Vad ska jag välja för ras?
ja jag undrar helt enkelt om det finns ngn kanin ras som passar in på alla mina önskningar eller om det blir att leta blandis :) och ni verkar ju kunniga härinne så ni kanske vet?
Önskemåls lista:
stående öron
svart/vit japan tecknad
lugn & trevlig i temperament, temperament är det allra viktigaste.
storleks mässigt ska hon passa att ha ihop med en korsning dvärgvädur/sallander, alltså ingen mini kanin och gärna ingen jätte. Medelstor kanske man kan säga?
ska passa att ha som utekanin.
släthårig/korthår
hmm.. kommer inte på fler önskemål just nu.. *S*
finns det någon bra ras med jätte lugna kaniner med stående öron & japan teckning?

Hm. Holländare eller lejonhuvad kanske?
Holländare tkr jag din beskrivning passar in perfekt på ;)
holländare :D
Emma
Gotlandskanin. Jättetrevlig ras som brukar ha massa bus för sig (iallafall dom två som jag har haft
).
Lejonhuvad =)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

nej ingen lejon huvad iallafall :P de är ju inte helt släta *S* men holländare & gotlands kanin ska jag kolla upp! tack för tipsen! vet ni om det finns ngn uppfödare i södra skåne då?
oo ja rexar har ju myyyysig päls iallafall.. men en svart/vit japan har jag ju bestämt mig för.. kanske finns någon uppfödare som får sådana ngn gång… ?

#8 ja kanske:) gå in och kolla på www.freewebs.com/alis706
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
har tittat lite på holländare nu.. de verkar ju urmysiga med!
Ja det stämmer!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Låter som holländare passar dig! Fast jag vet inte om de finns i s/v japantecknat (?)..
#13 neeej de fanns ju inte det tyvärr.. men jag söker & söker & det verkar mest finnas fluffiga pälsbolls kaniner i svart/vit japan tecknat om man vill ha med stående öron
men vi får se.. kanske dyker det upp fler rasförslag som man kan titta på..
eller så kanske den perfekta blandis kaninen dyker upp.. annars så kanske det blir en holländare i svart/gul japan istället *s* temperament är ju mkt viktigare än färgen..
Bra inställning :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin