OT- Pojkvän-Bästa vän? :O
Asså, Detta är VÄÄLDIGT OT, men. Det är så att min bästis har nyss erkänt att han är kär i mej… Och om jag blir tsm och om vi skulle göra slut så är jag rädd att vi aldrig kan bli så bra vänner igen. Liksom, Vi har levt ihop i 12 och ett halft år och vi är liksom snart 13. Fyller år dagarna på varann, Men….. Vad skulle du görA?
Jag har inte direkt Några känslor för han på det sättet men älskar han som "bror"
Vad ska jag göra? ;/ Vill inte riskera våran underbara vänskap…

säg som det är, att du inte gillar honom på 'det' sättet, och att du inte vill förstöra er vänskap. - jag tror han kommer förstå,
men han kommer nog också skämmas för att han avslöjat sina känslor, så du får ta det 'lungt' med honom, om man skulle säga så..
Håller med #1. Jag gjorde det misstaget och blev tillsammans med en jättenära killkompis som jag egentligen inte kände något för, bara för att han var kär i mig. När vi gjorde slut 3 månader senare slutade vi också helt umgås… :(
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Du ska ju absolut inte bli tsm med någon bara för att han är kär i dig du måste ju gilla honom med på det sättet, annars lär de ju inte funka så bra.. Man ska göra de som känns rätt så om du inte vill riskera eran vänskap så säg de till honom :)
Om du inte är kär- bli inte ihop med honom. :)
- Mvh Emma
Jag kan inte rekomendera att bli tillsammans med sin bästa kompis.
Det blev jag förra året. Vi var så bra kompisar, vi hade alltid kul. Men förhållandet tog slut efter några månader, och vi pratade knappt på ett bra tag.
Idag är vi vänner, men inte alls lika bra vänner. Vi kommer nog aldrig att få tillbaka det som var innan.
Jag ångrar det så fruktansvärt mycket!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Min bästa vän var kär i mig, o sa det till mig osv. Jag velade fram o tillbaka om det verkligen va värt o satsa på det, men jag kände faktiskt nånting för honom också. Men efter 2 (!) år så tänkte jag "ne va fan, går det inte, så går det inte!". Å nu har vi varit tillsammans ett tag, o vi ska flytta ihop i maj, även fast han bor hemma hos mig redan. Men då har vi en lägenhet ihop :)
Det kan absolut fungera att bli tillsammans med en bästa vän, för mig var det det bästa som kunde hända mig. Men har du inga känslor för honom så förstår jag inte varför du ens funderar ? :P

Om du inte känner något för honom, bli inte tillsammans med honom. Sånt är bara jobbigt, och det blir fel sen när man kanske vill bli tillsammans med någon annan, osv.
Jag råkade också ut för en sån sak, en av mina bästa vänner som jag känt i fem år berättade att gillade mig "mer än som en vän". Det var lite chockande, men efter ett tag så bestämde vi oss för att prova iallafall. Det gick väl sådär, kändes mest konstigt. Skönt nog så tyckte båda likadant så ingen blev sårad, och vi är fortfarande helt ganska bra kompisar och våra andra vänner brukar skoja om att vi är tillsammans och sånt.. Men det är inte direkt jobbigt (:
För övrigt så anser jag att ens pojkvän/flickvän borde vara en bästa vän ^^