??

ring ring!!! :O

Håller tummarna att det inte är något! :(
Hur har det gått?