Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 636 ggr
emmsaaan
0

Övertala att ha kanin inne?

Vill så gärna ha Myran inne men min syster är allergisk.
Hon rider på ridskola & jag tror inte att kaniner är något större problem för henne. Men mamma totalvägrar ändå.
Jag har två gerbiler på mitt rum & dom är allergivänliga men mamma tror att om jag tar in en kanin så är det kört för syrran.
Jag vet att det kan gå! Jag har dörren till mitt rum stängt jämt & Myran kan nästan gå på toalettlåda, lite hamnar utanför men det är bara att plocka upp. Hon gör inte sina behov på golvet.

Vet någon hur jag ska kunna övertala mina föräldrar? Vi har innebur hos mormor så det kostar ingenting alls att flytta in henne.

emmsaaan
0

putt

WingsofDestiny
0

Varför vill du ha henne inne?

emmsaaan
0

#2 Hon blir lättare tam & det är mkt mysigare att kunna vara med henne jämt, annars så är det inte så kul att springa ut i spöregn.

WingsofDestiny
0

#3 Men om du har din dörr stängd konstant och din sysster aldrig är där inne är detväll inga problem sen om hon rider borde inte kaninen var några problem eftersom hästar luktar starkare och har en stark effekt på allergiker. Vet själv hur det är eftersom jag själv är allergisk mot kaniner men klarar ändå att ha dem eftersom jag håller rent hos kaninerna.

Sen om din sysster inte klarar av det är det bara att flytta ut Myrran igen.

emmsaaan
0

#4 Det är exakt så jag tänker! :) Men min mamma fattar ju inte att det faktiskt är sant. Ska försöka prata med henne sen.

flikkan
0

Lycka till, Min mamma gick ALDRIG med på det så alla kaniner är ute ;/

Jojsan
0

Kanske skriva ett övertalningsbrev om att ha henne inne? lycka till!

VKH_Bamse
0

säg till dina föräldrar att kaniner är renliga djur och förstår lätt att dom ska gå på kanintoalett… men du kan ju ha den ute. kaniner tål kyla mycket bättre än värme, plus att om du har den inne så ska du ju ha en viss temperatur i rummet. det luktar illa till slut om kaninen bajsar mycket i buren inomhus.

emmsaaan
0

#6 Åh, tänk om det var så…
#7 Mjo, kanske. :)

emmsaaan
0

#8 Jag har alltid samma temperatur i rummet, förutom på sommaren & vintern men det säger ju sig självt. Jag har det kallaste rummet i huset.
Men jag tänker fortsätta att byta toalettlådan varje dag. Hon bajsar inte så mkt i själva buren, då är det bara att plocka.
Tack för allt.

Tejo
0

Det är stor skillnad för din syster som klarar att hålla på med hästar och rida, jämfört med om det skulle bo en kanin inne jämt.

Hon är med hästarna under en begränsad tid, finns många allergiker som klarar av det men som inte skulle tåla innekanin.

Dessutom så gissar jag att hon duschar och byter kläder efter att hon varit med hästarna? Min syster har varit allergisk och gjort så.

Dessutom är det väl inte så snällt om din syster aldrig skulle få vara i ditt rum bara pga att du vill ha din kanin inne?

emmsaaan
0

#11 Hon duschar & så efter, ja. Men hon klarar av att sova hos min mormor som har 3 hundar, 4 katter & många hästar.

Hon får aldrig vara i mitt rum ändå. Aldrigaldrigaldrig. Tror inte att hon skulle bry sig så mkt heller & hon skulle inte få några reaktioner om hon gick in i mitt rum en stund, det tror jag inte, eftersom att hon klarar av att vara ute & bära runt på kaninerna.

annaforsgren
0

jag skulle också vilja ha mina kaniner inna, det är jättejobbigt att gå ut och in helatiden när det är pissväder ute:( 
Jag vet inte rickigt hur du kan övertala, men jag förstår hur din mamma tänker.. du också

Det kan bli jobbigt, för det blir så himla grisigt inne då..har haft min kanin inne under  en vinter och jag+ mamma blev helt galen på all spån somlåg precis överallt!:P

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

emmsaaan
0

Jag har halm över så det kommer nog inte komma ut så mkt skräp :)

[Zoie]
0

Lycka till ! :)

Tejo
0

#12 Oj då! Kanske din syster inte är så allergisk? Din mamma kanske helt enkelt föredrar att ha kaninen/kaninerna utomhus istället för inne.

annaforsgren
0

#14 okej:)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

emmsaaan
0

#16 Hon är allergisk men det är knappast allvarligt. Hon får eksem istället för rinnande ögon & sånt. Om det blir riktigt "allvarligt" så tar hon tabletter, tror förresten att hon gör det innan hon åker till mormor eller ridningen. Vet inte riktigt..