Vanligaste rasen i Svergie ?
För er som har lite koll ;) Vilken ras? har dom flesta i Sverige ?
Jag vet faktiskt inte men jag tror det är typ Dvärgvädur ??
Jag vet inte heller, men skulle också gissa på dvärgvädur. :)

Jag är inte säker. Men jag tror nog också dvärgvädur:)
Aa ;)

hehe vet inte heller.. men tror Dvv ^^
Tror också på dvärgvädur :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Enligt Skaf (Svenska kaninavelsföreningen) är Hermelin den vanligaste rasen och därefter dvärgvädur. Om man tänker på renrasiga djur med stamtavla, sen finns de självklart dessa korsnings kaniner från djuraffär mm, och då är nog vädur (korsningar) vanligaste.
mvh elli

Hermelin är jättevanlig men eftersom dvärgväduren har bäst temperament (för små barn) så är det nog många som har dom, men hermeliner passar ju bra i utställning & dom som ställer ut hermeliner nöjer sig knappast med 5-10 st.
Skulle nog säga dvv.. Många familjer och ungdomar som skaffar dem pga deras lugna temperament.. Men jag har en hermelin och han är helt fantastisk! Lugnare än de flesta dvv, men jag har väl bara tur att få en sån underbaring;)

jag har dvärgvädur han är min första kanin och han är jätte lugn!

Jag har bara haft dvärgvädurar i mitt liv.
Tycker det elli skriver i #6 verkar vara väldigt korrekt. Säger skaf det är det nog så!
Vädurskorsningar måsta nog vara det vanligaste. Från alla djuraffärer och sådär men också många uppfödare som säljer sånna korsningar.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

jag tror hermelin & dvärgvädur ^^
Tittar man på antalet uppfödare verkar det nästan som om 60-70% föder upp hermelin och/eller dvv =)
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Säger som ovan , Hermelin / Dvärgvädur är nog den vanligaste rasen.
tror dvv elr lejon :)
Tror dvv, hermelin och dvv korsningar.