Dräktig eller inte dräktig?
Hejsan! Jag har en hona som är parade och är inne på 32 dygnet och inga kaninungar har kommit, hon har byggt bo fast inte lagt päls över. Vet man att honan är dräktig bara för hon byggt bo? och finns där någon chans att hon kommer få ungar? Snälla hjälp mig! /Tack
Vissa honor drar av sig pälsen någon eller några dagar innan och vissa gör det så sent som minuterna innan ungarna kommer. När byggde hon boet?
Har du känt på magen, bak vid ljumskarna om det rör sig eller om du känner något?

hej! Tuva fick bara en unge… och den var död. Det är väl rättså konstigt att hon bara fick en? Vet du hur länge man ska vänta innan man kan para om henne? Tack för hjälpen!
#2: Konstigt och konstigt.
Beror ju lite på vad hon är för ras.
Min dvärgvädurshona var enda ungen i hennes kull, så konstigt med bara 1 unge är det inte.
Däremot kanske inte alltför vanligt, beroende på ras.
#2 Så konstigt är det inte. Min ena hona fick endast en unge i sensomras. Och nästa gång fick hon fyra, så det varierar.
HUr gammal är honan?
Vänta i någon vecka eller två och para sedan om henne. Det är inte dräktigheten som tär på honan utan digivningen.

Okej, hon blir 2 år den 13 April. Ja, jag väntar någon vecka och sen parar jag om henne igen! /Tack

men var detta första gången du parade henne?

isånna fall tkr ja dock hon var lite för gammal…. kanske e därför det blev såhär

Nej, det var inte hennes första kull!

okej såg det i andra tråden ;)