Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 3321 ggr
Jennie104
0

Värdens bästa kanin säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu med hjärtat i halsgropen är ju tvungen att sälja min älskling Snowflake Japposhine, detta svider Verkligen!

Jag vill att hon kommer till någon med stor plats och en som är kanin van som inte tröttnar, för det är ett stort ansvar! Jag vill även hålla kontakten med den som köper henne

Lite snabb fakta

Namn: Snowflake Japposhine (Jappo)
Ålder: 8 månader föddes 24 Juni
Ras: Lejonhuvad
Följer med: Härstamningsbevis,Överblivande mat,Överblivande hö och spån, klotång, Borste, 2 burar (inne och ute)

Hon är väldigt slickig mot dom hon älskar, hon är sprattlig.Hon är köpt från privatperson och är inte öronmärkt.

Har du rätt hem till älsklingen?

Hon tjuvparade sig igår så hon är alltså dräktig!!

Tillbehör + Jappo kostar 200:-

/Jennie

ciss
0

Vars är hon köpt? Är hon öronmärkt? Har hon fått några kullar? Är hon inte dräktig?

- lite frågor som kan vara bra att ha svar på. ;-)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

BlackTear
0

Det kanske är lite dumt att sälja en dräktig kanin, eller..?

Devin
0

Svara på PM Jennie!

breidablick-kaniner
0

Det är inte särskilt smart att sälja en dräktig hona.

Jennie104
0

2#4# Det har gått en dag så det är ingen fara

BlackTear
0

#5: Men hon lär ju inte säljas på en gång, det kan ju dröja några veckor..

Magda
0

#2 &#4 om hon nyligen blev parad så kanske det till och med kan vara bättre om ngn som är van med kanin-ungar köper henne? att sälja en hona sent i dräktigheten kan ju itne vara bra, men när hon är nyparad så borde det inte vara ngn fara? det är ju inte de med andra djur iallafall..

BlackTear
0

#7: Jo såklart, men det är ju inte särskilt ofta som en kanin säljs på 2-3 dagar, utan det tar ju ibland ett tag att fixa allt. Var mer så jag tänkte.

breidablick-kaniner
0

Det kan däremot vara mkt svårt att sälja en dräktig hona. Det är mycket jobb för den nyblivne köparen och då väljer han/hon antagligen en annan kanin, som inte är dräktig.

Vänta med att sälja henne tills hon fått ungarna, Ok?

Jennie104
0

9# Jag kan inte ta en kull med ungar min föreldrar slår ihjäl dom

Jennie104
0

7# Precis

Någon som kan ta min ögonsten? ;)

mattis96
0

Men Jappo är inte dräktig, hon parade sig bara i 2 sekunder. :S

Denna kommentar har tagits bort.
[Niike]
0

Lägg ut annons på kanin-net, blocket mm ..

Lippo
0

#13: Det kan ta på så kort tid..

Jennie104
0

14# Det kommer jag inte göra eftersom det finns massa ungar som tröttnar !! Vill att det ska vara någon på kif

breidablick-kaniner
0

Om inte hanen får utlösning så har det inte blivit något.

Hatasallad
0

Är det säkert överhuvudtaget att Jappo är dräktig? Tycker att Jennie ska lugna sig och se vad som händer. Eller skriva att Jappo är ev. dräktig….

ciss
0

#12: Min kanins PARNING tog på bara någon sekund, och det blev sex ungar.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

PaaatyPalm
0

#16 inklusive dej. ?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

breidablick-kaniner
0

Det spelar ingen roll hur länge dem håller på när dem parar, utan det beror på hur lång tid det tar innan hanen får utlösning.

[Niike]
0

#16 På kanin-net finns det nog fler vuxna än på kif skulle jag tro…

Jojsan
0

Om hon nu är dräktig är det nog bra om hon kommer till sitt nya hem så fort som möjligt.. När hon börjar närma sig då kanske det kommer ungar är det ingen bra idé att hon flyttar.

Kan tyvärr inte köpa henne..

Fast intresserade kanske vill veta vad hon + tillbehören kostar? :)

Clariiz
0

Hur mycket kostar hon? Kan transport ordnas? Isåfall vart, och hur långt? Vad bär hon på för färger? Finns bilder på föräldrar?

Du kan ju annonsera på Blocket, bara för att folk svarar behöver du ju inte sälja till dem (=.
Jag skulle kanske kunna ta henne. Men jag vet inte.. Har ju inte tänk skaffa fler kaniner nu på ett tag. Sen är det ju du som ska välja hem, och mitt kanske inte passar.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Casper
0

Varför ska hon säljas?? Du har ju inte haft henne så länge och du har ju hela tiden haft stora planer!?

