Hjälp!! Vad ska jag göra..
Daisy ställer till det för mig och grannarna klagar som tusan på att hon för ett jädrans liv. Daisy har nämligen fått för sig att kasta runt sin toalätt som består av en burbotten till en kaninbur och det låter något fruktansvärt när hon gör det. Vad ska jag ta mig till? Grannarna är förbannade och Daisy låter inte mig sova om nätterna.
Vad ska jag köpa för att ge henne aktivering som hon kan roa sig med istället för burbotten, vad köper man till en Belgisk hare?
Hjälp snälla.

kan man inte försöka sätta fast den elr nåt? alltså toaletten
Antingen sätta fast den eller tar ur den. Tror inte det finns mycket mer att göra. Den förstår ju tyvärr inte att ni inte kan sova :)
Men kan du inte lägga en tung sten i den så kaninen iaf inte kan kasta den, bara ev flytta på den lite vilket inte lär höras lite mycket?

Min caztor gör likadant i bladn men nu har jag lagt sten samt en träbit mot lådan så att han itne kan rubba den och det har gått kanonbra

Kan det verkligen höras enda in till grannarna?
Du kanske kan ställa in hela hennes bur på toalätten på kvällen för där borde det låta mindre. Det finns toalätter annars som man kan köpa som har en ståltrådsbit i hörnet som man "knyter" fast i en sida av buren. Tycker den är mycket bättre än den första som Lippo hade som han höll på att slänga runt! :)

#4 (jag tror det här) Hon bor i radhus och sen har hon kaninrum så ingen bur om man kan säga så. Kaninerna är dierkt på golvet.
Det går ju alltid trycka massa kludd/häftmassa på undersidan av burbottnen så går den inte o rubba :)
Hi,hi, såg att du har en "galen hare"!
Min hare som dock bor utomhus brukar stöka runt med sin matskål av keramik så det dundrar och smäller på kvällarna!
Grannen har faktiskt kommit över en gång och undrat vad det var för dunkande på vår tomt!
Lite pinsamt!
Harar är rätt roliga, har mycket bus för sig,eller hur!
#5 stämmer bra det. Min hankanin har bur och han är hur lugn som helst men Daisy är för stor för att ha en kaninbur och bor därmed i en Hage på 3,5 kvm i ena rummet och hon har två burbottnar i hagen varav den ena används som toalätt och den andra som höhäck.
_Bild: Daisys Hage som den såg ut när hon kom hit.
_
#7 jo dem har ju det. Min tjej har nu också fått för sig att morra på mig så fort jag klappar henne tills dess att hon lagt sig ner raklång och när jag lyfter upp henne så ska hon ibland naffsa på min tröja som en hund. Hon är så larvig. :P
Min håller ena kanin håller också på så.Är hon i tonåren? För det börjar min vara…
Med vänlig hälsning,
Jenny
#10 hon fyller ett år den 17/6.