Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 861 ggr
Absinthe
0

Albin söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det så här att min syster skaffade sig en kanin i höstas från djuraffär hastigt och lustigt trots att jag bannade henne många gånger om att INTE göra detta då jag vet att hon tröttnar lätt. Hon tröttnade lika fort på kaninen som hon gjorde på hunden. Hade jag själv inte varit allergisk och haft mer kunskap om kaniner så hade jag tagit mig an honom, han är en jättesnäll kanin men han får inte komma ut tillräckligt mycket längre och det skär i hjärtat på mig att se att han bara sitter där när jag är hemma hos min mamma och hälsar på.
Min mamma är inte så glad för att kela med smådjur med tänder så att säga så hon matar honom och byter till honom så han sitter inte utan mat eller sitter i någon skitig bur. Han är född någongång under sommaren/hösten 07, i djuraffären sa de att han skulle vara en dvärgvädur, i mina ögon är han dock inte så liten och är kanske en blandras? Som sagt kan jag inget om kaniner, han är vit med beige tecken över kroppen, prickar och fält. Jag kan ordna nya bilder vid intresse och jag vill verkligen att denna goa kaninen ska komma till ett fint hem. Han har aldrig bitit och jag har klippt klorna på honom då och då, och att kolla tänderna är inga problem på honom. Han äter dricker som han ska. Han är i jättebra hull, lite för mycket hull kanske dessutom då min mamma matar verkligen honom. Matvrak!
Ingen bur medföljer då buren är lånad, men Albin är en kanongo kille som verkligen förtjänar ett mer aktivt hem som har mer kaninvana.

Jag hoppas innerligt att någon kan ta Albin, även om han är från zoo är han väldigt snäll och trevlig, inte rädd av sig alls utan en lugn kanin helt enkelt. Han duger kanske inte till hoppning eller Avel eller nåt sånt fint, men han behöver någon som kan ge honom ett värdigt hem. Albin finns just nu i Klippan, ca 3 mil ifrån Helsingborg i skåne.

Och jag vet inte om ni har några annonsregler då jag själv mest är inne på råttor iFokus där de har annonsregler. Så får ursäkta om annonsen kanske isf inte följer eventuella annonsregler och får tas bort om den inte passar.

Är ni intresserade så skicka ett PM eller mejla mig på Absinthe86@hotmail.com och jag har skrivit allt jag kan och vet om honom, så invecklade "kaninvetenskapliga" frågor kan jag tyvärr inte svara på.. ^^

Varma hälsningar
Linda

Tejo
0

Jättefin kaninkille och bra skrivet! Hoppas någon som bor närmare än mig (Uppsala) vill ge honom ett nytt bra hem Glad

[Patriicia]
0

vad fin kanin :)

Absinthe
0

Det är verkligen synd att jag är så pass allergisk mot honom, annars hade han fått bo hos mig och springa löst runt i mitt kök, men jag kliar ihjäl mig och får andningssvårigheter. Jag har även problem ibland med mina egna råttor och min allergi, men där envisas jag då råttor är mitt stora intresse, men även om råttor är det bästa för mig vill jag ju ändå att Albin ska få det bra. Han lider ju inte på nåt vis alls, jag går dit emellanåt och låter han springa ute och upptäcka och jag kelar med honom så gott jag kan. Han vill bara till någon där han är centrum.. =)

skanorskaniner
0

Vad söt han är. Hoppas att ni hittar ett bra hem till honom..

Absinthe
0

Jag kan förresten tillägga att jag åker mellan Jönköping och Klippan då och då och han kan tas med på vägen upp dit. Kommer dock inte köra upp dit igen förrän vid påsk någon gång.

flikkan
0

Åh. **VILLHA***  Men det vill inte mamma :(  Lycka till med Sötnowsen!

PaaatyPalm
0

ååå, Ska tusan fråga mamma :D , bor i ystad ( skåne ) :P ,  just nu kommer det kanske bli litte trångt men flyttar ut på landet i aprill så då kommer han få en 3*3meters box ( om jag får asså :P ) , Men vetinte för fick hem en snutte för ca 1 vecka sen :/ , ska se iallafall :)

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Absinthe
0

#7 bara han får mycket uppmärksamhet och gooos.. =)

PaaatyPalm
0

#8 Ja såklart :P , Men mamma tyckte det räckte nu för stunden, hade vi redan flyttat så hade vi nog kunnat tagit han :)

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Absinthe
0

#9 Vad synd, missar en jättego kanin.. =)

Albin söker fortfarande sitt drömhem! =)

Tejo
0

Har du fler bilder? Tyvär kan jag inte ta honom som sagt, eftersom jag bor för långt bort. Men blev helt kär i första bilden! Glad

sputtnick_plexus
0

Lycka till!

Mandaah
0

Åh, vilken charmknutteeeh <333

Kan dock inte ta honom, då en kanin räcker för oss (enligt mamma…)

Men lycka till, för det måste ju finnas någon som kan ta sig an denna lilla sötnos <333

Absinthe
0

#11 Har inga nya bilder men kan lätt fixa, kan ta några nya bilder på den ståtlige imorgon när jag ska hem till min mamma. =)

Tack alla för de fina lyckönskningarna! =)

SolAlma
0

Gud vad mysig liten kille! Jag bor ca 1 timmes färd från jönköping. Skulle du dit i april? Jag har en liten hona som önskar sällskap :)

SimsBrooke
0

Ohh va söt han var. Ohh vill ha :P

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Hanna-
0

Lycka till!

Hanna-
0

dubbelpost