Jennie104
0

24# Hon kostar 200:- med tillbehör (Hon säljs bara med tillbehör)) Hon är gul/svart japantecknad vet inte hennes föräldrars färger. Hon skullle få det toppen hos dig Clara ;)

Bild på mamman

Clariiz
0

Kan trasnport fixas till Eskilstuna. Jag vet inte om jag är intresserad. Men det är ett måste för att jag ska kunna ta henne.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

ninaochica
0

vrf ska dy sälja henne??

Feliciaa
0

#28 Läs HÄR 

lill-jarven
0

200kr med inne- och utebur?! är du inte riktigt klok? en innebur kostar ju 600-800kr och en utebur är ju ännu dyrare! kan ju kosta ett par tusen.. har du kollat med din mamma om du får sälja grejerna så billigt?

Jennie104
0

30# ska prata nu =)

Jennie104
0

750:- för allt

Mandaah
0

Tycker du gör rätt i att sälja henne, nu när du känner att det blir för mycket jobb. Helt rätt.
Och om hon är så nyparad så behöver det ju inte vara säkert att det blev något, men om det nu blev ungar så är det bra att du informerar köparen om det - som du har gjort!

Lycka till att finna ett hem till Jappo. Hon är verkligen jättefin!

Jennie104
0

33# tack ;)

Någon?:D

Nicolina
0

**Snälla tjejer.. låt detta vara nu.
**Jennie har bestämt sig för att sälja Jappo och så är det, vilket verkar vara det bästa för alla partner. Acceptera det - ni varken äger eller bestämmer över kanin eller människa, klart ni får säga vad ni tycker men det börjar gå överstyr ännu en gång… vilket är mycket tråkigt.

Verkar som att ingen här inne är nöjd hur än Jennie gör med Jappo, alltid är det någon som har något att anmärka på och så hakar alla andra på och så urartar allt i en diskussion som inte har det minsta med det ursprungliga att göra…. sluta upp med det! Och kom inte med en massa om att man måste kunna ta kritik om man rör sig på ett forum - för i Jennies trådar har det varit rena påhopp och ibland mobbing tom!

Och vad vet ni alla här inne hur fort det kommer att gå att säja Jappo? Inte en aning om det har ni, och i värsta fall om hon inte blir såld kanske nån kan ta henne på foder tills kullen är född och såld och sen kan hon säljas efter. Det finns alltid lösningar på allt bara man vill så!

För övrigt håller jag med #33, Mandaah

Taci
0

Lycka till! Men jag skulle råda dig till att sätta ut annons på fler ställen än Kif. Det finns underbara kanin-människor utanför Kif vettu (;

galaxens
0

Lycka till att hitta ett bra hem!! :) Hopps det finns någon som kan ta henne :)

Nilam
0

#35 Det är nog för att alla är trötta på allt som pågått runt Jennie (försöker säga detta på ett snällt sätt) och nu är det helt enkelt "omöjligt" att inte slänga ur sig kritik och hårda ord. Men om Jappo blir såld så är allt detta över och så kan alla andas ut och det blir lugn och ro. (Tolka inte detta på fel sätt bara!)

Hoppas Jappo finner ett fint hem!

denisesalomonsson
0

#35 håller med ..

Gogge
0

Jag tror jag får spader! Jag tror din jäkla kanin är den mest omtalade kanin på KIF! Och vilka planer du haft med henne? Först ska du sälja henne för hon är så elak? sen ska du avla på henne för hon är världens bästa!  Sen ska du para henne när hon är över året av ngn konstig anledning, sen ska du inte göra det för du inte vill riskera hennes liv. och nu sälja henne? Ursäkta mej men detta skulle man fan kunna skriva en roman om!  

Men de bästa är kanske att sälja henne!? För de "vibbar" jag fått från dej är att du kanske inte är mogen att ha ansvar för en kanin! Jag säger inte att du misssköter jappo.

De ska faktiskt bli skönt med lite mindre jappo prat! nu sätter vi ngn annan kanin I FOKUS!

Mina egna tankar och åsikter, vilket jag även står för!!!

Hatasallad
0

#40 Kan inget annat än hålla med

Romana_12
0

#40 - Håller med dig.

Kristall
0

#40 - det där var totalt onödigt sagt (skrivet). Jennie skapade den här tråden som en slags annons för att hennes kanin ska säljas, inte för att hon ville ha kommentarer om henne och Jappo - så har jag förstått det i alla fall. Diskutera det här någon annanstans om du nu måste, och inte i den här tråden. :/
Visst, du får tycka som du vill, men du behöver inte säga det högt, allra minst skriva det i den här tråden..

