Du med många kaniner..
Hur har du löst det med burar osv?
Vad menar du`?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Hon kanske menar så det inte tar så mkt plats? Eller jag vet ju inte, gissar bara :) Eftersom har man 20 kaniner i 20 olika burar tar det ju endel plats om man inte löst det bra.. I don't know =)

#1: Jag menar vart man liksom har alla. Man måste nog ha en väldigt stor tomt om man har 10 kaniner och måste bygga 10 burar tex.
#2: Ja, typ så menade jag ;)
Just nu har jag bara två stora burar, varav en är avdelad.. Och två inneburar, för dom honorna har ungar just nu, men sen ska alla flytta in i den nya fackburen som vi håller på att bygga (9facksbur). Sen har jag tre stora hagar på gräsmattan och två beteburar så det kan vara ute rätt många samtidigt, men jag ska köpa fler kompostgaller så jag kan ha lite fler hagar ;)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

Jag har en tvåfackare och några "vanliga" burar. I tvåfackaren bor honorna. I en enfackare bor lille skutt. Resten av burarna (tomma) är utspridda i trädgården. Har också 2 inneburar som står uppe på vinden.
Har två betesburar och en komposthage i trädgården.
var det sådant du ville veta eller? ^^
Jag har 20 fack i stallet, vi har även gjort 2 större burar under några fackburar. Sedan har jag 2 fack i lekstugen + golvytan där att använda. 3 uteburar på gården, 2 innegallerburar som jag kan ha stående i stallet, plus att jag har ett halvklart fack som står ute på gården som skall fixas i sommar.

Tack för era svar! :)
#4: Oj! Vart ska 9-facks buren stå? :) Mot huset eller något garage eller liknande?
#5: Ja det var det :) Då jag ev. kommer köpa fler kaniner till sommaren skulle det vara kul att se hur andra har löst det med just burar.
#6: Det var inte lite det! :P Bor du på en gård så du kan ha så pass många burar?
Jag har inte många kaniner men jag viste inte vart jag skulle göra av min belgiska tös när hon kom så hon fick bo fritt i huset som tur var tog det bara 1 dygn att få henne rumsren. Hanen har en innebur på hjul som jag köpte ner i söder för 1000 kr 2 år sedan.
Dock ska vi ju skaffa två kaniner till i framtiden och då blir det fler burar inne i kaninrummet.
#7: Japp, jag bor på en gård =)