Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 373 ggr
MorganP
0

Kanin måste ha nytt hem

Även om aktiva i Kattkommando Syd hjälper katter kommer ibland även andra djur in. En aktiv skickadee internt ut detta.

"_Jag vet även en kanin som verkligen behöver hjälp, ett nytt hem! Sitter totalt övergiven i sin lilla lilla innebur i en barnfamilj där ingen bryr sig om honom.
_

Mamman ger honom mat men det är allt. Detta är systern till en bekant till mig, min bekant slog larm till mig och hoppades på att jag kunde ta honom till skolan men vi har knökfullt tyvärr så det går bara inte.

Lille Nasse är en liten nätt kanin, dvärgkanin av hermelinstorlek ungefär. Helt grå. Hane, men strilar inte. Mycket snäll, bits aldrig. Såååå kelsugen! När min bekant berättade om honom gick vi dit och tittade på honom då jag ville se honom, klorna var nåt rent makalöst långa. Har bara sett en enda kanin med värre klor och det var ett svårt vanvårdsfall där kaninen dog tre dagar senare. Nasse är inte vanvårdad i den bemärkelsen, har har bra hull, frisk och fin. Bra foderstat. Men väldigt sorgsen och kontaktsökande och är helt bortglömd av sin ägare som inte ens tar sig tid att klippa klorna emellanåt.

Nån som vet nån som vill ha en go söt liten kanin som behöver mycket kel och gos?" Kan du hjälpa så hör av dig till camilla@kks.nu

denisesalomonsson
0

bild ifall ng är intresserad kanske? :)

MorganP
0

Camilla redan fått tag i en som kan hjälpa. Tråden kan låsas.

Inlägget är låst för nya kommentarer