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Jennie104
0

#40 anmäler direkt till tina.

annaforsgren
0

Jag tror inte hon blev med barn du kan ju avvakta och se vad som händer:)  och du har ingen annan att skylla på än dig själv, det var du som lät Jappo springa fritt på kaninträffen, och det var du som höll henne nära Stampe.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Romana_12
0

#45 - Jag håller med dig (:

Elina.
0

#10: Om de ändå gått med på att ev starta en kaninuppfödning nästa år, så tror jag inte du behöver oroa dig för det.

Hoppas det inte blev några ungar iaf.

EmmA-P
0

Lycka till med att hitta ett hem och hoppas allt går bra nu :)

Det skadar ju inte att lägga ut annons på fler sidor än KIF (som andra sagt). Det finns ju kaninmänniskor utanför detta forumet också ^^

Gogge
0

#40 Vad är det du tänkte anmäla? det jag citerade av de du skrivit om jappo dom senaste månarna? eller vad jag tycker om din "kaninhållning". Anmäl du de till Tina, Men detta är ett FORUM jennie! vilket betyder att man kan få ta viss kritik! Och jag verkar inte vara ensam om att tycka detta, så ngn sanning måste det ju ligga i det! Men de kanske är ngt du lär dig av, Som jag skrev mena jag inget illa av det hela.Utan jag skrev vad jag tyckte och tänkte, vilket man SKA på ett forum. Kanske får dej att tänka till, innan du skaffar nästa djur!  Får man fråga VARFÖR du ska sälja henne?

Tina-A
0

Det här är en annons, glöm inte det. I den här tråden tar man upprelevanta saker för annonsen, alltså om man är intresserad eller inte.

Det finns nog med trådar där jappo disskuteras. I denna annons är inte rätt plats för det. Var vänlig respektera detta.

Det finns hur många andra trådar som helst att disskutera jappo och saker som glidit över ämnet i de trådarna, låt inte det hända med alla trådar.

Tina, Sajtvärd.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Gogge
0

#50 om de finns en ev. köpare så skulle jag vilja veta saker om säljaren iaf. vilket köparen får genom alla oss andras kommentarer! Alla människor tycker olika! Den sidan jag ser på jennie skulle jag inte vilja köpa en kanin av.  Men jag känner inte jennie, hon kanske bara är fruktansvärt dålig på att uttrycka sig över datorn. Och jag tror hon tar hand om jappo som vem som helst här inne. jag tycker bara inte hon är MOGEN. Men hoppas du iaf hittar ett hem åt din lilla Jappo

Tina-A
0

#51: Vill man veta något om säljaren så kan man alltid PMa, maila, ringa, besöka och alla möjliga olika sätt. Eller varför inte kontakta olika personer här inne eller någon annan stans och fråga om man nu så gärna vill veta något om säljaren, även om det inte har någonting över huvud taget med kaninen i fråga att göra. Det är kaninen som ska säljas, inte ägaren.

Tina, Sajtvärd.

Gogge
0

De kan man, men de är ju en enklare och snabbare väg här! när folk endå kan kommentera. Men visst jag ska inte bry mej mer, jag har fått de jag vela sagt! Säger än en gång

LYCKA TILL med att hitta ett hem åt Jappo!!

Hatasallad
0

#52 Nä, jag trodde det var ägaren man ville köpa, fniss Skrattande

Lycka till med att finna ett hem åt Jappo!

Kim-Lejon-Pelle
0

Jag kanske kan ta henne. Är hon inne eller utekanin?

Lans
0

#16 Bara för att du annonserar på t.ex blocket behöver det ju inte betyda att det är barn som lessnar på kaniner som svarar på annonsen. Finns säkert kaninkunniga människor som är där också. Så det skadar ju knappast att annonsera lite överrallt. Det är ju endå du som väljer köpare sen.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

kastanjen
0

Lycka till Jennie! rekomenderar också dig att anonsera på blocket men endast sälja till köpare som du känner att du fått förtroende för. De behöver inte vara okunniga bara för att de svarar på en annons på blocket.

Lans
0

http://kopochsalj.eniro.se/  kan man också annonsera på. Och det är gratis.

Lycka till!

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

livia11
0

och på abc-annonser.se

CoNo
0

www.bukefalos.com är också bra :]
lycka till, jag tycker att du gjort ett bra och starkt val.

teddykaniner
0

Lycka till med att sälja henne Jennie! Skulle hemskt gärna ta henne om jag inte hade fullt och bor i finland….

