Behöver verkligen namnförslag! ;)

Heter hon inte Tussilagons Blueberry? Får du byta namn för uppfödaren?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#1 Ja, hon heter det. Jag tänker inte byta namn utan ha ett namn som jag kan kalla henne för. Inte namn som t.ex 'Snuttan' & sånt. Utan något riktigt namn. Som dina kaniner t.ex, dom heter ju inte uppfödarnamnet.
Tuffsan kanske? Hon ser tuffsig ut =p

Mimmy
Det va det första jag tänkte på när jag såg henne :)

#3 Nej. Vill ha ett riktigt namn. Men tack ändå! :) Jo, tuffsig är hon.
Charmelita
Med vänlig hälsning,
Jenny
Tycker hon ser ut som en liten Miriam/Mirjam. =)

Vill du ha nåt typ "människonamn"? Är det det du menar med riktiga namn?
Embla ?
Carmen
Jade
Cindy
Ofelia
May
Adella
Hosianna
Lilly
Afrodite
Ariel
Hedna
Hera
Kleopatra
Venus
Mercedes
Carminelle
Rosinta
Laka
Akira (_bettyder intelligent)
_Lolly
Molly
Dorotea
Mimmsan

Sofinah kanske?

då tycker jag hon ska kallas för Mimmi
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

#3: Den enda kanin som jag köpt är Engla och hon hade inget namn när hon köptes. Hennes uppfödarnamn ÄR Ytterstforsens Engla Escada "Engla". Essy är född här - Escalone Jackpot av Ytterstforsens. Och Jimsan är ju min. Essy, Jimsan & Engla är ju deras smeknamn.
Förstår inte riktigt vad du menar ;-)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#8 Det kan vara människonamn också men t.ex inte 'Snuttan, Fluffan osv. för det är inte namn. Djurnamn som t.ex Engla & sånt (lånade exemplet från dig ciss).
#12 Men vi tar ett bättre exempel. Twinnies Myran heter ju Yra egentligen, men hon 'heter' liksom Myran.
Tack så mkt för alla namn! Fastnade för några.

Tuva :)

#9 Tack för att du skrev så många! :) Fastnade för väldigt många där…
#14 Det var fint :)
De här namnen gillar jag:
Lilly
Cindy
Berry
Doris
Mimmi
Lolly
Molly
Embla
Tuva
Tova (synd att min elaka biblotekarie heter så, annars så skulle det passa urbra eftersom att hon är lite tovig)
#15: Av de namnen så tycker jag Cindy passar bäst. =)

Okej :) Jo, det var fint. Men får tänka igenom noga :) Nu ska jag iväg till landet med kaninerna.
- Lollipop
- Kulan
- Sunshine
- Valentine
- Elvira
- Candy
- Contessa
- Sparvöga
- Crispie
- Adeline

Nu har jag bestämt mig för Myra/Myran. Tyck vad ni vill/att jag härmar men det är verkligen något som hon passar i! Min mormor kom t.om med det förslaget så, why not?

Jag tycker Myran
Tycker Myran!
Tycker Myran!

Myra/Myran var fint :)
_
men vad synd. jag fastnade för miriam som ninni förslog. :/_
skulle verkligen passa henne! :D

#20 - "Tyck vad ni vill/att jag härmar men det är verkligen något som hon passar i!" - ingen kan säga att du härmar någon. du har rätt att döpa din kanin till vad du vill, varesig någon kompis/någon annan använder det namnet.

#24 Jo, Miriam var jättefint men tänker inte på min flüffis då ;) Det måste passa personligheten också.
#25 Men jag känner mig jätteelak x( Det är ju minst 2 st kaniner här på kif som heter Myran. Men hon passar verkligen i det så det är bestämt; **Myran.
**
Tack så mkt allihopa! :)
Myran, ja det verkar passa henne! :)

Sally Alice Sonja Nellie tycker mest slly elr Nellie nellie e jätte fint ;)
Har hon fått något namn än?

#20 Myran är ju sött (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#29 läs #26 ;)
#31 ok såg inte det.
Myran är ett fint namn.
#1 Varför skulle man inte få byta namn för uppfödaren?

#33 För att uppfödaren har valt ut ett uppfödarnamn. T.ex Tussilagons Blueberry.

Kunde hon inte heta Myra då? Då blir det ju inte exaaakt likadant ^^ .. Känns lite konstigt att det finns så många Myror här helt plötsligt :P
Silva hade jag tänkt föreslå… men du har redan kommit på ett bra namn:) Myran e fint:) Eller Fjäril! Om vi nu ska gå på insektsnamn;) hehe

#35 - det är ju upp till emma om vad hon vill kalla sin kanin, det kan ingen göra något åt - och då spelar det ingen roll om det finns 100 andra 'myran'.

Jag tycker hon ser ut som en liten Fanny (är det en Hon)
Tycker Berry skulle passa :)

#37 Ja, och jag har inte tvingat henne till något, jag gav bara ett förslag precis som alla andra i tråden, - så vad är problemet?

#40 - har jag sagt att du tvingat henne heller!? det låter bara som att du har något emot att hon valt att kalla sin kanin till samma namn som du kallar din kanin.

#41 Klart jag har något emot det. Ingen hurrar väl av glädje när någon döper sin kanin (som är samma ras dessutom) till exakt samma namn. Hon får gärna göra det, men jag blir ju inte glad direkt.

jag tyckte hon skulle heta Mimmi, men Myran var bra det med:)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

aa myran va gulligt namn men håller med
#46 att Mimmi va oxå väldigt fint namn :D
#42, förstår inte varför det stör dig ? :P Du har ju ingen patent på namnet ^^

Jag skulle ha blivit glad om någon valt ett likadant namn som jag, det betyder ju att det var fler som tyckte att det var fint :) *parantes*
Jag måste faktiskt hålla med Tilda, Twinnie, här. Skulle någon jag diskuterat en del med och "känner" på internet döpa sin teddydvärgvädur till Xena hade jag inte blivit glad. Skulle jag däremot träffa någon som av en händelse har en teddydvärgvädur som heter samma som till exempel min Xena hade jag inte brytt mig för det hade ju varit en slump.
Jag fattar också att ingen har patent på något namn men för den sakens skull behöver ju inte Tilda vara glad över det.
Men visst är Myran ett jättefint namn! Även om jag gillade Berry mer :P

#35 Hon kallas mest för Myra :) Förstår verkligen om du inte vill att hon heter det, men det passar verkligen jättebra! Har funderat över namn i ett vecka nu & har inte kommit på något annat bra. Förlåt :/

Jag tycker hon kan heta Blue passar lite in i hennes utseende tycker jag.