gnagar på gallret "O
Djur överlag gnager/skakar, vad jag vet, i gallret när dom är understimulerade/uttråkade.
Jag har samma problem med Malaika, hon gnager också på gallret. Fast på morgonen dårå, Kl 7:00! Varje morgon, det är ju rätt så bra på vardagen då har man ju en "ringklocka", fast på helgerna är det lite jobbigare xP

ge din kanin en pinne att gnaga på, så att din kanin kan vässa tänderna som alla kaniner behöver. min kanin får en pilekvist. han älskar bladen åxå
taack för tippsen :D
Leona brukar också göra det på morgonen (Men det är bara för att hon brukar få skutta på sängen då xD ) Och då brukar jag lägga en filt över buren.. då brukar hon oftast sluta :)

Mina kaniner gnagde på gallret när dom ville att man skulle öppna buren. Sen när man öppnade slutade dom.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Jag ska prova det där med en liten Gren i buren, men från vad för sorts träd kan jag ta en liten pinne ifrån? :D
Min kanin Lilo brukar ibland börja springa runt som en dåre i buren så det låter massor på natten eller på morgonen. Hon gör det för att hoon är rastlös men hon har pinnar och så i buren hon är lös många timmar om dagen me jag brukar lägga in en morot eller nåt liknande så hon har nåt att pyssla med ett tag..sen somnar hon :) brukar också försöka få henne och springa av sig innan jag går och lägger mig, istälet för att sova och sen vara vaken och rastlös när hon är instängd :) Hon gör dock inte det här varje natt utan nån gång då och då…

björkpinne/pilekvist. pilar är enkla att platera. man sticker bara ner en pinne i jorden

Ninja gör det typ hela tiden, jag tror det är för att hon vill komma ut, men hon gör det även när hon har varit ute och jag precis har släppt in henne.
Stampe Gnagar nästan varje morgon när jag stiger upp och på kvällen när jag släcker lampan , jag testade en gång att öppna luckan då han gnagade då kom han genast ut ur buren :p , men han har nog Leksaker som han brukar leka med men han vill ju också skutta omkring ;P