Med vänlig hälsning,
Jenny

Jennie104
0

Tackar ;) Hon flyttar antagligen till en i min klass som har uppfödning eftersom dom ska köpa nya kaniner =)

teddykaniner
0

#62;Så bra! Vilka kaninraser föder de upp?

Med vänlig hälsning,
Jenny

Jennie104
0

63# Lejon =D

teddykaniner
0

#64;Har de nån hemsida?

Med vänlig hälsning,
Jenny

Romana_12
0

#64 - Är Jappo Lejonhuvad?

Jennie104
0

65# Näpp

66# Ja

Romana_12
0

#67 - Trodde hon va hermelin ^^,

Jennie104
0

68# Då hade hon ju inte haft man.

Romana_12
0

#69 - Mhmm , men hon är ju så liten, och har så korta öron.. Har typ aldrig sett en mindre kanin, förutom Ellionor's kanin då.

Tina-lin
0

#70 Lejonhuvade kaniner ska se ut som Jappo, om de är renrasiga dvs.

Romana_12
0

#71 - Jaahhaaa, okej.. (:

WingsofDestiny
0

Jag hade gärna tagit emot Jappo direkt och gett henne ett livslångt hem eftersom jag letar efter en långhårig kanin men du bor långt bort =(.

Tina-lin
0

#74 Jappo är ingen långhårig kanin :P

WingsofDestiny
0

#75 så vitt jag vet brukar lejonhuvade vara långhåriga åtminstonde runt huvudet. Har i alla fall alla dem jag haft varit =).

Tina-lin
0

#76 Ja de har lite man men det räknas inte som långhårig :P En löwen som är långhårig är teddylöwen :)

Romana_12
0

#76 - Hon är inte så långhårig.. :/

WingsofDestiny
0

#77 Jo jag vet men jag jämför med dem jag har här hemma :P

Jennie104
0

Tillbaka till tråden, detta är en annons.

jusse
0

Lycka Till Jennie, Hoppas att du hittar ett bra hem till Jappo :)

Elino
0

Vill ha henne men kan inte tyvärr :'( Hoppas hon får ett bra hem och ett lyckligt kani  liv. puss puss hihh

L8sson
0

de e ett bra val och vi stöttar dej, ibland är de inte så lätt som man tror med kanin, då händer det sådana här grejjer att man måste sälja.

själv e jag en sån situation ska sälja 2 av mina kaniner för kjag inte har tid för 3 st..

jag hejjar på dej och hoppas jappo hittar en snäll och ny ägare, skulle tatt henne diräkt om jag inte ska flytta och sånt.. (ska börja gymnasie)

//Lotta

Jennie104
0

83# Å det värmer Lotta ;-)

L8sson
0

#84 va bra =)

Romana_12
0

#83 - Väldigt bra skrivet, håller med dig :).

PaaatyPalm
0

jo men nu ska hon ju köpa en NY kanin :O .

20 årig djurgalen moder* 

Jennie104
0

87# Nej

PaaatyPalm
0

du skrev ju det i sälja jappo? :/ - tråden :S

20 årig djurgalen moder* 

L8sson
0

#86 ja de e cäldigt svårt att göra de här, de kommer bli så tomt.. =/

PaaatyPalm
0

Citat från Sälja Jappo? :/ - Tråden:

Detta menas inte som något illa men:

Jag säljer Jappo eftersom hon är rätt så sprattlig och hon gillar inte att kela så värst mycket (Lite kan hon allt kela men sen börjar hon klänga runt)

Vad ska jag göra har 2 alternativ

1- Sälja Jappo och skaffa en kanin som är lugnare

2- Sälja Jappo och inte köpa nån lugnare kanin

Jag älskar fortfarande kaniner…

Hmm ^o) ?

20 årig djurgalen moder* 

Tina-A
0

Detta är en annons!

Som jag skrev tidigare, respektera det.

Det finns gott om trådar att disskutera jappo, detta är inte rätt ställe.

Tina, sajtvärd

Kristall
0

Till vissa som skrivit här: men sluta nu.. Skulle ni vilja att någon skulle komma och starta diskussioner i er annons? När ni måste sälja er kanin? Nej, det tror jag verkligen inte att ni skulle vilja! Jag tror att det vore bäst om ni bara kunde lämna det här nu.. det är inte ER kanin, alltså inte ERT ansvar! Och därmed inget ni behöver bry er om, eftersom Jennie inte har bett er om det. Jennie har ju redan sagt till er att sluta.
Så sluta bete er som om ni vore i någon hönsgård och Jennie vore hackkycklingen! :S Det är ju barnsligt!

