Ta med till skogen?
Hej allihopa!
Någon dag i veckan ska jag och familjen fika i skogen. Tycker det skulle vara jättekul att ta med Lippo då, men jag är bara rädd för att han skulle få för sig att dra in i skogen eller hitta på något bus. Inte för att jag tror att han skulle göra det men man vet ju aldrig :P Går det att ta med en kanin till skogen utan att den springer iväg?

Ta med kompostgaller och gör en Hage :)

VIlken bra idé
Jag ska till skogen imorrn med Jappo ;)
Jag brukar några gånger i veckan gå med mina kaniner till ängen, men då har jag dem som vanligt i sele. Så då är det ingen fara :)

#1, Det är ganska tungt att släpa på tycker jag, annars hade det varit jättebra :)
#2, gör det :)
#3, Okej ^^
ta med sele och koppel? :)

#5, får nog göra det :)
Någon som brukar ta med sin/a kanin/er till skogen?
vi har en skog bakom vårat hus så jag brukar gå med kaninerna i skogen. problemet är att det är så mycket buskar, snår m.m. som kaninerna älskar och vill gå genom och då fastnar kopplet x)
skulle dock kanske kunna ha Cassie lös i skogen.. Nån gång har jag haft Channie lös i skogen och det gick bra iofs..
Vi har en skog där vi bor. Så brukar gå med kaninerna där, och det gillar dem flesta. Det har alltid sele och koppel på sig även om de är så nära hemma. Vågar inte ha de lösa även om jag säkert skulle kunna ha Pakk lös där.
Jag har haft med Berit i skogen, men då i sele, å det gick tiptop. Dock tyckte hon det var lite smått obehagligt, så hon höll sig nära mig ändå ^^

Tack för era svar! :) Det blir nog att jag har honom i sele endå, och sedan kanske testar med att ha honom lös för tror nog inte att det är några problem.
Kul :)
vi har ingen skog här :(
Vi har en skog i närhten och alldeles bredvid vårat hus. Men den bredvid vårat hus har en stuga och vi äger tyvärr inte den tomten, så då ska man nog inte gå där. Jag har gått där men mamma ville inte att jag skulle göra det igen x) Men den andra skogen är också bra, eller kanske inte :P När jag va där med Starlight när han var liten så fick han helt plötslight sprutt och skrek och sprang som en raket :S Kopplet hade inte fastnat i hans bakben någonting… Men i den skogen går det också hundar som går där, och då kan det vara riskant. Men när det är vindstilla någon dag ska jag ta kaninerna till stranden och gå där uppe på kullarna :)
#14 . tehe vad kul ! , jag vill också ha skog :/ gemig!
Hahah :P

Igår hade jag Nova lös i skogen tillsammans med sagaoalfreds Alfred, det gick hur bra som helst :)

vad mysigt:D förut gick jag till skogen med Tjoffsen varje dag
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Jag bor typ mitt i en skog;P har typ en meter till en skog:)

Jag ska kanske till en skog på onsdag med kaninerna. 3 mil får jag åka då & ska bo hos min mormor x) men skogen ligger ca.100-150 meter ifrån stallet där dom ska bo, får hoppas att dom inte blir stressade.
Mina kaniner älskar att vara i skogen :). Dock har jag aldrig vågat ha dem lösa :P.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag brukar gå ut med Sotis i skogen! Jag har dessutom en terrängbana där på 9 hinde och han älskar att hoppa terräng!
Ha sele på han så minnimerar du risken till att han smiter. Våran kanin kille följer alltid med när vi åker ut till skogen just pga att den miljön är bättre för honom än där vi bor.