Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1226 ggr
Puzzel
0

Bortskänkes dv vädurs hanne

En kompis hittade en dv vädurs hanne madagskar färgad i väldigt dåligt skick ute och tog hand om denna . Hon har försökt hitta ägare genom öronmärkning och annonser men ingen vill kännas vid den. Tyvärr är hon själv allergisk mot honom och kan inte ha kvar honom. Han är väldigt social och kelsjuk. Tyvärr vet vi inget om åldern på honom men är nog inte så jätte gammal.

Kaninen finns i upplands väsby och måste vara borta innan fredag. Vid intresse PMá mig så meddelar jag vidare till min kompis lämna tel eller mail så hon kan ringa upp er.

Mvh Sussie

MarHai
0

Vilken nummer har den i öronen?

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Gogge
0

Är den kastrerad, isånafall kan jag ta honom! Men annars blir de tjivigt!

Puzzel
0

093 tror hon det står det är väldigt otydligt

MarHai
0

Vad står det i höger öra?

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Puzzel
0

Finns bara nått i ena örat som man kan urskilja, tyvärr är han inte kastrerad. Hon hittade honom för ca 3 veckor ute utmärglad med en så stor bajsklump i rumpan att han inte kunnat bajsa på ett tag. Hon tvättade och gjorde rent hela honom och klippte klor, han har troligen bott ute men har varit inne nu i 3 veckor , springer lös och i bur.

Gogge
0

Okej, vad synd, då har jag dessvärre ingen plats åt honom! men hoppas ni hittar ett bra hem iaf!:)

Puzzel
0

Ja hoppas verkligen det för han är jätte söt och kelen. Hon hade hoppats kunna behålla honom själv men började känna av honom nästan direkt. Hon försökte med ökad medicin dos men känner att det inte går så därav att hon gör sig av med honom. Ingen ägare har funnits eller spårats. Annonser har varit ute och ingen har velat kännas vid honom.

JesBex
0

om du försöker kolla upp hans  nummer i höger öra kan  man hitta uppfödaren som kankse har köpavtal på honom så man kan hitta ägarn.

Puzzel
0

Vi har försökt det men det gick inte att hitta nått då man bara ser lite av de tre siffrorna i vänster öra i höger syns inget. Hon annonserade i lokaltidning, på Blocket och andra ställen efter ägare , satte upp lappar runt i kommunen för att hitta ägaren men ingen har hört av sig på snart en månad sen hon hittade honom i dåligt skick vid en parkering i området. Hon knackade dörr till alla runt parkeringen för att se om den tillhörde någon där men ingen kändes vid den. Det är tråkigt om hon måste få lov att ta bort den då hon själv inte kan ha den kvar då hon är allergisk mot kanin, marsvin mm.

Gogge
0

Prova sätt en lampa under örat då syns siffrorna tydligare!

EllinorK
0

Hanen måste ha blivit född 04 eller tidigare eftersom den bara är märkt i ett öra. Hur är det med kaninen nu?

Puzzel
0

Han finns kvar tills i  morrn sen kommer hon troligen tas bort väldigt tråkigt  då det är en jätte trevlig kanin. Hon har haft annons ute men marknaden på vuxna kaniner verkar vara rätt mättad. Och lite tråkigt att man inte kunnat finna ägare och så då den är märkt.

Jennie104
0

Ingen som kan ta honom??

Gogge
0

Kan den transporters till uppsala? Isånafall kan jag ta den!

Gogge
0

PUTT!??

flikkan
0

Kom igen! Svara någon så Gogge kan få svar! Innan It's to late..

Gogge
0

Precis, ingen som känner henne??

flikkan
0

Hallå! :(        Svara någon! Ah, tycker bara det e så synd om ingen får tag på henne…

Gogge
0

Hoho??

flikkan
0

Gråter   Förlåt, skriver mycket nu! Men kom igen! Ngn måste ju kunna svara Gogge!?  Kom igen! Någon! HALLÅ!? HALLÅÅÅ!? Gråter

flikkan
0

putt putt putt putt putt

Gogge
0

putt! är de imorgon den ska avlivas????

flikkan
0

som jag förståd det så Ja..

