Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1120 ggr
Memsan
0

Lejonhuvad Dvärgvädur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Viltblå manteltecknad hona född 23 januari 2008. Bor utomhus och är van vid hantering. Härstamningbevis, skötselråd och pellets för dem första veckorna ingår. Leveransklar den 19 mars. 200:-

Båda föräldrarna finns att se, mamman viltblå manteltecknad och pappan viltblå. Bägge mycket trevliga och lugna.

Kan levereras till Enköping. Hos mig kan du även köpa hö, halm, spån och pellets.

MarHai
0

Vad har du för pellets? Vart bor du mer exakt?

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Niike]
0

Grymt fin!

kattis90
0

Gud vilken söting ^^

Romana_12
0

Oj vad sööööt :D

Memsan
0

Jag bor en mil utanför Enköping mot Strängnäs. Säljer endast mindre förpackningar till dem som har en eller ett fåtal kaniner. Inte till storförbrukare som du är :) Då är det billigare på granngården..

MarHai
0

Haha okej ^^

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

teddykaniner
0

Såå söt! Vill ha henne!

Med vänlig hälsning,
Jenny

Hanna-
0

Jättefin kanin. Lycka till! :)

Jaaaakoob
0

kan hon bli biligare ?

Tina-lin
0

#9 200:- är billigt. Det tar jag inte betalt för mina kaniner. För att få upp kaninens status måste man ta mer betalt för dem. Är det rimligt att en kanin ska vara billigare än sin bur? Tom sin mat? Kan man lägga upp 10 000 på en hund kan man ge några hundra för en kanin, en livskamrat.

Romana_12
0

#10 - Bra sagt!

Denna kommentar har tagits bort.
Memsan
0

Precis, 200:- tycker inte jag är mycket.

Vad hade du tänkt dig för pris? Det kostar ju att ha en kanin också.

Jaaaakoob
0

#13 men har bara 100 just nu :(

WingsofDestiny
0

Priset kanske beror lite på ifall kaninen är renrasig, har stamtavla, meriter, fina linjer bakåt i släkten osv. Hundar ska man nog inte jämföra med eftersom dem pris sätts efter standarden, rasrenlighet, meriter, föräldrar osv allt enligt SKK, sedan finns det också hundar som är billiga där uppfödaren inte varit lika noga med raser eller så.

Jaaaakoob
0

aaa , just det !

Jaaaakoob
0

man kan bara köpa den om man bor i enköping ?

KvirrZ
0

#14 om du bara har 100:- så har du ju iaf inte råd att ha en kanin?

- Mvh Emma

Jaaaakoob
0

finns några till salu  har jag sett men int så många som jag vill ha !

Tina-lin
0

#15 Jag tycker i alla fall djur som djur. Och priserna på hundar är höga, oavsett stammen.

Ska man köpa en kanin måste du ha bur, hö, halm, sågspån, foder, vattenflaska, matskål och eventuell Hage. Är det rimligt att tillbehören ska vara billigare? Det är ju det som leder till att kaniner blivit "sommarkatter" slit och släng djur (leksaker).

För att höja kaninens värde måste man som uppfödare/säljare sätta ett högt pris, jag pratar inte om tusenlappar utan om hundralappar. Det är pengar man ändå måste ha. Tänk om kaninen blir sjuk? Man måste ju ha pengar till veterinärkostnader?

Jag vill inte att mina kaniner ska valsa runt på nätet. Jag sätter ett högt pris som jag anser vara rimligt med tanke på alll den tid jag lägger ned på mina ungar. Då är jag mer säker på att köparna är seriösa, helt säker kan jag aldrig vara men jag är mer säker.

WingsofDestiny
0

#20 förstår vad du menar. Men hund är skillnad på. =)

Tina-lin
0

#21 Jo men de "billigaste" hundarna ligger ju på runt 4000:- - 5000:- tror jag och det är ju mycket mycket mer än vad tillbehören kostar, matskål, koppel, korg… Jag menar att tillbehören till en hund är så mycket billigare så varför ska det vara tvärtom när det gäller kaniner? Typ så menar jag även om jag var lite luddig kanske :P

Moonstrike
0

Jättesöt! Lycka till med att hitta ett bra hem =) 

#14 om du bara har 100 så har du inte råd med en kanin. Bur och mat kostar mkt mer än själva kaninen!

Jaaaakoob
0

men har bur och mat för har en kanin hane men vill ha en hona :)

WingsofDestiny
0

#22 jo men hundar är också större djur. Ju större djuret är dessto mer kostar det liksom hästar som ligger runt 30 - 80 000 kr. Men visst ska djur kosta mer än tillbehören men ibland är det inte så, liksom på katter där många katter säljs för 100 kr.  Men som en seriös uppfödare tycker jag man kan sätta priset upp mot 400 kr på en kanin om man vet med sig att den har bra gener osv, avlar man för nöjes skull eller fick en tjuvparning brukar priset ligga lägre, nu vet jag inget om denna kull. =)

Och räknar man efter tillbehör så antar jag att du inte räknar med buren för då skulle en kanin lätt landa på 1500 och över om man gick efter priset på det tillbehöret. =)

cayl
0

hej! va söt! det e en kopia på vår mimmi. precis likadan..festligt..har tyvärr inga bilder från denna datan..

Tina-lin
0

#25 Min hund är betydligt mindre än mina kaniner, hon väger 1,5 kg och hundrar i hennes storlek är svindyra så det beror ju inte på hur stor hunden är :P

WingsofDestiny
0

#27 gissar på att du har en chiuaua, men en hund är också lite mer att ha än en kanin om du vet vad jag menar, men det var inte det som var frågan här utan att priset på kaninerna kanske var lite lågt men det finns säkert skäl till varför ägaren valde just det priset =).

Tina-lin
0

#28 Chihuahua/papillon :) Lite OT :P
Jo antagligen, men det är som du säger priset ska ju vara baserat på ras, temperament och stam också.

Memsan
0

Självklart får man bo var man vill. Men jag tänkte att om man bor i Enköping och inte har bil kan jag ställa upp och åka in dit. Det gör jag ju ändå flera ggr i veckan..