Nicolina
0

Förlåt mig Tina nu, och ursäkta att det nu är jag som är otrevlig när jag bett er andra att sluta…

Men!
#87, 89, 91 Du är ju inte klok! Fattar du inte vad sajtvärden säger åt dig? Ge dig nu för sjutton, du har ju inte med saken att göra… det är såna som du som gör att det blir dålig stämning här inne!

Lägg ner dina dumma inlägg nu!

Issis
0

Åh stackars dig Jennie :( Jag skulle inte hålla ut med att sälja Sissi eller Starlight.. Tycker verkligen synd om dig :( Du kanske någon gång i framtiden kan skaffa kanin igen, är du känner dig mer redo kanske? :) Lycka till iallafall!

Håller tummar och tassar här hemma :)

Kram!

Jennie104
0

Era inlägg värmer<33

Det blir så hära antagligen:

En i min klass köper Jappo och använder henne som avelshona. Nästa år om jag är mogen och har intresse för det så köper jag en ny kanin.

Så vi ska sälja Jappo till hon i min klass och köpa en kattunge (Kommer såklart hänga kvar på kif! =D)) Kommer bomba er med bilder på kattungen :-)

Kristall
0

#101 - vad bra att du har hittat hem till Jappo! :D
Och om hon ska bli avelshona så kan du ju kanske ta en unge sen, ifall du skaffar kanin på nytt någon gång. =)
Och bra att det är din klasskompis som ska köpa henne, så kan du ju ev. hälsa på henne sen. :)
Så bra att allt ordnade sig! :)
Lr ja, du skrev ju "antagligen", men hoppas det blir så :)

Issis
0

Goood luck! Lycka till! Viel Glück!

Pinacoladas
0

Va bra att allt löste sig Jennie!! :D

Hoppas att allt löser sig nu! :)

[Niike]
0

Vad bra att det verkar lösa sig!

Dock är jag lite fundersam på om det verkligen är så smart att använda henne som avelshona? Och ska du om typ ett år köpa en ny kanin skulle jag inte köpa en av Jappos ungar om jag var du, då hennes temperament kanske ärvs vidare så du får en likadan kanin igen.

Starfall
0

Skönt att det löser sig =)=)

Lycka till!

Kram

Tina-A
0

Lycka till :)

Ync
0

Kul att det löste sig, :)
om du inte var "tillräkligt" mogen igår, enligt dig.
är det ju inte säkert att du är det nästa år..

Kim-Lejon-Pelle
0

Lycka till!

Hanna-
0

Lycka till :)

flisan93
0

Så bra att allt ordnade sig:)

flikkan
0

Grattis, Fast ledsen ändå för dej…. Tråkigt att "göra sej av" med henne :P

Bobby
0

Det är väääldigt lätt att göra sig av med ett djur och skaffa ett annat….. Har din söta lilla kaninunge börjat bli vuxen, kanske?

Bobby
0

#105 Kaninen har säkert inget dåligt temperament. Kanske beror på att den inte är så mycket pysslad med…

Jennie104
0

113# Nej!!! Det är inte därför!!! Mamma vill inte ha Jappo.

Issis
0

#113-114 Jag undrar vad du vill påpeka med det du skriver…

Bobby
0

Då är det kanske hon som tycker så…

Jennie104
0

114# Du Jag är med henne och pysslar väldigt mycket såfort jag kollar ut på altanen så går jag ut och kelar med henne!

117# Vad menar du?!

Issis
0

#117  Jag tycker att det du skriver låter skumt..

WingsofDestiny
0

#119 tror hon syftade på Jennies mamma, att hon skulle tycka att Jappo har ett dåligt temperament.

Issis
0

#120  Ooookej :)

Creation
0

Bobby: Det där var RIKTIGT onödigt sagt!! Du känner inte Jennie, så anklaga henne INTE för något du inte har någon aning om!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Zorro_93]
0

Lycka till!

Bobby
0

Jag anklagar absolut ingen! När man fortfarande är barn blir det ofta så här, tyvärr. Intresset liksom avtar. Även en del vuxna håller också på att byta djur hit och dit…

Jennie104
0

124# Det är Inte JAG som tröttnat och Mamma har Inte tröttnat heller men jag har inte den tiden och det orket

EmmA-P
0

Asså kan inte någon låsa tråden eller något? För Jennie hade väll hittat ett hem? Och nu blir det bara massa onödigt tjafs.

livia11
0

#126 vore en bra idee

MarHai
0

Okej, låser tråden.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer