Klia på magen?
Hej
Är det många av er som kan klia era kaniner på magen (när dom ligger på rygg typ)
För min (hona) vågar inte det :P men jag tycker det ser ballt ut så det skulle vara kul om man kunde lära henne det ^^ vänder man på henne på golvet så får hon bara panik o vänder runt igen.
Några tips? på hur man kan lära henne ligga på rygg o så?
Hon vill heller inte sitta i knä eller i famnen utan vill slita sig (om man inte står upp,då gömmer hon bara huvet :P, typ höjdrädd eller nått ^^)
Hon är ca 8 månad gammal.

Ville kan ligga på ryggen liiite :P . Men däremot våran råtta ÄLSKADE att ligga på rygg :P . Tvättade sig på rygg & allt :P På bilden så strök jag även händerna över magen, men fick ta bort de så att inte fottot skulle förstöras ^^ xD
Men man måste visa att de kan lita på en.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Mina kaniner ligger aldrig på rygg och vågar inte göra det heller. Kaninernas ryggar är ju sköra och därmed ligger dem aldrig på rygg. Det bli inte heller lika enkelt för en kanin att andas när den ligger på rygg eftersom att bröstkorgen sjunker ihop (vad jag fått förklarat). Kaniner är ju inte gjorda för att ligga på rygg.

nej men om man säger att man vänder på en kanin i knät så kan det ju inte vara jobbigt för ryggen iaf.
#3 tänk på att man ska hålla kaninens rygg rak för att förhindra att den får ryggskador.

tränar kaninungarna på att ligga på rygg i knät inför kloklippningen, när de tycker det är läskigt och sprattar lite så lugnar jag dem med att klia på magen, en av dem somnar alltid när jag gör det <3

#5 Det gör jag med. Men det tar inte så lång tid, så jag tror att kaninernas rygg tar ingen skada.

jaa, jag kan klia min kanin på magen när hon ligger på rygg (:

kaniner är kittliga på magen, därför gillar de det inte. Fast undantag finns ju….jag har en.
Keso kan ligga på rygg men han gillar et inte.

Penny älskar att ligga på rygg i min famn… Hon har aldrig något emot det och hon brukar somna på rygg. Hon är som en liten bebbe<33