Hjälp en kanin :o)
Hej kanin-vänner,
En arbetskamrat till mig har hittat en tam kanin troligen en dvärg-vädur. Hon vet ej kön på den, men ska försöka titta igen :o) Hon ville inte låta den skutta omkring ute och riskera att bli påkörd så hon tog hem den. Den är väldigt social och kelen.
Grundfärgen på kaninen är vit och sedan är den fläckig i svart och ljusbrun. Jag är hamstermänniska och kan ej färgerna på kaniner :o)))
Är det någon som kan öppna en bur till denna lilla krabat?? Hon kan själv inte behålla den.
Den finns att hämta i Solna.
PM:a mig vid intresse så ska jag förmedla kontakt mellan er.
Hjälp denna kanin-kille/tjej att få ett fast hem.
putt

Tyvärr :/ Jag kan iafall prata lite med mamma men svaret kommer bli nej ;(
Lycka till iafall
Tack, hör runt bland vänner. Kaninen bor just nu i en lägenhet och de har redan innan för trångt :o( så kollegan vill så fort som möjligt hitta ett permanent hem åt den.
Lycka till!

Kan vara ett sammanträffande bara. Men det har funnits annons med hot om avlivning på en dvärgvädurshane som passar in på beskrivningen av kaninen din kollega hittat… Tror det var i Stockholmstrakten.
Hoppas han/hon kommer till ett bra hem!
Nej det är inte samma, för det var i Upplands Väsby, läste inlägget. Denna kaninen är upphittad i Solna i förra veckan och min kollega är inte allergisk hon har bara ingen möjlighet att ha en kanin.

#6 Det var inte den jag tänkte på, utan en annons som är betydligt äldre än så. Ska se om jag hittar den tråden…

Rubriken till annonsen jag tänker på är:
"Dvärgvädur kanske avlivas. Tyvär"
Den fanns dock inte i Solna, men liknar din beskrivning…
Okej :o) nå det är inte den kaninen.
Men är det ingen som kan ta emot denna keliga kanin?
Nu har det löst sig för denna lilla kanin. Han/hon får flytta till Lill-Skansen :o)) En bekants bekant till kollegan som jobbar där behövde en kelen kanin till :o)

Jättekul, hoppas han får det bra där! 
bra :)

JIHO :D
Vad bra!
Bra!