Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1249 ggr
Agda
0

Flera olika kaniner säljes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just nu har jag några blandrasungar, vuxna hermeliner och holländska kaninungar (som är lev. klara 29/3 & 19/4).

För info. kolla på min hemsida www.nirsors.se under Aktuella kullar, Till Salu och Mina kaniner (läs noga vad som gäller vid köp av kanin från mig).

nirsors@hotmail.com

Issis
0

Åh vad söt kaninunge på bilden (a)

Tina-A
0

Härligt! Hjälper till med puttandet så ingen missar :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Agda
0

Tack =)

blaskigtkaffe
0

ååh, jag är helt kär i holländare, snart kan jag nog inte hålla mig längre ^^

Agda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4: Hehe, vem kan motstå en holländare ;o)

sputtnick_plexus
0

Lycka till! Putt :)

Jojsan
0

#5 naw vad vackra <3

flikkan
0

vah inne på din sida… Har en fråga… Vf avlivar ni så många kan ungar?

Agda
0

#6 & #7: Tack =)

#8: Därför att jag inte fått dom sålda.

SotisG
0

#5 det stämmer!

Elin_T
0

jätte gulliga!! <3

Johanna-
0

Naw så sööta! ;)

Taci
0

:OOOO Du avlivar ju flertalet ungar i alla kullar? Iaf av vad som står under "tidigare kullar". Du tycker inte att du borde dra ner på kullarna då!?

Agda
0

#11 & #12: Tack =)

#13: Nej, för nu har jag inte samma problem, iallafall inte med holländarena.
Och några av kaninungarna har även blivit avlivade p.g.a. aggressivitet eller sjukdom.

Ync
0

naw, så jävla söta :*

[Eichan]
0

#13 tycker också att det verkar vara onödigt att ta så många kullar.. Det är ju typ 45 ungar avlivade på bara 2007… :/

[Eichan]
0

Jättesöta holländare du har föresten :)

livia11
0

vad många avlivande :/

Gogge
0

De kanske kan vara bra att göra en intresse koll om några vill HA dina ungar innan du parar dem? Så slipper du avlivningen? Jag tycker de är dåligt att avliva djur bara för man inte får dem sålda, de är ju faktiskt liv vi pratar om!

Pinacoladas
0

ehmm..
Typ mer än hälften är avlivade! :O

livia11
0

dem var ju så söta :/

livia11
0

vissa av kullarna var alla ungarna avlivade:(

livia11
0

kanske konstig fråga:S men vad betyder

Observera att dom flesta kullarna är inavlade. Så vill du inte ha en inavlad kanin - köp inte från mig.

inavlade?

Lans
0

#23 Inavlade = föräldrarna är släkt med varandra ?

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

[Eichan]
0

Innavlade betyder att ungarnas föräldrar är släkt med varandra.

livia11
0

VAH e dem :/:( trodde att det va så men ville va säker därför frågade ja :(

Frihetens
0

Många erfarna uppfödare använder sig av inavel alt. linjeavel för att förstärka vissa egenskaper.

livia11
0

okej :/

Agda
0

#16: Nej, bara 22 är avlivade 2007. 5 var aggressiva, 2 var sjuka och 2 är slaktade av dom avlivade.
Sedan har jag faktiskt haft flertalet av dom avlivade till salu i flera månader innan jag avlivade dom…

#19: Varför det? Jag avlar ju för min egen skull, med förutsättning att behålla från varje kull, för att komma vidare med min Avel. Från 2007 är det flera rysstecknade avlivade, för dom bestämde jag mig att sluta med (och fick dom inte sålda). Och vad tror du större uppfödningar gör med kaniner som inte får sålda? Sitter och gullar med dom? Nejdu, dom blir nog avlivade/slaktade, och kanske att pälsen tas tillvara på från dom.

Och jag vet att mina kaniner avlivas på bästa sätt, så dom slipper lida sina sista minuter i livet. Sedan blir nog skogens djur glada över lite käk.
Låter kanske lite krasst, men så är det.

Är det nu något mer ni vill kommentera om min hemsida, så står min mail faktiskt högst upp på sidan.

livia11
0

bara…

Gogge
0

Det var de sjukaste jag hört! Snacka om att vara egoistisk! Det är faktiskt LIV vi pratar om!! Jag tycker precis lika illa om det! när jag ser dej skriva så där blir jag riktigt förbannad. Om DU fick en unge som fick adhd och var vildare än vanligt, inte fan skulle du döda den då!? Men hoppas du kommer frammåt med din Avel!

Agda
0

#31: Då kan du inte ha hört mycket i ditt liv…
Är det egoistiskt att tänka på djurets bästa och avliva det istället för att den bara skall få sitta i sin bur dagarna i ända? Trots allt så vet jag ju iallafall att djuret fått ett bra liv hemma hos mig… Men jag skulle faktiskt gärna vilja att djuren kommer till användning för något, funderar faktiskt på att ta tillvara på skinnet från vissa…
Varför jämför du djur med människor? Det är sjukt om något…

livia11
0

#32 vill inte va taskig men det låter lite hemskt ;/

Majsbecka
0

Visst låter de hemskt och så men som hon säger, det gör väll alla kanin uppfördningar när dom måste? Och dem flesta vart väll avlivade p.g.a att dom var sjuka eller aggresiva? För man vill ju inte sälja en agressiv kanin till en 10 åring som de kanske e ens första kanin. Och en sjuk kanin vill ingen ha, inte ens ni skulle ta emot en. Och hon har ju inte dom problemen längre så. Aja, vart ganska långt men XD

Tina-lin
0

Jag tycker man kan ta diskussionen om avlivning i en egen tråd eller privat.

Att göra som Agda är inget unikt bland uppfödare, många seriösa uppfödare gör precis så här. Hemskt? Ja det beror på hur man ser det.

Majsbecka
0

Är kanske intresserad av en hollis till sommaren :) Men det är ju ett tag kvar och så. Visst ska du ta fler kullar på dem blå? Passar hollisar bra som hoppkaniner?

SoffanIsSmiling
0

Checka med nån djuraffär som sista utväg istället för att avliva dom, där är det inte så viktigt me stamtavla o liknande men det måste va en seriös djuraffär där du vet att dom hittar bra hem åt kaninen/na.

Gogge
0

#32 Jag har nog hört mycket i mitt liv, men jag kvarstår i att jag tycker det är FEL! Ja eftersom jag anser att en människas liv är lika mycket värt som vilket liv som helst!!!!

Zvintos
0

Jag börjar ibland fundera om folk inte är läskunniga.

Agda skriver ju klart och tydligt i slutet på inlägg #29:
"Är det nu något mer ni vill kommentera om min hemsida, så står min mail faktiskt högst upp på sidan."

Varför då skriva här, när hon ber de som har synpunkter att maila henne istället och ta det där?
Då är det väl bara att respektera det och maila henne i sådana fall.

Tina-A
0

Detta är en annons och som agda redan skrivit, hennes mail står uppe på listan.

Är så trött på att många skriver om helt andra saker i annonser, där intresseanmälningar och puttar och sånt är välkomna. Kommentarer om hurvida uppfödaren bör agera och sköta sig och sitt liv får man ta privat!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Inlägget är låst för nya kommentarer