Hjälp mig fort!
Sissi verkar inte alls må bra :'( Hon vill inte äta sin kvällsmat som hon annars älskar så mycket! Sen så ligger hon bara hela tiden och vill inte gosa eller något. Kan det vara så att det för tillfället är fel på hennes mage? Ska jag ge henne morotsmos? Snälla hjälp mig! Jag är jätterädd :( Ska jag ringa veterinär?

jag skulle ringa till veterinären om jag vore du och rådfråga…. om hon har ont i magen så tror jag inte hon kommer äta morotsmos heller.
#1 Hon har haft ont i magen förut, och då sa veterinären att hon skulle ha mrotsmos, och det mådde hon bättre av.. och har ätit en eller två bitar gurka, men hennes "älskade" knäckebröd har hon inte rört x( Men jag vet inte om det är samma denna gången!
putt

Ring vetrenären!
Ok, ska göra det nu. Men först ska jag titta ifall hon har ätit lite mer :(
Hoppas hon blir bättre!

Hoppas du får tag i någon veterinär! Det är ju söndag och rätt sent så…
Hoppas att hon blir bättre!
Tack så mycket allihopa..
Jag får inte tag i någon veterinär, och det verkar ju inte vara direkt akut(?), så jag ringer inte akuten för att så i vägen för riktiga djurolyckor. Men jag har städat buren, lagt in exta mycket halm, bytt vatten (igen), bytt hö i höhållaren, gjort morotsmos till henne och hängt över en handduk på halva buren så att hon verkligen får lugn och ro. Nu ska jag bara avvakta och se hur det blir tills ikväll!
Hur känns hennes mage?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#9 Hur menar du? Hur ska den inte kännas? :P
den ska inte vara hård
Emma
Aaha.. Ska gå och känna nu. Tack!
Hennes mage är hård. Vad skall jag göra? :(

Det kan vara trumsjuka! Ring genast akuten!
Hon kan ha förstoppning/trummsjuka. Och då är det alvarligt, ring/åk till vetten. Annans kan hon i värsta fall dö.
Har hon bajsat något?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

ojoj.. Hoppas det blir bra…håller tummarna..
Jag kan bara säga som de andra: Ring vetrinären och fråga!!
oj hoppas hon klarar sig! säger som de andra.
Emma
Snyft
jag håller på att ringa
Jag har ringt, och hon sa att det nog inte är förstoppning, och att de väldigt snabbt dör av trummssjukan. Men om det är förstoppning, vad kan jag göra åt det då?
putt
masera magen, kanske motionera henne få henne att röra sig eller så.
Emma
ok, då börjar jag nu. tack så mycket för hjälpen, ni är änglar utan vingar :)
kallt kaffe har jag hört ska få igång magen, fått tips? om det en gång.
Men har inte testat själv.
Olja ska tydligen också vara bra, men kommer inte ihåg vilken sorts olja det var, om det var rapsolja eller solrosolja eller liknande.
#23 olivolja kanske??
Emma
#24: Det är ju det jag inte kommer ihåg. =P
Ska se om jag kan hitta det någonstanns.
EDIT: Paraffinolja var det! Olivolja går också.
Men inte för mycket, för då kan de få diarré istället.
Även ananasjuice ska få igång tarmarna bra.
men hur får man i dem olja om de inte vill äta då?? :/ hmmm
Emma
Genom en "medicinspruta".
Ska finnas på apoteket.
ok :) tänkte nästan det :p
Emma
Hur mycket olivolja ska hon ha? En matsked eller tesked?
En tesked ungefär, 1-2 gånger om dagen tror jag blir bra.
Okej, tack så jättemycket allihopa! :) Jag har nu masserat Sissis mage och hon har fått springa ute i en timme på terassen, och nu har magen mjukat upp sig lite. Hon ska imorgon kanske få lite olivolja, om det behövs då. Hon verkar må bra och jag är glad att hon lever :)
#31: Vad skönt att det går framåt för henne! ^^

Mår hon bättre?
#33 Oja, hon är som vanligt idag :) Hon äter bra och hon är pigg.