Gogge
0

PUTT!!

Gogge
0

Har löst transporten nu! har en som tar den till uppsala till mej! Nu behöver jag bara få tag i hon som har den! ngn som känner henne eller kanske har ngt nr eller nåt? De vore sjukt om dom han avliva den lilla killen!!!! HJÄLP Nu!:)

Gogge
0

Som sagt, så tar jag den lilla killen mer än gärna! har en kompis som bor i Upplandsväsby hon har lovat att ta den med sig till mig! Hoppas hoppas att dom tittar in här innan avlivning sker! ! !

Romana_12
0

Putt !!!

Gogge
0

Putt. nu ska jag sova, men ja hoppas den lille får fortsätta hans liv HOS MEJ!

Jennie104
0

Hallå?

Puzzel
0

Var på jobbet kunde inte svara förrens nu ska säga till henne att Gogge kan ta den skicka tel eller dyl med PM så kan jag ge den till henne så ni kan bestämma med allt

RosaGosa
0

så skönt att det verkar lösa sig!

Nilam
0

Ehm.. En fråga, hade de tänk avliva den själva då? För annars måste man ju boka tid hos veterinär och det får man inte samma dag.. Låter som tomma hot i mina öron..

Men bra att han får komma till ett bra hem nu! :)

Gogge
0

Jag har skrivit till hon som har kaninen nu.. Dock bara sms, pga av väldigt lite pengar på moblen. jag har fixat en kompis som kan ta den på söndagen, sp ja hoppas dom kan låta den leva tills dess! :)

Puzzel
0

#32 Hon hade bokat en tid tills idag om det var så att hon inte fick någon som kunde ta kaninen men nu tack o lov så verkar det ju ordna sig så att Gogge tar lill killen. Hon har haft annonser ute på honom men då det är en vuxen kanin är det svårare att bli av med och det är ju som sagt en hitte kanin. Så tyvärr var det inte tomma hot om avlivning.

Gogge
0

Jag har iaf pratat med henne nu, Min supersnälla kompis Ida hämtar honom i morgon! :) så får han bo hos henne till på måndag. då kommer han hit till mej! så ja hoppas allt går bra för honom nu:)

Gogge
0

Jag har iaf pratat med henne nu, Min supersnälla kompis Ida hämtar honom i morgon! :) så får han bo hos henne till på måndag. då kommer han hit till mej! så ja hoppas allt går bra för honom nu:)

flikkan
0

Bra! Sicken tur att allt verkar lösa sej nu. Så glad jag blir :D

Gogge
0

Jaa, verkligen! :)

[Catteklina]
0

#32 Klart att man kan få tid för avlivning samma dag. Allt är helt beroende på var man går och vad man har för veterinär.

Bra för kaninen, lycka till med honom :)

Nilam
0

#39 Okej, tänkte att de bara tar in akuta fall samma dag.. 

Gillar inte sånt här.. Hota med avlivning.. Bryr man sig det minsta om kaninen så väljer man ett nytt hem med omsorg och låter det ta sin tid..

lill-jarven
0

#40 Det går ju inte om man är allergisk och själv får problem av att ha kvar kaninen! Tycker dom har försökt på alla sätt och vis att hitta ett hem (och nu har dom ju lyckats)

Kan man inte ha kvar djuret själv och ingen vill ha den så måste man ju avliva. Så är det bara.

Nilam
0

#41 Sant.. Sorry, jag är bara på dåligt humör idag.. Ska gå och hitta på något annat istället för att gnälla på er..

Gogge
0

Tänkte bara säga att den lille killen är räddad nu! Min kompis hämtade honom idag! Och han kommer till mej på måndag! :)

Clariiz
0

åh vad skönt att det gick bra :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Gogge
0

Jaa, han var i lite dåligt skick men med lite go mat å kärlek ska det nog lösa sig! :)

Nilam
0

Åh va bra:) Lycka till med honom, Jompa!

[mangaa]
0

lycka till Gogge och grattis me ny kanin :D