Tävla med Zoie :)
Nu har jag funderat över att tävla på Dala Expo 25-26 augusti i sommar :) Två saker undrar jag .. kan Zoie vara med även fast hon är blandras , har ej stamtavla elr liknande . Vet faktiskt inte vem som har fött upp henne heller :/ I hoppklassen lätt ska man kunna hoppa över 30 cm då ? :)

De behöver varken ha h-bevis eller stamtavla. Jag vet inte vad höjderna ligger på men tror det är runt 30cm ja =)

Du får starta henne fast hon är blandras (som dem flesta kaniner som hoppar är) och du behöver inte veta föreldrarna ;)
Tack :)

Jag lånar tråden lite om det går bra.
Om man bara vill testa att tävla, finns det någon tävling där man inte behöver vara medlem?

#0 Som de andra har sagt behövs inga papper på föräldrar eller något för att tävla. :) Höjden i lätt-klassen ligger på max 30 cm.
#4 Jag tror att man i alla klubbar får tävla en gång utan att vara medlem, sen måste man bli medlem för att fortsätta. Men mejla närmsta klubb och fråga :)

man får tävla en gång utan att vara medlem sen om man vill forsätta så får man betala medlemsavgift

Okej. Tack ^^

#4: Det går att prov hoppa på en tävling. Då betalar man staravgiften och får hoppa utan att behöva vara medlem. Men då kan inte kaninen placera sig eller få pinnar osv.
Är dock inte helt 100 ;)
#8 Vad är pinnar ?

man börjar alltid i lättklass sen om man får tre placeringar då får man en pinne och om man har fått tre pinnar så kommer man upp i msv också vidare . Förstår du?
#10 Ahh tror det men vad menar du med placeringar ? Kanske är lite tjatig och inte vet nått xD

#9: När man börjar hopptävla med en kanin startar den i klassen lätt ny, sedan om kaninen kommer 1:a, 2:a eller 3:a får den 1 pinne. Då går kaninen upp 1 klass till lätt. Sedan kanske den behöver placera sig 3 gånger i den klassen så att den får 3 pinnar och då går den upp till en ny klass osv :)
Som jag har förstått det går det till så i alla fall, sedan vet jag inte exakt när man får pinnar och så x)

De som går bäst som om där är 5 startande så är det en som får placering och om där är mellan 6-10 startande så är det två som får pinne 11-15 3 placeringar/pinne 16-20 4 placeringar. Fattar du ? du får hjärna fråga mer om du inte fattar ;)
#12 #13 : Förstår inte riktigt xD

#14: Vad förstår du inte? :)
#15 Läs mejlet som jag har skickat till dig :)
En fråga om man inte har tävlat nån gång och inte fått pinnar. Kan man börja i Lätt Rak då eller måste man börja i Lätt Ny ?

#17 om det finns lätt ny ska du självklart börja tävla i det :D Där tävlar bara kaniner som inte fått någon pinne.. Men om det inte finns lätt ny får du tävla lätt ;) ( det är samma bana )
#18 Ah det var det jag tänkte :P För jag och jeka (flippa) ska kanske tävla nu i mars eller maj :) och då fanns det inte lätt ny